Olemma tässä juplan kanssa samassa veneessä. Katsoin männä kautena myös speedwayn MM-sarjaa samaiselta kanavalta. Toi on aika vahva kombo.Hyvä! Pro tulee hankittua muutenkin MotoGP:n kutkuttaessa elimiä.
Olemma tässä juplan kanssa samassa veneessä. Katsoin männä kautena myös speedwayn MM-sarjaa samaiselta kanavalta. Toi on aika vahva kombo.Hyvä! Pro tulee hankittua muutenkin MotoGP:n kutkuttaessa elimiä.
Tunturirallissa Nikara ajaa Mitsulla lähtönumerolla 4. Jarkko Nikaran aikeista MM-sarjan kilpailuihin osallistumisesta Mini WRC:llä ei ilmeisesti ole saatu sopimusta, kun Ruotsissakaan ei ole ilmoittautuneiden listalla, jossa Hirvosen, Latvalan ja Hännisen lisäksi ajavat Jari Ketomaa & Kristian Sohlberg WRC-2 luokan Ford Fiestoilla.Onko tietoa mitä Jarkko Nikaran tähän kauteen kuuluu? Melkee täysin käsittämätöntä, että miten niin lahjakas kaveri joutuu joka kausi metästämään sitä sponsorirahaa kissojen ja koirien kanssa, ja pääsy kansainväliselle tasolle tuntuu niin pirun vaikeelta. Rahasta kiinni, mutta luulis, että noilla näytöillä olisi tullut jo jotain hyviä tarjouksiakin. Mutta ei sitten vissiin...Voisin melkeen väittää, että pyyhkisi ainakin WRC2-luokassa muilla lattiaa.
Hypoteettisessa tilanteessa, jossa olisin jonkun WRC-tehdastallin pomo ja olisi kolmas auto tyhjänä jotain potentiaalista junnua varten, niin Nikaran ottaisin kyselemättä..siis hypoteettisesti, jos ei olisi rahasta kiinni..
"Jarkko Nikaran aikeissa on osallistua peräti kuuteen MM-ralliin yksityistiimin Mini WRC:llä. Vahvistusta Nikaran ohjelmasta ei vielä ole, mutta Mika Salo taustavoimanaan saarijärveläinen saanee jälleen ainakin jonkinlaisen näytönpaikan kansainvälisellä tasolla."
redbull.com - Rallin MM-sarja tulee taas!
Ei ihan näin alkuvuodesta. 2013 näyttää tulleen 7.3., 2012 15.2. ja 2011 25.2.Ei ihan vielä ajankohtaista mutta kuulemma Harjua meinataan mukaan Norf2014 kisaan. Eikös se reitti ole julkaistu aina tässä alkuvuodesta?
Pitäisi ajaa vielä kahteen kertaan...Ei ihan vielä ajankohtaista mutta kuulemma Harjua meinataan mukaan Norf2014 kisaan. Eikös se reitti ole julkaistu aina tässä alkuvuodesta?
Avaa nyt vähän mitä huhuja tällähetkellä pyöriiMuutenkin reitti vaikutti huhujen perusteella erittäin hyvältä!
Kysymys vaan herää, että minkälaisia näyttöjä Minillä pystyy enää antamaan?"Jarkko Nikaran aikeissa on osallistua peräti kuuteen MM-ralliin yksityistiimin Mini WRC:llä. Vahvistusta Nikaran ohjelmasta ei vielä ole, mutta Mika Salo taustavoimanaan saarijärveläinen saanee jälleen ainakin jonkinlaisen näytönpaikan kansainvälisellä tasolla."
redbull.com - Rallin MM-sarja tulee taas!
Mahtaako olla hintaeroa, kyseessä on kuitenkin käytännössä sama auto. Alemmassa luokassa kannattaisi todennäköisesti ajaa R5-autolla (hinnoista tietämättä).Kysymys vaan herää, että minkälaisia näyttöjä Minillä pystyy enää antamaan?
Kannattaisiko nuokin rahat laittaa ennemmin S2000 Miniin, jolla voisi ajaa kenties jopa luokkavoitosta? Laittaa loput rahat vaikka säästöön.
R-Femmanhan pitäis olla selkeesti halvempi hankkia kuin mitä nämä RRC/S2000 autot olivat. Kyllä kai rattimies vielä jollain tapaa Minilläkin ehtii (ainakin kisaamaan Hyundain kanssa)Mahtaako olla hintaeroa, kyseessä on kuitenkin käytännössä sama auto. Alemmassa luokassa kannattaisi todennäköisesti ajaa R5-autolla (hinnoista tietämättä).
http://www.wrc.com/en/wrc/news/january-2014/sweden-historic/page/982--12-12-.html“It will be the old champion against the even older,” said Blomqvist of his battle against Solberg.
Silmiin pistävää on Fordin Fiestan televisiossa pyörivä mainos, jossa mainostetaan ecoboostia jonkun pikkuformulan moottorina. Ralli Fiestoista ei mainita sanaakaan.Osaako joku sanoa, miksi tuo EcoBoost tarra kuitenkin pysyy tuossa auton kyljessä, vaikka tehtaan tuki onkin loppunut? Onko rahan arvoinen ollenkaan vai vaatiikoo Ford tuollaisen, että M-sport saa autoja merkin nimissä ajattaa?
Olisikohan tässä samaa juttua kuin muutama vuosi sitten kun Henning ajeli jollain vanhalla Mitsulla en-enää-muista-kenen wrc-tehdaskuskin kanssa samoja aikoja vastaavassa rallissa, kun rengastus oli erilainen? Mads tuskin noin paljon ajamalla ottaa turpaan lumella.Norjan rallikausi jatkui Oslon luoteispuolella. Pontus Tidemand Fiestalla oli 1,5min nopeampi kuin Mads Östberg DS3.lla. Aika paljon eroa!
Kyllä. Östberg ajoi WRC-renkaalla ja Tidemand kapealla renkaallaOlisikohan tässä samaa juttua kuin muutama vuosi sitten kun Henning ajeli jollain vanhalla Mitsulla en-enää-muista-kenen wrc-tehdaskuskin kanssa samoja aikoja vastaavassa rallissa, kun rengastus oli erilainen? Mads tuskin noin paljon ajamalla ottaa turpaan lumella.
Se selittäisi paljon, mutta ei silti, Pontus Tidemand veti kyllä kylmää kyytiä viime vuonna Ruotsin MM-rallissakin. Perästä kuuluu, sano torvensoittaja.Kyllä. Östberg ajoi WRC-renkaalla ja Tidemand kapealla renkaalla
Tidemand on tulevaisuuden nimi ja varmasti tulee saamaan mahdollisuuden muutaman vuoden sisällä.Tidemand ansaitsisi useammankin WRC-startin.
Ruotsin rallin historic täyteluokassa on myös mielenkiintoista seurattavaa, kun Stig juhlistaa 30 vuotta sitten tullutta mm-titteliään quattron ratissa. Haastajana kisaan lähtee muunmuassa Petter Solberg Escort RS:llä.
http://www.wrc.com/en/wrc/news/january-2014/sweden-historic/page/982--12-12-.html
"Certainly we are not looking at running the car in 2015, that's far too soon.
"It's more likely that we would wait for the next generation of WRC regulations, which I believe come in 2017.
"There's not really a great deal of point in us bringing a car next year or the year after to a series where it has a competitive life of one or two years - and where it's going to be competing against manufacturers who have had plenty of time to get their cars absolutely right in those regulations.
"I think it's better we wait and get the car ready for the new regulations."