AnttiL
Reittinörtti
Pirellillä ajetaan 2021 alkaen
https://www.wrc.com/en/wrc/news/december-2019/pirelli-tyres/page/6910--12-12-.html
https://www.wrc.com/en/wrc/news/december-2019/pirelli-tyres/page/6910--12-12-.html
Sekin julkistus menee mönkään mikäli Monte Carlon osallistujalista ehditään julkaista ensin.Kah, intialaista MRF:ää oltiin huhuissa kovasti tyrkyttämässä uudeksi rengastoimittajaksi, mutta ihan ei näköjään ponnistus vielä riittänyt.
Siitä tuli kyllä tänään mielensä pahoitettua, että M-Sport ilmeisesti julkistaa ensi kauden kuljettajansa vasta Autosport Internationalissa 11.1. :thumbdown
13.1. Julkaistaan Monten lähtölista...Sekin julkistus menee mönkään mikäli Monte Carlon osallistujalista ehditään julkaista ensin.
Eikä tässä vielä kaikki, vaan Tuomisen ja Bossen jutustelu on kuultavissa pidempänä versiona keskiviikkona lanseerattavassa podcastissa.
Yle taidettiin mainita https://areena.yle.fi/radio/ohjelmat/30-279Hienoa kuulla! Onko julkaisualustasta mainintaa?
No johan nyt. Millä tavalla se muuttaisi tilannetta "paremmaksi" ja kenen kannalta, jos Bottas olisi rahoittanut koko lystin omasta lompakostaan?Ottaen huomioon kuinka paljon jätkä on kerännyt massia noista F1-ajeluista verrattuna moniin pitkänlinjan rallimiehiin, niin sylettää tuollainen asenne.
Pointti on siinä että aika moni SM-tasollakin ajava kuljettaja rahoittaa harrastuksensa hyvin isolta osin omalla rahallaan. Sponsoreilta kinutut eurot on sitten lähinnä kirsikoita kakun päällä. Sitten tulee joku Bottaksen kaltainen ziljardööri, joka sanoo, ettei häntä nappaa kustantaa omaa ralliharrastustaan vaan rahoituksen on tultava ns. yhteistyökumppaneilta. Palataan asiaan jahka herra Bottas maksaa F1-ansioistaan verot Suomeen niinkuin tavallinenkin kaasupolkimen tallaaja.No johan nyt. Millä tavalla se muuttaisi tilannetta "paremmaksi" ja kenen kannalta, jos Bottas olisi rahoittanut koko lystin omasta lompakostaan?
Ne joilla on paalua, maksattaa ajamisensa muilla - ja ne joilla sitä ei ole, koittavat raapia kasaan edes jonkinlaisen budjetin että ylipäätään pääsevät jotain joskus ajamaan. Ja toivovat ettei auto heittäydy seljälleen kun rahaa uuden auton hankintaan (tai edes korinvaihtoon) ei ole eikä tule.Mitä nyt nopeasti vilkaisin tuosta Tunturin kymmenen kärjen niin siinä porukassa ei ole yhtäkään joka maksaisi itse ajamisensa omista rahoistaan. Kasi ehkä mutta aika paljon siinäkin autossa sponsseja... Vuokra R5:lla Tunturi maksaa kuitenkin sen 50-60k€ joten harva siihen omiaan haluaa laittaa vaikka siihen olisi mahkujakin...
Mikä tässä on se ongelma ja kuinka se pitäisi mielestäsi ratkaista? Valtteri Bottaksella on hieman eri markkina-arvo ja medianäkyvyys kun persaukisella pekkabeejunnulla. Luullakseni Bottaksen perheessäkin on jonkun verran mennyt rahaa autourheiluun ennen Mersudiiliä.Ne joilla on paalua, maksattaa ajamisensa muilla - ja ne joilla sitä ei ole, koittavat raapia kasaan edes jonkinlaisen budjetin että ylipäätään pääsevät jotain joskus ajamaan. Ja toivovat ettei auto heittäydy seljälleen kun rahaa uuden auton hankintaan (tai edes korinvaihtoon) ei ole eikä tule.
Kyllä - silloin oli miehet rautaa ja autot lanciaa ja...lanciaa?Tähän keskusteluun ei puutu kuin jotkut old-school-jantterit vertaamaan miten n. 30-40v sitten oli "tunturirallin osallistujalistalla muutakin kuin Skodaa"
Hoho, tää oli suoraan yhdestä facebook-ryhmästä...ja samalla postattiin vuoden 1983 top 11 jossa oli 8 Escorttia ja vuoden 1993 top 10, jossa puolet oli Mitsu Galantteja. Näköjään vuonna 1993 top kuudesta viisi oli N-ryhmäläisiä.Tähän keskusteluun ei puutu kuin jotkut old-school-jantterit vertaamaan miten n. 30-40v sitten oli "tunturirallin osallistujalistalla muutakin kuin Skodaa"