#7 Kimi Räikkönen 2014: Back in Maranello

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Varmaan vähän riippuu miten ja mihin suuntaan sitä autoa kehitetään. Minulle on jäänyt vähän sellainen kuva että Allison ei vielä päässyt tähän autoon vaikuttamaan niin paljon kuin olisi halunnut, ja ei ole vaikuttanut oikein tyytyväiseltä Ferrarin tämän kauden autoon, joten voi olla että auto menee ensi kaudeksi aika lailla uusiksi.
Tällä kertaahan kyse ei ole vain Kimin ajamisesta vaan koko Ferrarin tulostaso on paska johtuen ajettavuusongelmista joista Kimi kärsii. Ennenkuin Kimi on tyytyväinen auton ajettavuuteen ei Ferrarilta kovin kaksisia tuloksia tarvitse odottaa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Eikös ne autonsäätöongelmat ole yleensä jatkuneet vuosikausia? Jokuhan täällä kirjoittikin, että se "toimintaikkuna", jossa Räikkönen on autoonsa tyytyväinen, on hyvin kapea. Melkoista optimismia uskoa parempaan uuteen kauteen, jos ei saa millään muotoa yhtään hännänpäästä kiinni nyttenkään. Ainakin sellainen legendaarinen "hanskalla paikkailu" ei pidä lainkaan kutiaan lahjakkuuden kanssa.
Ei kyse ole säätöongelmasta vaan ajettavuusongelmasta. Ajettavuusongelma johtuu itse autoon tehdyistä teknisistä ratkaisuista joista kärsii molemmat kuskit, Räikkönen Alonsoa enemmän. Tekniset ratkaisut ovat lähempänä Alonson ihannetta kuin Räikkösen
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Voi anteeksi, jos se sun elämältäs on jotenki pois. Ei kaikki glory huntereitakaan voi olla.
Ei kait fanin elämältä ole mitään muuta pois kuin jännitys. Harmittaahan se. Tsempin tilalle kun on hiipinyt sellainen pessimismi. Tietenkin toivon Kimille parempaa menestystä ja onnea. Meno on vaan sen oloista, että nyt ei voi olettaa yhteenkään kisaviikonloppuun lähdettäessä että voittaisi tallikaverinsa.

Jos homma on siinä pisteessä, että saa "jännittää" häviääkö per kierros tallikaverilleen sekunnin vai peräti kaksi, niin luotto alkaa oikeasti katoamaan koko touhuun.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Ei kait fanin elämältä ole mitään muuta pois kuin jännitys. Harmittaahan se. Tsempin tilalle kun on hiipinyt sellainen pessimismi. Tietenkin toivon Kimille parempaa menestystä ja onnea. Meno on vaan sen oloista, että nyt ei voi olettaa yhteenkään kisaviikonloppuun lähdettäessä että voittaisi tallikaverinsa.

Jos homma on siinä pisteessä, että saa "jännittää" häviääkö per kierros tallikaverilleen sekunnin vai peräti kaksi, niin luotto alkaa oikeasti katoamaan koko touhuun.
No katsokaa sitä ajamista. Jos auto puskee kuin traktori mutkaan sisään ja siitä syystä kaasulle pääsy on 50 metriä myöhässä auton potentiaalista jää joka mutkassa monta kymppiä hyödyntämättä. Eli kuski joka tuosta autosta kaiken saa irti Kimiin verrattuna olisi helposti sen sekunnin nopeampi - Alonso ei vaan siihen pysty, ei lähellekään joten autoa tarvitsee kehittää Kimin suuntaan jotta Ferrarille ylipäätään saataisiin jonkinlaista kilpailukykyä.

Lisäksi kun se auton ajettavuus on persiistä takarenkaat eivät kestä tällähetkellä kummankaan ajamana eli kilpailusta ei välttämättä tule edes niin vahvaa suoritusta kuin aika-ajoista.....
 
Viimeksi muokattu:

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Ei kait fanin elämältä ole mitään muuta pois kuin jännitys. Harmittaahan se. Tsempin tilalle kun on hiipinyt sellainen pessimismi. Tietenkin toivon Kimille parempaa menestystä ja onnea. Meno on vaan sen oloista, että nyt ei voi olettaa yhteenkään kisaviikonloppuun lähdettäessä että voittaisi tallikaverinsa.

Jos homma on siinä pisteessä, että saa "jännittää" häviääkö per kierros tallikaverilleen sekunnin vai peräti kaksi, niin luotto alkaa oikeasti katoamaan koko touhuun.
Itse en edes usko että Kimiä niin paljoa enää edes kiinnostaa.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Kimin potkuhuhuista voin sanoa sen, että jos Alonso siirtyy McLarenille tämän kauden päätteeksi ei Ferrari ikipäivänä anna Kimille potkuja, koska silloin Ferrari saattaisi joutua ajamaan ensi kauden kaksikolla Hülkenberg-Bianchi ja sitä riskiä Ferrari ei ota.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
938
Jotain tälle Kimin tilanteelle on pakko tehdä. Ei tota rämpimistä tohdi enää kattella. Koko ajan pyörii jossain sijan 10 paikkeilla. Edes pisteille ei pääse ilman jotain härdellejä
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Voivoi Kimiä jos vastaan asettuu Hulkenberg ens kaudella. Käsittääkseni tosi kova kuski.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Kaksi kertaa three widessä sandwichiin joka toki vaikutti menoon mutta kyllähän siellä kisainssikin taas tunaroi, makarooni olisi halunnut ajattaa Kimiä 4 kierrosta stintillä kun kierrosaika oli jo laskenut melkein 3 sekuntia parhaasta... :wall:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13757
Näkisin auton potentiaalisenakin, kun sillä ajaa nyt usein Neweyn Red Bulleja vastaan (Mersu vaan paljon Rellua ja Ferkkua parempi kone). Hankala varmaan ajaa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24276
Sijainti
lappeen Ranta
Sellaista salaliiton tapaista kuviota tuli mietittyä, että näinköhän Ferrarilla kaivavat itselleen ikäänkuin jatkokuoppaa. Eli varsinainen monttu syntyi silloin kun Schumacherin aikoina testasivat ihan älyttömät määrät samalla kun muut tallit noudattivat testausrajoituksia. Sen seurauksena ovat olleet pulassa kun tosi pieniksi on testausmäärät menneet. Jatkokuoppa puolestaan olisi se, että ovat tottuneet tekemään auton Alonson ajotavalle, joka poikkeaa huomattavasti (?)[SUP]*[/SUP] muiden kuljettajien vastaavasta ja jonka vuoksi autosta tulee hitaahko Alonsonkin käsiin (?)[SUP]*[/SUP] ja muut kuljettajat ovat ihan pihalla. Eli jos tuo skenaarioni pitäisi paikkansa (edes osittain) niin tulevaisuudessa Ferrari olisi sitten itse tehdyssä tuplahaudassa tehdessään kuskeille huonosti soveltuvia autoja, joiden ominaisuuksista heillä ei ole isompaa aavistusta kun ei saa testata 24/7. Kirsikkana kakun päälle sitten vielä huonot taktiikat kankeasti toteutettuna.

* homma ei välttis ole just noin
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kimin manageri on kyllä vienyt Ferrari taas 100-0 jos mitään kriteereitä kuten pistemääriä potkuille ei sopimuksesta löydy. Ilmeisesti myös 2016 on vain Kimin ilmoituksesta kiinni ja Ferrarin puolelta ei ole siihenkään mitään sanomista. Samoinhan Kimi käytti optionsa vuoteen 2010 2008 Belgiassa ja Ferrari ei voinut mitään kuin maksaa pois
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Kimin mestaruusaikojen manageri Steve Robertson menehtyi kaiketi johonkin kurkunpään syöpään.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
938
Voivoi Kimiä jos vastaan asettuu Hulkenberg ens kaudella. Käsittääkseni tosi kova kuski.
Jaa miten niin? Tilannehan olisi silloin aivan eri.
Sitäpaitsi tuskin Alonso on edes mihinkään lähdössä.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Sellaista salaliiton tapaista kuviota tuli mietittyä, että näinköhän Ferrarilla kaivavat itselleen ikäänkuin jatkokuoppaa. Eli varsinainen monttu syntyi silloin kun Schumacherin aikoina testasivat ihan älyttömät määrät samalla kun muut tallit noudattivat testausrajoituksia. Sen seurauksena ovat olleet pulassa kun tosi pieniksi on testausmäärät menneet. Jatkokuoppa puolestaan olisi se, että ovat tottuneet tekemään auton Alonson ajotavalle, joka poikkeaa huomattavasti (?)[SUP]*[/SUP] muiden kuljettajien vastaavasta ja jonka vuoksi autosta tulee hitaahko Alonsonkin käsiin (?)[SUP]*[/SUP] ja muut kuljettajat ovat ihan pihalla. Eli jos tuo skenaarioni pitäisi paikkansa (edes osittain) niin tulevaisuudessa Ferrari olisi sitten itse tehdyssä tuplahaudassa tehdessään kuskeille huonosti soveltuvia autoja, joiden ominaisuuksista heillä ei ole isompaa aavistusta kun ei saa testata 24/7. Kirsikkana kakun päälle sitten vielä huonot taktiikat kankeasti toteutettuna.

* homma ei välttis ole just noin
Testasiko Ferrari oikeasti enemmmän kuin muut huipputallit ennen rajoituksia? Siellä on laitettu joku punakypäräinen mekaanikko ajamaan formulalla kierroksia, kun paikalla on toimittajia katuautojen julkaisujen yms. takia. Hyvää markkinointia ja samalla on luotu myyttinen tarina 24/7 testauksesta.
Autoja ei edellenkään suunnitella ajotyylien perusteella. Jos Alonson ajotyyliin kuuluu olennaisesti vähempi teho ja downforce, niin ehkä sitten.
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Voivoi Kimiä jos vastaan asettuu Hulkenberg ens kaudella. Käsittääkseni tosi kova kuski.
Ihmetyttää tuo Hulkenbergin ylistys tällä foorumilla. Onko se koskaan ollut edes palkintopallilla? Itse en ole edes noteerannut koko äijää sen kummemmin. Perus keskikastin kuski.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9281
Testasiko Ferrari oikeasti enemmmän kuin muut huipputallit ennen rajoituksia? Siellä on laitettu joku punakypäräinen mekaanikko ajamaan formulalla kierroksia, kun paikalla on toimittajia katuautojen julkaisujen yms. takia. Hyvää markkinointia ja samalla on luotu myyttinen tarina 24/7 testauksesta.
Autoja ei edellenkään suunnitella ajotyylien perusteella. Jos Alonson ajotyyliin kuuluu olennaisesti vähempi teho ja downforce, niin ehkä sitten.
2005 oli sellainen kausi, jolloin Ferrari ei noudattanut mitään rajoituksia, samalla kun muut niin tekivät. Sitä ennen ja vielä vuoteen 2008 Ferrari noudatti kyllä normaaleja rajoituksia, kuten että kisaviikolla sai testata vain 50 km (joskushan tuo kilometrimäärä käytiin ajamassa starttiharjoituksina Fioranossa Monaco-viikonlopun perjantaina). Samoin 1990-luvun puolivälissä oli sellainen sääntö, että kauden alun jälkeen testaaminen oli kiellettyä kauden aikana käytettävillä kilparadoilla pl. yksi, minkä talli sai valita. Tämän takia esim. Ligierit pärjäsivät monena vuonna Magny-Coursissa normaalitasoaan paremmin. Kun kisa oli ajettu, testaaminen tuolla radalla vapautui.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös