Keikkakuskien onnistumiset

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Aikanaan Brian Hentonilla ei oikein onnistunut nämä keikkakuskin hommat kaudella 1982 Arrowsilla. Hänellä oli tosin sen verran erikoinen sopimustilanne, että hänellä oli pahimmillaan sopimus kolmeen eri talliin yhtaikaa. Mike Thackwell oli myös eräänlainen keikkamies RAM:n ja Tyrrellin ratissa kaudella 1984.

Vuoden 1980 Arrowsin debyyttiaikaan Thackwellin asema oli sikäli erilainen, että hän oli itse asiassa Nigel Mansellin ohella sarjan ainoa muu virallinen testikuljettaja eli Tyrrellin testaaja. Käytännössä Thackwell ei ollut saanut testata kaudella paljonkaan huolimatta tallin isosta budjetista. Sai sitten toki ajaa tallin kolmatta autoa.
 
Viimeksi muokattu:

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Eli hyvin on mennyt! paitsi niillä joilla on mennyt huonosti.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuonna 1984 toinen keikkakuski ja onnistunut sellainen oli Stefan Johansson.

Monzan neljäs sija riitti tuomaan hänelle paikan Tolemanilta myös kaudeksi 1985 vaikkakin sopimuspuolen ollessa ilman renkaita paikka aukesi pikahälytyksellä Tyrrelille jossa kauden 1985 avauskilpailussa oli seitsemäs sija tuloksena ja sitten tulikin unelmasoitto silloin vielä hyvätuuliselta Marco Piccininiltä ja sen seurauksena olikin Ferrari-paikka varma.

Ainakin kun Il Commendatore oli selittänyt tilanteen. Rene Arnoux oli lähtenyt Ferrarilta äkkipotkujen seurauksena ja siten paikka oli vapaana Johanssonin täytettäväksi.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Tämä toikki on kuin hunajapurkin avaisi CCMK:lle. Eikä siinä mitään.. Mielenkiintoisia poimintoja ja sopivat otsikkoonkin vielä :thumbup:

Eivät tosin auta yhtään arvottamaan Heikin suorituskia. Pitäisi jaksaa tutkiskella tuota kasaamaani listaa vähän syvällisemmin, että miten nuo pestit on viime aikoina menneet. Osa noista on jämä tallien maksukuskeja, muutama täysi rookie, mutta on siellä jokunen kokenut kilpakuskikin saanut keikkaa ja siten paremmin vertailukelpoisia. Pitäisi vaan syynätä aika tarkkaan, mikä se tallin tilanne silloin oli ja miten kuski suoriutui omaan ja tallin potentiaaliin nähden.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Vuonna 1985 RAM-tallin keikkakuskina toimi Japanissa Urheiluautojen puolella ajanut Kenny Acheson joka parin vuoden tauosta huolimatta pystyi melkein pysymään tallikaverinsa Philippe Alliotin vauhdissa. Ylipäänsä Achesonin moottoriurheilu-ura kärsi hyvin kovan kolauksen F2-kisassa.

Sekin onnettomuus meni alkuaikoinaan loppupelissä oikeastaan aika härskille kaverille eli Michele Alboretolle. (tosin sittemmin mainekin parani kun ei urasta tullutkaan kaiken kattavaa menestysjyrää suuntaan eikä toiseen.) Alboreto kun ei jättänyt Achesonille tilaa Paun katuradalla ollenkaan ja osuttuaan sitten tilan loputtua Alboreton autoon Achesonin auto aloitti hurjan volttisarjan ja päättyi puuhun radan viereen. Pahasti murtuneet jalat aiheuttivat hankaluuksia nopeampien autojen ratissa ja senkään vuoksi Achesonin vauhti ei ollut enää entisensä. Tosin huonoimmilla mahdollisilla kalustoilla ei f1:ssä silloinkaan menestytty. Ja ylipäänsä siitä kolarista oli onni, että säilyi edes hengissä.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Ivan Capelli oli myös kauden 1985 eräs onnistuneita keikkakuskeja omalla tasollaan. Brands Hatchissa Capelli oli erittäin eksynyt mies. Ajeli ulos harjoituksissa muutaman kerran ulos radalta, sijoittui huonosti aika-ajossa ja keskeytti ensimmäisessä ajamassaan f1-kilpailussa toiseksi viimeiseltä sijalta uupumuksen ja fyysisen kunnon petettyä. Brands Hatchissa nuori Capelli keräsi kritiikkiä brittifaneilta ja paikan päälle lähteneiltä suomalaisfaneilta myös Keke Rosbergin kanssa aiheutetusta kolarista ja etusiiven hajoittamisesta aika-ajossa.

Huonon debyytin jälkeen tuli kuntoa ravisteleva ja tuskastuttavan kuuma Adelaiden ensikilpailu missä Capelli yllätti lievästi sanottuna kaikki. Niin epäilijät kuin fanitkin ajamalla Brands Hatchin kaltaisen huonon aika-ajon jälkeen reippaasti pisteille. Capellin sijoitusta tuossa kilpailussa on ajoittain vähätelty vain keskeytysten auttamaksi, mutta Capelli ajoi kyllä loppupelissä tuolloin yksinkertaisesti niin hyvän kisan kuin pystyi uransa toista kisaa ajavaksi kuljettajaksi.

Lisäksi Capelli oli pistevauhdissa ainakin viimeistään kilpailun puolenvälin jälkeen ja kierroksesta 57 eteenpäin loppuun asti myös pisteillä. Lisäksi Capelli myös ohitti kilpailussa paljon toisia kuljettajia. Huippuajon aikana taakse jäi ainakin Martin Brundle, Eddie Cheever ja Gerhard Berger ihan reilusti ajamalla. Hieman paremmalla tuurilla Philippe Streiff olisi melkein järjestämällään kolarilla antanut Capellille uran ensimmäisen palkintosijan ikään kuin lahjaksi.:eek: Sankariajon summasi myös se, että Capellin juomajärjestelmä ei ollut toiminut melkein koko kilpailun aikana lainkaan ja hän tarvitsi lääkärin apua nestehukan välttämiseksi heti kilpailun jälkeen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Jaa. Vaihtui sitten tänne ennen kuin ehdin edes kissaakaan ajatella.

Sikäli erikoista, että tämähän alun perin perustettiin asiapuolelle?:confused:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Siirrettiin nykyistä sisältöä vastaavampaan paikkaan ennenkuin ehti pahemmin rönsyillä.
Tämän toikin otsikko on "Keikkakuskien onnistumiset", ja tässä oli siirtoon asti kirjoitettu keikkakuskien onnistumisista.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tämän toikin otsikko on "Keikkakuskien onnistumiset", ja tässä oli siirtoon asti kirjoitettu keikkakuskien onnistumisista.
Itseasiassa alunperinkin lohkotessa koko ketju on jäänyt väärälle alueelle.

-e-
Näköjään tää olikin ihan perustetu ketju :eek:
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No? Jääkö tämä nyt sitten tänne vai siirtyykö tämä vielä ehkä takaisin?:confused:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Okei. Vaikka tuleehan niitä uudempiakin keikkakuskeja vielä lajiin mukaan...:dunno:.
 
Ylös