Ivan Capelli oli myös kauden 1985 eräs onnistuneita keikkakuskeja omalla tasollaan. Brands Hatchissa Capelli oli erittäin eksynyt mies. Ajeli ulos harjoituksissa muutaman kerran ulos radalta, sijoittui huonosti aika-ajossa ja keskeytti ensimmäisessä ajamassaan f1-kilpailussa toiseksi viimeiseltä sijalta uupumuksen ja fyysisen kunnon petettyä. Brands Hatchissa nuori Capelli keräsi kritiikkiä brittifaneilta ja paikan päälle lähteneiltä suomalaisfaneilta myös Keke Rosbergin kanssa aiheutetusta kolarista ja etusiiven hajoittamisesta aika-ajossa.
Huonon debyytin jälkeen tuli kuntoa ravisteleva ja tuskastuttavan kuuma Adelaiden ensikilpailu missä Capelli yllätti lievästi sanottuna kaikki. Niin epäilijät kuin fanitkin ajamalla Brands Hatchin kaltaisen huonon aika-ajon jälkeen reippaasti pisteille. Capellin sijoitusta tuossa kilpailussa on ajoittain vähätelty vain keskeytysten auttamaksi, mutta Capelli ajoi kyllä loppupelissä tuolloin yksinkertaisesti niin hyvän kisan kuin pystyi uransa toista kisaa ajavaksi kuljettajaksi.
Lisäksi Capelli oli pistevauhdissa ainakin viimeistään kilpailun puolenvälin jälkeen ja kierroksesta 57 eteenpäin loppuun asti myös pisteillä. Lisäksi Capelli myös ohitti kilpailussa paljon toisia kuljettajia. Huippuajon aikana taakse jäi ainakin Martin Brundle, Eddie Cheever ja Gerhard Berger ihan reilusti ajamalla. Hieman paremmalla tuurilla Philippe Streiff olisi melkein järjestämällään kolarilla antanut Capellille uran ensimmäisen palkintosijan ikään kuin lahjaksi.
Sankariajon summasi myös se, että Capellin juomajärjestelmä ei ollut toiminut melkein koko kilpailun aikana lainkaan ja hän tarvitsi lääkärin apua nestehukan välttämiseksi heti kilpailun jälkeen.