Pitää kyllä olla vähän päästään sekaisin kuljettajien, jos 22:lla kuskilla menisi noin pitkään numeroa valittaessa. Eihän ne edes näe niitä omia numeroitaan siellä.Tuolla logiikalla valintaan menisi 2-3 kuukautta. Nykyinen menettely on ihan ok. Tuskin kovinkaan monelle kuskille käy niin, että kaikki kolme vaihtoehtoa ovat jo menneet oman vuoron tullessa. Bianchille voi kyllä käydä kylmät, kun 7 ja 77 ovat ilmeisesti menossa suomalaisille ja 27:kin on jossain määrin historiallisesti merkittävä numero ja siten mahdollisesti haluttua tavaraa. Seiskafiksaatio tuntuu olevan yleinen tauti F1-kuljettajien keskuudessa.
Joo, mutta onko se nyt niin tärkeä tietää kuka oli viime kaudella kuinkakin mones? Ykkösiä enemmän seuraavat ovat joka tapauksessa kartalla viime kauden tilanteesta ja asiasta kiinnostuneet voivat vilkaista sen alle minuutissa vaikka formuloiden virallisilta nettisivuilta tai wikipediasta.Vanha systeemi oli parempi, koska sillä sai jotain osviittaa siitä miten hyvin talli oli menestynyt edelliskaudella. Toki onhan tuolla pysyvällä numerolla markkinoillisia etuja. Esim. Selänne tunnetaan numerosta 8, Granlund 64 jne.
Moottoripyöräilyssä numeron säilyttämisellä on pitkä perinne, F1:ssä ei.Ei ainakaan MotoGP:ssä ole käynyt näin.
Julesilla toki on puheiden tasolla potentiaalinen tulevaisuus Ferrarilla, mutta päätyykö 27 hänen numeronaan koskaan Ferrarille on toinen juttu. Jos ei päädy, se on tavallaan hukkaan heitetty legendaarinen numero. Ei se oikein muiden autojen kyljessä samaa vaikutusta tee. Ei edes Williamsin, joka tuolla numerolla (ainoana?) kuitenkin maailmanmestaruutensa hankki.27:n kohtalo on tosiaan ollut kaikista mielenkiintoisin - kyseessä kun on ehkäpä koko F1-historian tunnelatautunein numppa. Bianchilta jopa ihan fiksu päänavaus, koska nyt edellä valitsevien kynnys valita Gillesin kaksseiska nousi lisää. Family Julesin etuna toki myös semivahva asema Ferrari-perheessä. Vähän pelottaa, että joku moukka sieltä edeltä kuitenkin nappaa tuon. Saapahan sitten tifosien ansaitut vihat niskaansa.
Senna ´90.Julesilla toki on puheiden tasolla potentiaalinen tulevaisuus Ferrarilla, mutta päätyykö 27 hänen numeronaan koskaan Ferrarille on toinen juttu. Jos ei päädy, se on tavallaan hukkaan heitetty legendaarinen numero. Ei se oikein muiden autojen kyljessä samaa vaikutusta tee. Ei edes Williamsin, joka tuolla numerolla (ainoana?) kuitenkin maailmanmestaruutensa hankki.
Ai niin, unohdin, että Prost vei ykkösen mennessään Ferrarille ja 27 meni Macille.. Kertoo vain kuinka vähän 27 päässäni mieltyy muille kuin Ferrarille (ja Alan Jonesin Williamsille).Senna ´90.
Harvinainen poikkeama kieltämättä oli tuo Sennan kauden 1990 numeron pitäminen 27:na.
Ei sitä "pidetty" 27:na, se oli Sennalla vain kauden 1990 ja palasi sen jälkeen Ferrarille. Ihan niin kuin tuolloisten sääntöjen mukaan pitikin.Harvinainen poikkeama kieltämättä oli tuo Sennan kauden 1990 numeron pitäminen 27:na.
Ei sillä ole mitään väliä. Formula 1 -luokassa ei ole koskaan aiemmin ollut kuljettajille omistettuja numeroita. Perinne tarkoittaa vain sitä, että ihmiset ovat pitäneet käytäntöä hyvänä ja ovat halunneet jatkaa sitä.Moottoripyöräilyssä numeron säilyttämisellä on pitkä perinne, F1:ssä ei.
On sillä väliä. Perinnettä voi käyttää markkinoinnissa, jos sellainen on. F1:ssä sitä ei ole, joten pysyviä numeroita ei voi yhtä tehokkaasti hyödyntää markkinoinnissa kuin MotoGP:n puolella. Tulevaisuudessa ehkä, kun siitä on tullut perinne ja kuskit mielletään numeroiden kautta, muttei heti suoraan. Toistaiseksi "ykkönen on mestari"-perinne on paljon tärkeämpi.Ei sillä ole mitään väliä. Formula 1 -luokassa ei ole koskaan aiemmin ollut kuljettajille omistettuja numeroita. Perinne tarkoittaa vain sitä, että ihmiset ovat pitäneet käytäntöä hyvänä ja ovat halunneet jatkaa sitä.
Sori OT:stä, mutta kyllä minä puhun James-nimisistä tyypeistä Jameseinä, en Jameksina.Tuo Lotuksen kutsuminen Lotusiksi on vain jäänyt tavaksi vanhoilta ajoilta ja sitä ennen sitä kutsuttiin virheellisesti usein Lootusiksi. No. Kai sitä pitää yrittää oppia sanomaan mieluummin Lotukseksi. Saattaa tuo numerouudistus olla ihan mielenkiintoinenkin kunhan tottuu.
Tuo ei ole rinnasteinen tapaus. Es-päätteistet taipuvat (yleisesti) "Jameksen"-tyylisesti, mutta tässä tapauksessa kyse on siitä, että sinä taivutat englanninkielisen ääntämyksen, et kirjoitusasun perusteella (mikä puhuttaessa ihan luontevaa onkin jos lausuu "dʒeɪms" eikä "james"). Molemmat ovat sallittuja, on myös sallittua taivuttaa kirjoittaessa kirjoitusasun mukaan, mutta lukea se ääntämysasun mukaan. Lotuksen kanssa tällaista ongelmaa (tai mahdollisuutta) ei ole, koska ääntämys ei kovin olennaisesti poikkea kirjoitusasusta.Sori OT:stä, mutta kyllä minä puhun James-nimisistä tyypeistä Jameseinä, en Jameksina.
Vettel: X
Alfonso: 14,
Hamilton: 44
Kimi: 7,
Rosberg: 6, 5, 9
Grosjean: X
Massa: 19
Button: X
Hülkenberg: X
Perez: 11
Sutil: X
Ricciardo: X
Vergne: 27, 25, 21
Gutierrez: X
Bottas: 77, 17, 11
Maldonado: X
Bianchi: 7, 27, 77
Kvjat: X
Magnussen: X
Mar2: X
Cat1 X
Cat2 X
Siltähän tuo näyttää. Isoin kysymysmerkki on mitä Vettel valitsee kun saa kuitenkin silti ajella ykkösellä ainakin seuraavan kauden.Ainakin Bianchilla menee näköjään uusiksi.