Testikausi 2013-2014

venator

Member
Liittynyt
25.1.2014
Viestit
9
Noiden lisäksi olen nähnyt myös Marussialla.

Edit:

Näin ne menee.

Ei LCD-näyttöä: Red Bull, Caterham, Williams ja Force India

LCD-Näyttö käytössä: McLaren, Mercedes, Ferrari, Sauber, Toro Rosso ja Marussia.

-Lotuksesta ei tietoa.
Lähtökohta on et ei ole tietoa onko Lotuksella edes koko rattia! :) Toi näyttö on kyl hienoa saada vihdoinkin. Ens kaudella on sit jo kosketusnäytöt ja kuskit voi pelata Angry birdsiä kun on tylsää ;)
 

Kaimann

Well-known member
Liittynyt
31.7.2012
Viestit
594
Sijainti
Karigasniemi
Lähtökohta on et ei ole tietoa onko Lotuksella edes koko rattia! :) Toi näyttö on kyl hienoa saada vihdoinkin. Ens kaudella on sit jo kosketusnäytöt ja kuskit voi pelata Angry birdsiä kun on tylsää ;)
Pääsuorilla voi aina kirjotella facebookkiin ku on tylsää
 

Flexu

Member
Liittynyt
11.3.2013
Viestit
12
Rateista puheenollen Williams on näytänyt siirtyneen RB-malliin. Mielenkiintonen ratkaisu.:doubtful
Aiheeseen liittyen niin Valella oli jo viime kaudella tuollainen RB-henkisesti muotoiltu ratti. Silloin vaihtovalot yms. olivat kuitenkin ratissa kiinni, mutta ne erottuivat selkeästi omana "möhkäleenä". Maldolla taasen oli käytössä enemmän yhdestä puusta veistetyn näköinen ruori. Onboard-kuvia voi etsiä, jos kiinnostaa. Sinänsä jännä, että Lewiksen ja Nicon eri rattikuvioista puhuttiin paljonkin, mutten muista kenenkään maininneen tästä mitään. Huomasin asian itsekin vasta ihmetellessäni väärän näköistä rattia F1 2013-pelissä. Sitä kautta sitten lähdin tutkimaan asiaa ja totesin tilanteen.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Annan sulle vinkin. Älä kuuntele mitään mitä Anderson sanoo. 4 vuotta putkeen ennustukset päin helvettiä. Jos mies osaisi asiansa ei olisi minkään median palveluksessa vaan sirkuksen mukana.
Aika jyrkkää. Itse olen saanut ihan erilaisen vaikutelman.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Näyttää vahvasti siltä, että Red Bullilla kaudesta on tulossa vaikea varsinkin alkukauden osalta, koska jos auto ei tällä hetkellä kestä edes kymmentä kierrosta syttymättä palamaan ei pisteitä ole tiedossa alkukauden kisoista.

Toki nyt on ajettu vasta ensimmäinen testiviikko ja aikaa ongelmien korjaamiseen on vielä 6 viikkoa, mutta Red Bullin ongelmat näyttävät olevan niin suuria, että niitä ei välttämättä saada korjattua ennen kauden alkua etenkään jos Renault joutuu suunnittelemaan moottorin uusiksi ongelmien takia.
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Katselin livenä.Äsken tuli 4.päivän lähetys,jossa vertailtiin autoja ym.tekniikkaa.Pakko sanoa,että yllätyin miten jul-met-tu määrä tulee kisaviikonloppuihin (ei-toivottuja?)muuttujia,ym häslinkiä.Siis pelkästään näiden uusien autojen&tekniikan takia.Tuntuu että onkin ihan pihalla ykkösistä,vaikka onkin seurannut jo vuosia.Kaik uusiksi! paitsi kuskit.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Epäilen että muut ovat aavistelleet, sillä kaudella 2009 muistan kun Ferrari ja Toyota testasivat samaan aikaan ja Toyota oli kokoajan nopeampi. Sitten Ferrarilla oli otettu bensaa pois ja painettu kaasua. Toyota oli edelleen nopeampi ja silloin kaikki Ferrarilla tiesivät että vakavien asioiden äärellä ollaan. Eräs forumisti kirjoitti tästä kuolemattoman lauseenkin ja muistan että olin silloin hänen kanssaan samaa mieltä.
"Näyttää hitaalta."
Tämäkö on se tarina taustalla?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tästä testissä ei minulle ole jäänyt muuta käteen, kuin mersu-tallit ja Ferrari-tallit ovat toimineet luotettavasti ainakin viileässä säässä. Edessä on Bahrainin kuumuus, paukkuuko siellä?

Sellaiset olennaiset asiat kuin renkaiden toimivuus eri autoissa, polttoaineenkulutus ja todellinen vauhti + aeron toimivuus ovat vielä täysiä kysymysmerkkejä. Nico Rosberg sanoi, että nämä autot ovat vielä hyvin primitiivisiä ja aerodynamiikka esiasteella, koska nopeus ei tässä testissä ole ollut pääasia.

Onhan noista auton ajettavuuksista ollut kaikenlaista asiantuntijan analyysia, mutta jotenkin tänä vuonna nekin tuntuvat ennenaikaisilta.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Tästä testissä ei minulle ole jäänyt muuta käteen, kuin mersu-tallit ja Ferrari-tallit ovat toimineet luotettavasti ainakin viileässä säässä. Edessä on Bahrainin kuumuus, paukkuuko siellä?

Sellaiset olennaiset asiat kuin renkaiden toimivuus eri autoissa, polttoaineenkulutus ja todellinen vauhti + aeron toimivuus ovat vielä täysiä kysymysmerkkejä. Nico Rosberg sanoi, että nämä autot ovat vielä hyvin primitiivisiä ja aerodynamiikka esiasteella, koska nopeus ei tässä testissä ole ollut pääasia.

Onhan noista auton ajettavuuksista ollut kaikenlaista asiantuntijan analyysia, mutta jotenkin tänä vuonna nekin tuntuvat ennenaikaisilta.
Lisätään vielä että Red Bullin suorituskyky on täysi kysymysmerkki. Teoriassa he olisivat voineet hämmentää kaikki kiertämällä radan alle 1.20 ajalla.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Lisätään vielä että Red Bullin suorituskyky on täysi kysymysmerkki. Teoriassa he olisivat voineet hämmentää kaikki kiertämällä radan alle 1.20 ajalla.
Teoriassa niillä on bunkkeri kuussa, mutta näin nyt ei vaa ole. Testit oli osakseen myös Red Bullin omaa kädettömyyttä, ku Caterhamiki veti paremmin. Teoriassa Caterham on redbullia nopeampi :eek: ja Teoriassa renaultin kone on huonoin. Teoriassa tää viesti on kirjoitettu sarkastisesti.

Spekulointi on mukavaa, mut voi sitä siinäki jonku rotin pitää. Redbullin auto oli totaallinen epäonnistuminen. En keksi mitään turhempaa ku koittaa vääntää mustaa valkoiseksi spekuloimalla "teoriassa redbulli olis voinu olla nopein", no totta munassa olis voinu olla, mutta ko ei ollu. Ehkäpä ens testiin mennessä saavat ongelmat selätettyä, mut renaultista en toistaiseksi osaa mitää sanoa. Ehkä saavat ongelmat hoidettua, mut tuleeko tehoihin vaikuttamaan?
 
Viimeksi muokattu:

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Spekulointi on mukavaa, mut voi sitä siinäki jonku rotin pitää. Redbullin auto oli totaallinen epäonnistuminen.
Missaat W124:n pointin ihan kokonaan. Kukaan ei tiedä miltä osin Red Bullin auto on onnistunut ja missä määrin. Niillä voi olla vaikka ylivertainen jousitus, aerodynamiikka ja painojakauma. Mistään tästä ei vaan nähty mitään näyttöä, kun moottorin puolesta autolla ei voinut ajaa kunnolla. Mikäli vika on vain ja ainoastaan rellun puolella ja ne saa sen korjattua, niin ei siinä ekojen testien konttaaminen lohduta enää ketään kilpailevaa tallia, jos RB luuttuaa niillä lattiaa kolmannessa testissä.

Väännämpä vielä rautalangasta jarnaamisen välttämiseksi. En sano, että Red Bullin auto on hyvä, en sano, että eka testikerta ei ollut niille katastrofi, enkä sano, että ne varmasti nousee tosta kärkeen. Sanon, että itse autosta, rungosta, ei tiedetä oikeastaan yhtään mitään ja siksi on turha vetää hätäisiä johtopäätöksiä sen suhteen.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Missaat W124:n pointin ihan kokonaan. Kukaan ei tiedä miltä osin Red Bullin auto on onnistunut ja missä määrin. Niillä voi olla vaikka ylivertainen jousitus, aerodynamiikka ja painojakauma. Mistään tästä ei vaan nähty mitään näyttöä, kun moottorin puolesta autolla ei voinut ajaa kunnolla. Mikäli vika on vain ja ainoastaan rellun puolella ja ne saa sen korjattua, niin ei siinä ekojen testien konttaaminen lohduta enää ketään kilpailevaa tallia, jos RB luuttuaa niillä lattiaa kolmannessa testissä.

Väännämpä vielä rautalangasta jarnaamisen välttämiseksi. En sano, että Red Bullin auto on hyvä, en sano, että eka testikerta ei ollut niille katastrofi, enkä sano, että ne varmasti nousee tosta kärkeen. Sanon, että itse autosta, rungosta, ei tiedetä oikeastaan yhtään mitään ja siksi on turha vetää hätäisiä johtopäätöksiä sen suhteen.
mm-m. Mun mielestä on vaa turhaa jauhaa, kuinka renault on teoriassa nopein kone ja teoriassa redbull nopein auto, ku kumpiki oli susia toistaiseksi. Kuten jo lainaamassasi viestissäni mainitsin, katsotaan tilannetta sitte ens testissä uudelleen. Redbull+renault on kysymysmerkki eikä "teoriassa nopein". Mikään näkemämme ku ei sitä väitettä/teoriaa tue. Historia ehkä, mut se on.. öö..historiaa :D

edit: ja juu, voihan Redbullilla olla vaikka ja mitä uutta ja hienoa, mut miksei muillakin? Kuten McLarenilla on nähty jo?
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Teoriassa niillä on bunkkeri kuussa, mutta näin nyt ei vaa ole. Testit oli osakseen myös Red Bullin omaa kädettömyyttä, ku Caterhamiki veti paremmin. Teoriassa Caterham on redbullia nopeampi :eek: ja Teoriassa renaultin kone on huonoin. Teoriassa tää viesti on kirjoitettu sarkastisesti.

Spekulointi on mukavaa, mut voi sitä siinäki jonku rotin pitää. Redbullin auto oli totaallinen epäonnistuminen. En keksi mitään turhempaa ku koittaa vääntää mustaa valkoiseksi spekuloimalla "teoriassa redbulli olis voinu olla nopein", no totta munassa olis voinu olla, mutta ko ei ollu. Ehkäpä ens testiin mennessä saavat ongelmat selätettyä, mut renaultista en toistaiseksi osaa mitää sanoa. Ehkä saavat ongelmat hoidettua, mut tuleeko tehoihin vaikuttamaan?
W124 luultavasti tarkoitti sitä, että kun kenties monikin talli olisi halutessaan ja kenteis hajuamisen riskillä voinut ajaa täysillä (jota ei kuulemma kukaan ole tehnyt) ja siltä osin yllättää muut kuten Laren teki viime vuonna.
Olisi siis ollut hämmentävää, jos RB (huomattuaan, että luotettavuus ongelmaa on) olisi kyennyt paukauttamaan yhden kunnon kierroksen neljän sekunnin erolla muihin (johon siis muutkin olisivat pystyneet). Vauhdin puolesta kyse lienee osittain halusta ajaa lujaa, mutta RB:llä näytti tosin olevan sen kalibeerin ongelmat, ettei halu olisi tainnut vielä riittää nopeaan kierrokseen.

Samaa tietysti voi spekuloida muidenkin tallien osalta, jos Caterham olisi lyönyt kaikki peliin ja kepittänyt muut parilla sekunnilla. Olisihan mielenkiintoista. Mutta tiedetäänhän me, ettei näistä mitään pysty päätelemään, eikä tarvikaan. Nopeus selviää avauskisassa ja tallien kyky muuttua selviää kauden edetessä ja mestarikin selviää aikanaan..
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Itse uskon siihen että Newey teki "Newey":t, kuten Laarenilla aikoinaan ja niitä suunnittelumokia ei korjattu tarpeeksi vauhdilla Larenin resursseillakaan. Mersu ja McLaren näyttävät olevan hyvässä kuosissa, eikä tuo Mesen motti hullummin Williamsissakaan näytä toimivan. Veikkaanpa että Nappi ja Hamilton ovat tänä vuonna kärkikahinoissa.
 
Ylös