Testikausi 2013-2014

BayerKraft

Active member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
26
Testeissä kaikilla muilla tiimeillä paitsi Ferrarilla, myös toinen kuski pyörii varikkotiloissa kun toinen on ajamassa. Onkohan Ferrarille tästä haittaa auton kehityksessä, kun Alonsoa ja Räikköstä ei tunnu kiinnostavan toistensa testit samassa määrin kuin muilla tiimikaveruksilla?
Amatööriveikkaus on että Kimi/Fernando ajaa samoilla säädöillä yms specseillä simua ja samalla tuulitunneli humisee kaiken aikaa kun saadaan uutta dataa reaalimaailmasta. Nämä kun yhdistetään ni hyvä tulee, toivottavasti..
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Testeissä kaikilla muilla tiimeillä paitsi Ferrarilla, myös toinen kuski pyörii varikkotiloissa kun toinen on ajamassa. Onkohan Ferrarille tästä haittaa auton kehityksessä, kun Alonsoa ja Räikköstä ei tunnu kiinnostavan toistensa testit samassa määrin kuin muilla tiimikaveruksilla?
No on kyllä aika kaukaa haettu teoria, että siitä olisi jotain hyötyä, että toinen norkoilee jossain pilttuun uumenissa toisen ajaessa. Siitä ei nimittäin ole mitään hyötyä. Hyödyt tulevat siitä, että kummankin ajaessa saadut havainnot kootaan yhteen ja analysoidaan rinnakkain. Lisäksi edellisen session dataa käytetään tietenkin seuraavan session pohjana ja kuski B saa silloin yhteenvedon kuski A:n ajamisista ja havinnoista, jotta ymmärtää, miksi jotain tehdään tietyllä tavalla ja voi verrata niitä omiin havaintoihinsa. Ja näitä juttujahan Ferkulla nimenomaan tehdään, kuten Alonsonkin on jo kertonut. Molempien data on kummankin käytössä.

Ja muistetaan nyt edelleen se, etteivät ne kuskit edelleenkään sitä autoa kehitä vaan pääsääntöisesti ainoastaan antavat palautetta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
No on kyllä aika kaukaa haettu teoria, että siitä olisi jotain hyötyä, että toinen norkoilee jossain pilttuun uumenissa toisen ajaessa. Siitä ei nimittäin ole mitään hyötyä. Hyödyt tulevat siitä, että kummankin ajaessa saadut havainnot kootaan yhteen ja analysoidaan rinnakkain. Lisäksi edellisen session dataa käytetään tietenkin seuraavan session pohjana ja kuski B saa silloin yhteenvedon kuski A:n ajamisista ja havinnoista, jotta ymmärtää, miksi jotain tehdään tietyllä tavalla ja voi verrata niitä omiin havaintoihinsa. Ja näitä juttujahan Ferkulla nimenomaan tehdään, kuten Alonsonkin on jo kertonut. Molempien data on kummankin käytössä.

Ja muistetaan nyt edelleen se, etteivät ne kuskit edelleenkään sitä autoa kehitä vaan pääsääntöisesti ainoastaan antavat palautetta.
Vai että muut kuskit ihan huvikseen siellä norkoilevat päiviä tekemättä mitään hyödyllistä?

Kyllä he ovat siellä imemässä oppia siitä mitkä ovat toisen kuskin mielipiteet autosta ja miten hän itse niitä voisi hyödyntää. Mitkään yhteenvedot eivät voi paikata sitä ymmärrystä, minkä menettää sosiaalisessa vuorovaikutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Vai että muut kuskit ihan huvikseen siellä norkoilevat päiviä tekemättä mitään hyödyllistä?

Kyllä he ovat siellä imemässä oppia siitä mitkä ovat toisen kuskin mielipiteet autosta ja miten hän itse niitä voisi hyödyntää. Mitkään yhteenvedot eivät voi paikata sitä ymmärrystä, minkä menettää sosiaalisessa vuorovaikutuksessa.
Eiköhän siellä pidetään palaveria sun muuta, missä on inssit ja kuskit paikalla. Alonso ja Kimi ovat noissa ympyröissä niin kauan pyörineet, että en ihmettele jos ei kiinnosta olla varikkopilttuussa ihmettelemässä, kun toinen kiertää rataa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Jospa siellä ois Ferrarilla mega-ässät hihassa, kun tarvii vauhtia viimesiin testeihin asti pitää muilta piilossa.

Jotain käänteentekevän mullistavaa odotan aero-osastolle, jos ei tällä viikolla, niin viimeistään Australiaan. Sit ihmetellään! :thumbup:
 

carbonara

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
432
Ja muistetaan nyt edelleen se, etteivät ne kuskit edelleenkään sitä autoa kehitä vaan pääsääntöisesti ainoastaan antavat palautetta.
Jota voidaan sanoa auton kehittämiseksi. Toteutuksen hoitaa sitten talli. Toisaalta eihän autokauppias Jope Ruonansuukaan halunnut siihen ottaa kantaa, kun asiakas tuli valittamaan, että hänen ostamansa bemari kulutti 16 litraa satasella, että onko auto vai moottori joka sen bensan oikeastaan kuluttaa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jotain käänteentekevän mullistavaa odotan aero-osastolle, jos ei tällä viikolla, niin viimeistään Australiaan. Sit ihmetellään! :thumbup:
Tämä olisi yllätys. Milloin Ferrarilta on tullut viimeksi jokin poikkeava etua tuova ominaisuus, ilman, että se olisi kopioitu muilta? Toivottavasti nyt tulee, ellei autossa jo ole jotain sellaista.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12618
Sijainti
Sivulla viisi
Tämä olisi yllätys. Milloin Ferrarilta on tullut viimeksi jokin poikkeava etua tuova ominaisuus, ilman, että se olisi kopioitu muilta? Toivottavasti nyt tulee, ellei autossa jo ole jotain sellaista.
Olihan niillä silloin Kimin Ferrari-alkuaikoina taipuva pohja vai mikä olikaan, joka sitten heti ensimmäisen voiton jälkeen taidettiin kieltää.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Tämä olisi yllätys. Milloin Ferrarilta on tullut viimeksi jokin poikkeava etua tuova ominaisuus, ilman, että se olisi kopioitu muilta? Toivottavasti nyt tulee, ellei autossa jo ole jotain sellaista.
Perustan tämän harhaoppini sille, ettei Ferkkuun ole julkistamisen jälkeen laitettu oikein mitään uutta näkyvää osaa.

Pakko olla osittain salailu-mielessä, ettei muut ehdi sit kopioida jo heti ekaan kisaan. Esim. Mäkki kun tuli kaapista ulos ni heti kaikki näki uuden takajousitus systeemin ja pystyi alkaa kehittää omaa vastaavaa.

Kun Ferrarilla uusi tuulitunneli nyt oletettavasti toimii ja luottoa siihen löytyy, niin toimii ne osat sit radallakin nopealla tempolla testattuna!
 

Maco

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
671
Tämä olisi yllätys. Milloin Ferrarilta on tullut viimeksi jokin poikkeava etua tuova ominaisuus, ilman, että se olisi kopioitu muilta? Toivottavasti nyt tulee, ellei autossa jo ole jotain sellaista.
Sillon, joskus niillä meni se reikä keulan läpi, joka tuotiin vasta viimeiseen testiin, ettei muut pystyny kopioimaan kovasti vakuutettiin, ettei sen merkitys ole kovin suuri, mutta varmaan ideana oli saada muut pohtimaan ja käyttämään resursseja siihen.
 

junnu146

Well-known member
Liittynyt
23.9.2009
Viestit
203
Sillon, joskus niillä meni se reikä keulan läpi, joka tuotiin vasta viimeiseen testiin, ettei muut pystyny kopioimaan kovasti vakuutettiin, ettei sen merkitys ole kovin suuri, mutta varmaan ideana oli saada muut pohtimaan ja käyttämään resursseja siihen.
just tätä juttua itekkin muistelin... mut eiks se ollut et ferrari toi sen "reikäsen keulan" 2008 barcelonan kisaan, jonka kimi voitti paalulta.. ?
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Olihan niillä silloin Kimin Ferrari-alkuaikoina taipuva pohja vai mikä olikaan, joka sitten heti ensimmäisen voiton jälkeen taidettiin kieltää.
Jep.Kimi ajoi paalulle vaivaisen sekunnin (0.9 jtn) erolla alonsoon.Siis Melbournessa 2007.Malesiassa olikin sitten "normipohja",kun MCLaren sai valituksensa läpi.Ne oli aikoja ne.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Ferrarista pieni kuva Autosportissa, edestä näyttää ihan samalta ku ennen. Ajavat vieläkin tolla ysäri etusiivellä...

PS: kirveet kaivoon
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ferrarilla taas onglemaa, kun ei pitkään aikaan ollut radalla? Toivotttavasti pulttaavat vain uutta osaa kiinni ja siihen kuluu aikaa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi ajanut vain 12 kierrosta. Nicolla ksassa jo 52 kierrosta.
 
Ylös