Niin, taitavat nyt olla hiljaa ne jotka toivoivat Kimin jäävän Lotusille. Syy siihen miksi jotkut sitä halusivat taisi olla *Alonso*Miettikääpä muuten sitä hatutuksen määrää tällä hetkellä, jos Kimi olisi päättänyt jäädä talliin... Huh huh.
Pientä varautuneisuutta ainakin minulla oli Ferrari-diilistä ihan vaan siksi että normaalilla suomituurilla ja Murphyn lain mukaan Lotuksen olisi sen jälkeen pitänyt olla nopein auto vuonna 2014. Onneksi se vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä...mutta toivottavasti pystyvät ajamaan kauden läpi, ovat olleet erittäin tervetullutta vastapainoa ylirikkaille tiimeille (mikä näkyy esim. fanikaman myynnissä).Niin, taitavat nyt olla hiljaa ne jotka toivoivat Kimin jäävän Lotusille. Syy siihen miksi jotkut sitä halusivat taisi olla *Alonso*
Ajatelkaa miten paljon rahaa toi talli on tehnyt Kimin ansiosta tuotemyynnillä ja ei edes silti ole varaa maksaa palkkoja. :nope:Pientä varautuneisuutta ainakin minulla oli Ferrari-diilistä ihan vaan siksi että normaalilla suomituurilla ja Murphyn lain mukaan Lotuksen olisi sen jälkeen pitänyt olla nopein auto vuonna 2014. Onneksi se vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä...mutta toivottavasti pystyvät ajamaan kauden läpi, ovat olleet erittäin tervetullutta vastapainoa ylirikkaille tiimeille (mikä näkyy esim. fanikaman myynnissä).
Se kertoo, ettei talli saanut mistään viittä miljoonaa. Ecclestonen sanoma, palkkarästien tultua julkisuuteen, palkkarästien hoitaminen palkintorahoista on varmaan ollut shokki tallin johdolle.Mitä se kertoo Lotuksesta, että vaikka Kimi pudotti palkkasaatavansa 5 miljoonaan, niin se ei kelpaa Lotukselle? :doubtful:
Kädetöntä talousjohtamista, sanoisin minä. Muutenhan Lotus lienee parhaiten resursseihinsa nähden menestynyt talli, mikä kehitys- ja kilpailupuolella viittaisi hyvään johtamiseen.Talli joka on saavuttanut osakilpailuvoiton menneellä kaudella. Ja nyt tuossa tilanteessa.
Kädetöntä johtamista, sanon minä.
Mä uskosin ongelmien johtuvan omistajien epärealistisesta uskosta rahoittajien ja sponsoreiden löytymiseen. Kun unelmat eivät toteutuneet menoja ei leikattu, vaan jätettiin taloudelliset velvoitteet hoitamatta ja toivottiin jostain putkahtavan rahaa.Kädetöntä talousjohtamista, sanoisin minä. Muutenhan Lotus lienee parhaiten resursseihinsa nähden menestynyt talli, mikä kehitys- ja kilpailupuolella viittaisi hyvään johtamiseen.
Eli lottoamista -> ylisuuri taloudellinen riski.Mä uskosin ongelmien johtuvan omistajien epärealistisesta uskosta rahoittajien ja sponsoreiden löytymiseen. Kun unelmat eivät toteutuneet menoja ei leikattu, vaan jätettiin taloudelliset velvoitteet hoitamatta ja toivottiin jostain putkahtavan rahaa.
Ottaen huomioon Lotuksen menestyksen, mediaa kiinnostavan kuskikaksikon ja positiivisen median hyödyntämisen, en pitäisi uskoa sponsoreiden löytymisen epärealistisena. Pikemmin olen ihmetellyt miksei noin hyvistä lähtökohdista ole saatu potentiaalia realisoitua. Siksi juuri sillä puolella - talouspuolella - on jotain onnistuttu tekemään väärin. Mikä on aika outoa, kun taustalla on kuitenkin nimenomaan sijoitusyhtiö, jonka kuvittelisi hanskaavan juuri tuon puolen.Mä uskosin ongelmien johtuvan omistajien epärealistisesta uskosta rahoittajien ja sponsoreiden löytymiseen. Kun unelmat eivät toteutuneet menoja ei leikattu, vaan jätettiin taloudelliset velvoitteet hoitamatta ja toivottiin jostain putkahtavan rahaa.
Myynti ja markkinointi vaikuttaa talouspuoleen, mutta ei ole sen vastuulla. Talouspuoli voi antaa jotain tukea myyntiin ja toisaalta asettaa sille tavotteita, jotta homma pysyy kasassa. Mikäli olet sattunut huomaamaan, niin maailmalla taloustilanne ei ole viime vuosina ollut mitenkään hyvä. F1sponsorointi on varsin kallista touhua ja siihen satsaava yritys odottaa saavansa sijoituksensa tavalla tai toisella tuottavaksi. Vaikka positiivista näkyvyyttä on tarjolla, niin onko riittävästi sijoitettuihin summiin nähden ja olsiko joku toinen markkinointikanava kustannustehokkaampi. Tuo on se ydinasia.Ottaen huomioon Lotuksen menestyksen, mediaa kiinnostavan kuskikaksikon ja positiivisen median hyödyntämisen, en pitäisi uskoa sponsoreiden löytymisen epärealistisena. Pikemmin olen ihmetellyt miksei noin hyvistä lähtökohdista ole saatu potentiaalia realisoitua. Siksi juuri sillä puolella - talouspuolella - on jotain onnistuttu tekemään väärin. Mikä on aika outoa, kun taustalla on kuitenkin nimenomaan sijoitusyhtiö, jonka kuvittelisi hanskaavan juuri tuon puolen.
Alkuperäinen juttu http://www.autosport.com/news/report.php/id/112041Yhä ilman moottoritoimittajaa oleva Lotus jättää ensimmäiset talvitestit väliin!
Talousvaikeuksien kanssa painiskeleva Lotus F1 Team jättää F1-kauden ensimmäiset talvitestit Jerezissä väliin.
Lotus on vieläkin ilman moottoritoimittajaa.
Tallin kuljettajat ensi kaudelle ovat Pastor Maldonado ja Romain Grosjean.
Asiasta kertoi Autosport-lehden toimittaja Jonathan Noble Twitter-tilillään.
Lotus is to miss the first 2014 Formula 1 pre-season test at Jerez in Spain.
Just three weeks before the new 2014 cars are scheduled to run for the first time, Lotus has revealed that its E22 will not join the other outfits in the test that starts on January 28.
Lotus technical director Nick Chester said that the team instead planned to launch its car after Jerez, prior to it running for the first time at the subsequent Bahrain test that begins on February 19.
"We're going to keep our car under wraps a little longer than some other teams," he said. "We've decided that attending the Jerez test isn't ideal for our build and development programme.
"We are likely to unveil the car before attending the Bahrain tests, and in Bahrain we should really be able to put the car through its paces in representative conditions."
Chester added that Lotus had passed some of the mandatory FIA crash tests with its new car and only needed to complete the nose crash test now.
"We've undertaken chassis fits for Romain [Grosjean] and Pastor [Maldonado]. Certainly, our partners who have seen the car have reported themselves to be very impressed with the layout and various solutions to the new technical challenges."
Although missing the Jerez test will cost Lotus the chance to get valuable mileage on the 2014 car, Chester said he was still upbeat about the potential of the E22.
"From our perspective the figures look promising and development has been positive," he said. "That said, we are very much working with very little idea of what the other teams are doing.
"This is the first year of radically different regulations which means that all teams are developing their cars along potentially quite different avenues.
"It's fascinating for us engineers and I hope it is fascinating for the fans too. We think we have a very good solution to the challenge and hopefully this will be seen when the E22 turns its wheels in anger."
Moottorien ostaminen on rahantulosta kiinni, mutta suostuvatko sponsorit tai kuskien sponssit maksamaan niitä, tilanteen ollessa nooinepäselvä.Se oli siinä kai. Kukaan ei tuolle konkurssipesälle moottoreita toimita. Sääli Grosjeanin kannalta, kun alkoi päästä vauhtiin...
Veikkailisin, jos ylipäätänsä tiimi jatkaa on ainoa vaihtoehto moottoriksi rellu ja tämän mukaan on myös auto suunniteltu. Muistaakseni myös Boullier puhui kauden lopulla, että auto suunnitellaan Renaultin moottorille.Miten helvetissä voi edes rakentaa autoa, tai suunitella sitä jos ei ole mitään tietoa mikä kone siihen istutetaan. Ilmeisesti Lotuksella ei olla lähelläkään sitä tilannetta, että saataisiin kasaan yhdistelmä jossa on neljä pyörää, ratti, kaasu ja jarrut.
Mutta mistä ihmeestä Lotus olisi saanut käsiinsä 2014-mallin Rellun moottorin speksit? Ei ne varmaankaan netistä löydy ja Rellu nyt ei varmaan ihan huvikseen lähettele niitä kelle tahansa niitä pyytävälle, ellei ole nimiä paperissa. 2013-moottorin spekseistä tuskin on mitään iloa kun kaikki muuttuu niin totaalisesti.Veikkailisin, jos ylipäätänsä tiimi jatkaa on ainoa vaihtoehto moottoriksi rellu ja tämän mukaan on myös auto suunniteltu. Muistaakseni myös Boullier puhui kauden lopulla, että auto suunnitellaan Renaultin moottorille.