Huvittavaa, että esimerkkisi on loistava perustelu vastustamallesi väitteelle. Juttuhan meni niin, että Rossin tiimi olisi ehdottomasti ajanut Ferrarin koneilla, mutta ne eivät sopineet autoon. Mersut sopivat paljon paremmin ja näin ollen ajoivat niillä.Kai nämä uudetkin koneet on vakioiduilla kiinnityksillä ja mitoilla. V8:ien yhteydessä mielestäni tuollaiset tuli sääntöihin. Esim. Brawn vaihtoi aika ongelmitta ihan viime hetkillä Hondan Mersuun.
Taisi Permanen kettuilu Kimille tulla kalliiksi tallille?Lotus on näköjään pyytänyt lykkäystä talvitesteihin.
Voi harmi kun se Kimi ei jäänyt Lotukselle. Varma voittaja-auto. Taisi rahatilanne olla viime kauden lopussa niin heikko, ettei oikein minkään auton kehittämiseen ollut varaa.
Kerrotko minullekin miten? Kimillä oli jo sopimus Ferrarille eikä tuollainen loppujen lopuksi melko pikku juttu vaikuta sponsoreiden halukkuuteen.Taisi Permanen kettuilu Kimille tulla kalliiksi tallille?
Kimi närkästyi vittuilusta sen verran että pamautti julkisuuteen ettei talli vieläkään ollut maksanut latin latia, vaikka niin oli mediassa väittänytkin. Eli paljasti epäilyt tallin rahaongelmista arveltua pahemmiksi ja tallipomojen puheet huuhaaksi. Ei varmaan auta sponssien kanssa neuvotteluun tommonen.Kerrotko minullekin miten? Kimillä oli jo sopimus Ferrarille eikä tuollainen loppujen lopuksi melko pikku juttu vaikuta sponsoreiden halukkuuteen.
Aika kovan luokan paukku Enstonelle mikäli näin on....Bianca Garloff @bgarloff 24 min
(1/X) Just heard that @eboullier might have resigned from his job as @Lotus_F1Team team principal. He does not want to be responsible…
Bianca Garloff @bgarloff 23 min
(2/X) ... for the chaos there any more. Is it true, @eboullier and @Lotus_F1Team? Source comes from Renault family…
Eli ei Kimi siihen mitenkään vaikuttanut, (paitsi palkka ja bonukset tietysti) hän vain paljasti rahaongelmat. Mutta luulen, että ne olisi muutenkin jo tähän mennessä tulleet esille.Kimi närkästyi vittuilusta sen verran että pamautti julkisuuteen ettei talli vieläkään ollut maksanut latin latia, vaikka niin oli mediassa väittänytkin. Eli paljasti epäilyt tallin rahaongelmista arveltua pahemmiksi ja tallipomojen puheet huuhaaksi. Ei varmaan auta sponssien kanssa neuvotteluun tommonen.
Siten.
Ehkä Boullerkaan ei ole saanut palkkojaan.Bianca Garloff (Sport Bild & Auto Bild Motorsportin toimittaja) twiittailee tällaisia:
Aika kovan luokan paukku Enstonelle mikäli näin on....
Unohdin kokonaan vastata Tursolle, mutta lisätääs yksi juttu.Eli ei Kimi siihen mitenkään vaikuttanut, (paitsi palkka ja bonukset tietysti) hän vain paljasti rahaongelmat. Mutta luulen, että ne olisi muutenkin jo tähän mennessä tulleet esille.
En ole semmoisessa asemassa että päättäisin noista, mutta en minä sponsoroisi tallia, jonka johtajat valehtelevat julkisuudessa semmoisista asioista, joista varmasti jäävät kiinni.Unohdin kokonaan vastata Tursolle, mutta lisätääs yksi juttu.
Eli firma miettii, että sijoittaisiko se rahaa formuloihin ja rupeaisi jonkun tallin sponsoriksi. Puhutaan kymmenistä miljoonista, ehkä jopa sadoista. Niin luuletko tosiaan, että siellä ei tehdä todella tarkkaa taustatyötä tallin tilanteesta, menestysmahdollisuuksista ja muista vastaavista. Ei siellä lähdetä pelaamaan isoilla rahoilla vain sen mukaan mitä talli sanoo. "Juu juu, meillä menee todella hyvin. Ruvetkaa sponssaamaan meitä." Ei ei ei, ei se noin toimi. Kuten todettua Kimi vain paljasti talousongelmat kaikkien tietoon. Mahdolliset sponsoriehdokkaat olivat tai olisivat kyllä olleet rahaongelmista tiedossa joka tapauksessa ihan sama olisiko Kimi avautunut vai ei.
Muistutetaan taas kerran, että valtaosa siitä velasta on tallin omistajalle Geniille. Normaalistihan omistajat rahoittaisivat tallejaan, jos on tarvis, mutta Lopez & Lux sen sijaan vain lainasivat rahaa tiimille.Lotus on tällä hetkellä niin velkainen talli, etten yhtään ihmettelisi jos Eric päättänyt nostaa kytkintä.
Luulisi, että siellä ollaan oltu yhteydessä jo 80-luvun turbotoimittajiin. Eiköhän TAG-Porschelta löydy jostain varastosta vielä pari kappaletta. Moottorien nimioikeudet voi yrittää myydä nopeasti jollekin. Kun nuo motit hajoaa, niin sitten joltain muulta uudet jämät. Käsittääkseni missään ei ole linjattu sitä, että samalla moottoritoimittajalla pitäisi pysyä koko kausi. Takavuosina mm. Williamsilla oli samana vuonna Ford Cosworthit ja Hondat käytössä, samoin Brabham otti joskus BMW:t käyttöön kesken kauden. Tietysti tuolloin valmistajien pisteitä ei laskettu samaan laariin, Williams-Ford ja Williams-Honda olivat eri tahoja valmistajien sarjassa. Tätäkin sääntötulkintaa (jos edes on voimassa) voi yrittää kiertää nimeämällä eri valmistajien moottorit samoin.Hyvältä näyttää Lotuksen kannalta. Eipä käy sääliksi, popcornit esiin kun pastorilla alkaa keittää Melbournessa, kun jää Q1:seen, jos nyt saavat edes auton kasaan ensi kaudeksi. :alppu:
Tuosta huolimatta Lotus on erittäin syvissä talousvaikeuksissa. Tallihan ei toissa kaudellakaan pystynyt maksamaan palkkoja ajoissa ja ongelma syveni kuluneelle kaudelle. Paljon henkilökuntaa on jo vaihtanut työnantajaa ja ilmeisesti suuri osa jäljellejääneistäkin etsii. Huhujen mukaan Lotuksella on myös runsain mitoin velkoja tavarantoimittajille ja ne vaativat käteismaksuja. Lisäksi hotellit ja lentoyhtiöt vaativat käteissuoritukset. Mikäli kassavirta ei riitä edes muuttuvien kulujen ja palkkojen hoitamiseen niin kyllä silloin ollaan todella syvässä kusessa. Ihmettelen kyllä henkilökunnan pitkämielisyyttä, suurin osa tallin väestä on ihan tavallisia työntekijöitä, joiden pitäisi pystyä elämään palkallaan.Muistutetaan taas kerran, että valtaosa siitä velasta on tallin omistajalle Geniille. Normaalistihan omistajat rahoittaisivat tallejaan, jos on tarvis, mutta Lopez & Lux sen sijaan vain lainasivat rahaa tiimille.