Lotus F1 Team 2014: Huipulta pohjalle?

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Joo, pakari ja kannatin ovat niinkuin vierekkäin, mitähän tuolla nyt yritetään saavuttaa?
Taitaa olla lähinnä kosmeettista. Sitä on vaikea sanoa onko tuossa jonkinlaista pakokaasuja ylös kääntävää ohjausta. Toki voisi kysyä kannattaako laittaa kaksi tukiripaa symmetrian vuoksi? Lotuksessa on diffuusorin yläpuoli muutenkin yksi avoimimmista, jos jätetään jäähdytysaukot huomiotta.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Totalin mainos taitaa olla vain Grosjeanin haalareissa, ei Pastorin eikä Picin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Joo, pakari ja kannatin ovat niinkuin vierekkäin, mitähän tuolla nyt yritetään saavuttaa?
Ensimmäinen mieleen tuleva asia on se, ettei se pakoputki puhalla kuumaa suoraan siihen kannattimeen. Liittyykö sitten kannattimen kestävyyteen vai mahdolisesti sen sisällä kulkeviin ilmavirtoihin on arvailujen varassa.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Mikähän ton epäsymmetrian taustalla voi olla?

 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mikähän ton epäsymmetrian taustalla voi olla?
Maksamattomat palkat? :eek:

Harjoituksissa hidastuksissa huomasi että nuo keulan haarukat heiluivat sivuttain etusiiven kanssa. Ei kovin vakuuttava kuva tästä autosta. Harjoituksissa vaikutti niin vikuralta ettei sillä pysty ajamaan kovaa vaikka tunnelissa olisi nopea.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mikähän ton epäsymmetrian taustalla voi olla?
Suora lämpöpuhallus takasiiven keskikannattimelle saattaa haitata sen kestävyyttä. (Ja kun kaikki on niin tuhannesosan tarkkaa, ehkä jopa sen sisäistä ilmavirtausta.)

-Edit- No perhana, olin juuri antanut samanlaisen vastauksen, ja asiaa kysytään heti seuraavassa viestissä uudelleen! Lukekaa nyt hyvät ihmiset edes muutama viesti ketjusta johon olette postaamassa, että onko asiaa jo käsitelty.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Suora lämpöpuhallus takasiiven keskikannattimelle saattaa haitata sen kestävyyttä. (Ja kun kaikki on niin tuhannesosan tarkkaa, ehkä jopa sen sisäistä ilmavirtausta.)

-Edit- No perhana, olin juuri antanut samanlaisen vastauksen, ja asiaa kysytään heti seuraavassa viestissä uudelleen! Lukekaa nyt hyvät ihmiset edes muutama viesti ketjusta johon olette postaamassa, että onko asiaa jo käsitelty.
No perhana, ehkäpä vastaukses ei ollut tyydyttävä? Itseasiassa sehän on kysymättäki selvää, että ei se kuumasta pakokaasusta tykkää, mut miksi se on noin pitäny laittaa? Onnistuu se pakoputken laittaminen keskelle muilta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Suora lämpöpuhallus takasiiven keskikannattimelle saattaa haitata sen kestävyyttä. (Ja kun kaikki on niin tuhannesosan tarkkaa, ehkä jopa sen sisäistä ilmavirtausta.)

-Edit- No perhana, olin juuri antanut samanlaisen vastauksen, ja asiaa kysytään heti seuraavassa viestissä uudelleen! Lukekaa nyt hyvät ihmiset edes muutama viesti ketjusta johon olette postaamassa, että onko asiaa jo käsitelty.
Ihan oli tarkoitus paremman kuvan avulla kysyä uudestaan. Tuo kuuma ilma on tuskin se pääsyy, jos on niin vaikuttaa melkoiselle nyrkkipajaratkaisulle.

Edit: Säännötkin jo sen estää, ettei kannatin saa olla suoraan pakoputken ulostulon kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6252
Mikä se Pastorin ongelma oli? Minä kuulin braking, Timppa kuuli locking, ja täällä huudeltiin smokingia. On siinä vaihtoehtoja.
 

Conrod

Member
Liittynyt
30.12.2013
Viestit
10
Ois voinu olla vaikka kaikki kolme, jarrutuksesta ulos, ohjaus jumissa ja savu nousi kabiinista, oli mistä valita ..
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Jotenkin noi kuvat näytti siltä, että siiven keskikannatin on Melbourneen tuodussa autossa vieläkin keskemmällä, mitä testeissä. Tästä vois vetää johtopäätökseksi pakarisijoittelun epäsymmetrisyydelle sen, että se tuki nyt vaan jostain syystä pitää olla tuossa paikassa. Tällöin kysymys ei oikeastaan olekaan, että miksi pakoputki on sivussa vaan miksi se tuki pitää olla pakoputken luonnollisimman sijainnin edessä. Muita vaihtoehtojahan olisi ollut tehdä enemmän mutkaa tukeen, pistää tuki yläreunastakin vähän keskilinjalta sivuun tai käyttää kahta tukea (pakarin molemmin puolin).
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jotenkin noi kuvat näytti siltä, että siiven keskikannatin on Melbourneen tuodussa autossa vieläkin keskemmällä, mitä testeissä. Tästä vois vetää johtopäätökseksi pakarisijoittelun epäsymmetrisyydelle sen, että se tuki nyt vaan jostain syystä pitää olla tuossa paikassa. Tällöin kysymys ei oikeastaan olekaan, että miksi pakoputki on sivussa vaan miksi se tuki pitää olla pakoputken luonnollisimman sijainnin edessä. Muita vaihtoehtojahan olisi ollut tehdä enemmän mutkaa tukeen, pistää tuki yläreunastakin vähän keskilinjalta sivuun tai käyttää kahta tukea (pakarin molemmin puolin).
Ei sen varmaan tarvi olla tuossa kohtaa kiinni, koska Red Bullissa se on kiinni vaihdelaatikon yläpuolella olevassa katteessa. Ekassa reder-kuvassa minkä Lotus julkaisi, takasiipi oli tuettu samaan tapaan kuin Red Bullilla.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Ei sen varmaan tarvi olla tuossa kohtaa kiinni, koska Red Bullissa se on kiinni vaihdelaatikon yläpuolella olevassa katteessa.
Tarkoitin siis sitä, että heillä on varmaan jokin ratkaisu, jonka vuoksi tuen "tarvitsee" olla kiinni siinä paikassa - ei mitään sääntömääräistä. Syistä moiseen tulee mieleen ekana Webslaven heittämä epäilys tuen sisällä olevista ilmavirtauskanavista.
 

Joe Tanto

Well-known member
Liittynyt
30.3.2009
Viestit
383
Sijainti
Katalanian laiva
Toivottavasti tallin twitterhuumorimiäs on iskussa. Hyvää materiaalia riittänee niin sootanasti, että saa tykitellä ihan rauhassa menemään...

Ihmeellisen kauan pelit tuntuivat kestävän, mutta ehkä Australia ei vielä ole se paikka, joka laittaa kaluston kovimmalle koetukselle. Katsellaan parin viikon kuluttua uudelleen.
 

tieri

Banned
Liittynyt
12.3.2009
Viestit
571
Ihmeellisen kauan pelit tuntuivat kestävän, mutta ehkä Australia ei vielä ole se paikka, joka laittaa kaluston kovimmalle koetukselle. Katsellaan parin viikon kuluttua uudelleen.
Onhan niillä se pari viikkoa aikaa parannella, jos siis resursseja (rahaa) riittä. Eikös jossain sanottu Lotuksen olevan noin kuukauden jäljessä auton kanssa? Eli Bahrain/Kiina olisi heille Australia.:confused:
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Lotus-tallin kokemiin ongelmiin nähden kisan puolivälin ylittämistä molemmilla autoilla voidaan pitää jo ihmetekona.

Romain Grosjean ja Pastor Maldonado saivat ajettua viikonlopun aikana vain joitain kierroksia, mutta kisassa Maldonado putosi pelistä "vasta" kierroksella 29 ja Grosjean kierroksella 44.
Kummallakin keskeytyksen syynä oli kineettistä energiaa varastoivan MGU-K:n vika.

Tämä oli tavallaan ihan positiivinen päivä. Odotin ajavani kisassa noin 15-20 kierrosta kaikkien ongelmien jälkeen ja ajoinkin 45! Grosjean ilakoi.

- maikkari
Selkästi lupaamansa mestariainesta siis tälle kaudelle!:thumbup:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lotuksessa vesijäähdytys on pystyssä Mclarenin tapaan.




Muistelisin kuinka kauden alla Lotukselta kehuttiin osien olevan tälle kaudelle paremmin viimeisteltyjä, mutta hiontahommiksi näyttäs menevän kisaviikonloppuina.

 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Ihan kamalassa jamassa homma tällä hetkellä Lotuksella. :thumbdown Onneksi Kimi haistoi homman jo aikaa sitten ja vaihtoi maisemaa. Ferrarilla tuntuisi kulkevan hitusen paremmin ja palkkakin tulee todennäköisesti ajallaan. :ahem:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Sori jos on jo aikaisemmin tullut esille, mutta en jaksa toikkeja selata. Jatkoiko Boullier Grossun managerina Mclaren siirron jälkeen?
 
Ylös