Big Scary Animal
Well-known member
- Liittynyt
- 25.1.2012
- Viestit
- 1291
Jos näin olisi, Revoltille tulisi nälkä.
Muista ei minulla tarkkaa faktaa ole. Mutta olen Kimistä monesta lähteestä lukenut nimenomaan Kimin taidosta olla heti nopea. Tästä on kuultu Peter sauberilta ja lotuksen aikoina inssit ihmettelivät kun kimi teki kahden vuoden tauon jälkeen Oliko toisella keirroksellaan ajan jolla hävisi päivän parhaalleen muutoman kymmenyksen. Testeissä muutenkin vauhti oli heti niin kova ettei kukaan voinut käsittää miehen olleen kaksi vuotta pois. Eikä noi näytöt ferrarillakaan mistään sopeutumattomuudesta oikeen käy, ensimmäinen kisa ja tuloksena paalu, nopein kierros, sekä voitto.Tuosta "huippukuskit kuten Alo, Rai ja Ham osaavat aina heti ajaa autolla kuin autolla", sen verran, että milloin viimeksi nämä kaverit ovat ajaneet upouudella (vieläpä eri tallin) autolla kisaa pelkällä perjantaiharjoituskokemuksella? Ihan mielenkiinnolla kysyn.
.
Kimi tosiaan oli testannut ennen kautta ko. autoa. Kyse ei ollut kylmiltään paalulle ajamisesta.Muista ei minulla tarkkaa faktaa ole. Mutta olen Kimistä monesta lähteestä lukenut nimenomaan Kimin taidosta olla heti nopea. Tästä on kuultu Peter sauberilta ja lotuksen aikoina inssit ihmettelivät kun kimi teki kahden vuoden tauon jälkeen Oliko toisella keirroksellaan ajan jolla hävisi päivän parhaalleen muutoman kymmenyksen. Testeissä muutenkin vauhti oli heti niin kova ettei kukaan voinut käsittää miehen olleen kaksi vuotta pois. Eikä noi näytöt ferrarillakaan mistään sopeutumattomuudesta oikeen käy, ensimmäinen kisa ja tuloksena paalu, nopein kierros, sekä voitto.
Eikä noilla muillakaan huipuilla ainaakaan näytöt ole huonoja sopeutumisesta. Tätä taustaa vasten Heikin näyttöjä antaakseen, olisi pitänyt pystyä parempaan, ajo tuntumaa sentään oli formuloista alla.
En tarkoittanutkaan että Kimin Ferrarin ensimmäinen kisa olisi mikään varsinainen näyttö, vaan lähinnä vahvistamaan sitä että Kimillä ainakaan ole ollut ongelmia siirtymisessä uuteen autoon. Lähinnä menee muiden näyttöjen lisäksi tuommoinen vähän aiheen vierestä haettu juttu.Kimi tosiaan oli testannut ennen kautta ko. autoa. Kyse ei ollut kylmiltään paalulle ajamisesta.
Edelleenkään en sano, että Kovalainen mielestäni loistavasti olisi tuurauskeikastaan suoriutunut, mutta syynsä siihen voi löytää muualtaKIN kuin miehestä itsestään.
Mikä ihmeen näytönpaikka? Mies on jo taitonsa esittänyt, ei Lotus-pestiltä odotettu mitään "näyttöjä".Kovin vaikea löytää syytä mistään muusta kun miehestä itsestään, jossei pysty tajottua näytönpaikkaa käyttämään hyödykseen.
Aika outo väite. Mies joka oli jäänyt ilman kuskipaikkaa saa ajo mahdollisuuden kärki tiimistä, jossei tuossa tilanteessa tarvita näyttäjä niin missä sitten. Muutenkin jos olet ilman ajopaikkaa niin minusta aika oleellistakin olisi antaa näyttöjä, joku syy siihenkin on ettet ole kuljettaja paikaa saanut. Ja jossei Lotus pestiltä odotettu "näyttöjä" niin ainakin selitys sieltä saatiin miksei Heikin kanssa diiliä tehty täksikään kaudeksi.Mikä ihmeen näytönpaikka? Mies on jo taitonsa esittänyt, ei Lotus-pestiltä odotettu mitään "näyttöjä".
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2013/11/1832910/boullier-heikki-voi-muuttaa-mielemme-ensi-kaudestaMikä ihmeen näytönpaikka? Mies on jo taitonsa esittänyt, ei Lotus-pestiltä odotettu mitään "näyttöjä".
Boullierin mukaan Kovalainen voi toki olla yksi vaihtoehto.
– Hän voi olla. On totta, ettei hän ollut alun perin listalla, mutta jos hän pärjää nyt hyvin, hän voi muuttaa mielemme. En tiedä, kaikki on mahdollista ja aika näyttää, Boullier kommentoi MTV Sportille.
Tämä. Kaveri oli antanut näyttöjä mahdolliselle työnantajalleen kolme vuotta omassa tallissa ja varsin ansiokkaasti. Ja kaksi kisaa vieraassa tallissa romuttaa kaiken sen yhteisen kokemuksen? Absurdia.Mikä ihmeen näytönpaikka? Mies on jo taitonsa esittänyt, ei Lotus-pestiltä odotettu mitään "näyttöjä".
Johan oli taas tieteellistä tutkimusta kerrakseen voi hyvää päivää.Muista ei minulla tarkkaa faktaa ole. Mutta olen Kimistä monesta lähteestä lukenut nimenomaan Kimin taidosta olla heti nopea. Tästä on kuultu Peter sauberilta ja lotuksen aikoina inssit ihmettelivät kun kimi teki kahden vuoden tauon jälkeen Oliko toisella keirroksellaan ajan jolla hävisi päivän parhaalleen muutoman kymmenyksen. Testeissä muutenkin vauhti oli heti niin kova ettei kukaan voinut käsittää miehen olleen kaksi vuotta pois. Eikä noi näytöt ferrarillakaan mistään sopeutumattomuudesta oikeen käy, ensimmäinen kisa ja tuloksena paalu, nopein kierros, sekä voitto.
Eikä noilla muillakaan huipuilla ainaakaan näytöt ole huonoja sopeutumisesta. Tätä taustaa vasten Heikin näyttöjä antaakseen, olisi pitänyt pystyä parempaan, ajo tuntumaa sentään oli formuloista alla.
Saatiin ok tasolle, mutta ei koskaan niin herkäksi kuin Kimi olisi halunnut. Sitähän aina muutaman kuukauden välein kokeiltiin jotenkin muuttaa mutta aina piti palata siihen ok versioon. Kuuluisin oli se Monacon, kun Kimi kurvasi heti takasin talliin kun kaverit olivat sen asentaneet. Siitähän nousi pieni paskamyrsky Kimille, kun ei muka arvosta toisten työtä. Sen jälkeen ohjauksen herkistämisyrityksistä ei pidetty niin isoa meteliä.Eikö se ohjaus kuitenkin saatu ihan hyväksi loppujen lopuksi? Näin ainakin muistan jostain jossain vaiheessa Kimin Lotus-uraa lukeneeni, että ohjausongelmat olisi saatu selätettyä.
Ihan sama mitä tutkimusta. Mutta ainoa selvä fakta on se ettei Heikillä rahkeet riittäneet edes Catherhamin tallipaikkaan. Se on aivan sama mitä täällä Foorumillä höpistään ja kitistään. Heikki ei aja formuloita, eikä tule enää ajamaan. Syitä siihen voi keksiä loputtomiin miksei Heikki aja, mutta kun ne on kovin helppo kumota, asiasta ainoaan tidettyyn faktaan vedoten ettei heikkiä kuski listoilla näy.Johan oli taas tieteellistä tutkimusta kerrakseen voi hyvää päivää.
Fisichellaan vertaamisessa ei mutenkaan ole mitään järkeä, olihan fisicolla oli mittava ura takana, sekä ikää jo sen verran että tilanteet olivat täysin erilaiset. Heikillä takana yksi hyvä renault kausi, koska ei noita häntäpään köröttelyjä voi pitään minään näyttöinä, vaikka rökitti umpisurkean trullin yhtenä kautena selvästi.Tässä päädytään aina vaan samaan Webslaven esimerkkiin Fisichellasta, miehestä josta tuli lähtöruudukon pohjasakkaa kahden peräkkäisen kisan välillä. Ja vieläpä Ferrarilla. Ehkä kaikkien aikojen huonoin suoritus, piti vielä näyttöjäkin antaa. Ja ihan kaikille tiedoksi, tämä on täyttä sarkasmia. Sopeutumiskyvyllä on rajansa, kaikilla kuskeilla, myös Heikillä ja Kimillä, ja molempien osalta on tästä vallan selvää näyttöäkin.
Jos jotakuta oikeasti sopeutuvaista kuskia lähtisi miettimään, niin mieleen tulisi Alonso. Enkä edes pidä koko kuskista. Enkä nyt tarkoita ongelmien kompensoimista siinä määrin mitä mies itse julkisesti tilittää, koska omissa puheissaan auto on aina perin heikko. Lähinnä tarkoitankin sitä, että kun nämä oikeat formula-asiantuntijat (entiset kuskit joilla oikeasti on kykyä arvioida autojen käyttäytymistä ja sen vaikutusta) ovat lähetyksissä kommenoineet Ferraria vikuriksi ja vaikeaksi, on Alonso silti hilannut itsensä hyvillekin pisteille, jopa podiumille saakka.
Kyllähän se vaikutti.Ei se lotuskeikka vaikuttanut yhtään mitään mihinkään.
Jutellaanpa nyt kuitenkin. Heikistä ja Schumista, etupäässä. Onkos muita kuskeja olemassakaan?En ihan ymmärrä, että miksi Heikistä edes jutellaan enää.
Olet nyt jo muutamaankin otteeseen korostanut tuota kolmea vuotta ikään kuin se sellaisenaan olisi jokin meriitti. Määrä tosin ei korvaa laatua. Kolme vuotta Heikki sai siellä ajaa eli sen verran hyviä ne näytöt olivat, mutta eivät kuitenkaan tositapahtumien valossa niin huikeita, että niillä olisi paikattu a) rahoituksen puute ja b) Lotus-kisojen tuoma varmuus siitä, että kyseessä ei ole todellinen huippukuski.Tämä. Kaveri oli antanut näyttöjä mahdolliselle työnantajalleen kolme vuotta omassa tallissa ja varsin ansiokkaasti. Ja kaksi kisaa vieraassa tallissa romuttaa kaiken sen yhteisen kokemuksen? Absurdia.