F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mikäs pikku-Keken sopimustilanne muuten onkaan? Ja joo, ainahan ne on ostettavissa, mutta silti, onko ensi vuodeksi vielä pahvia jäljellä?
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Nicolla pitäs olla 2016 asti soppari ja Lewiksellä 2015.
Tietääkseni 2011 loppuvuodesta uutisoitiin edellisen kerran Rosbergin sopparista, tällöin tiimi puhui julkisesti vain "2013 ja siitä eteenpäin"-aikataululla, eli ei kovin tarkasti kerrottu yksityiskohtia. Saksalaislehdet sitten huhuilivat että sopimus ulottuu vuoden 2015 loppuun. Ennen sopimuksen julkistamista huhuiltiin että tarjotaan jopa 2016 loppuun asti ulottuvaa sopparia.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Alonsohan syö tuollaisia sopimuksia aamiaiseksi. Jos ei muuten, niin ainakin Emilio Botinin avustamana.

Terv. Kimi Räikkönen vm. 2009
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
FIA-pomo Jean Todtin mielestä isojen tiimien tähänastiset säästöehdotukset ovat vitsi. Tallien budjetit vaihtelevat haitarilla 100-400 miljoonaa taalaa, ja johtavien tallien tarjoamilla ehdotuksilla voidaan Todtin arvion mukaan säästää kuluja hikiset 2 miljoonaa taalaa. Todtin mukaan tavoitteena pitäisi olla mieluummin 30-40% leikkaus budjetteihin.

Todt on jo alustavasti esitellyt talleille omia aatoksiaan ja odottaa pienemmiltä talleilta lisää säästöehdotuksia. Todtin mielestä johtavat tallit ovat kasvaneet pääluvultaan liian isoiksi, parhaimmillaan yli 800-henkisiksi, joten henkilökunnan koon rajoittaminen olisi yksi otollinen säästökohde.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Alonsohan syö tuollaisia sopimuksia aamiaiseksi. Jos ei muuten, niin ainakin Emilio Botinin avustamana.

Terv. Kimi Räikkönen vm. 2009
Mitäpä Kimi voit odottaa kun häviät Massalle 2008 kaudella ja 2009 olisi käynyt samoin ilman Felipen onnettomuutta. Sinut palkattiin ykköskuljettajaksi, mutta jäitkin kakkosen jalkoihin. Tällöin on ihan perusteltua ostaa soppari ulos.

Terv. Montezemolo
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Todt on jo alustavasti esitellyt talleille omia aatoksiaan ja odottaa pienemmiltä talleilta lisää säästöehdotuksia. Todtin mielestä johtavat tallit ovat kasvaneet pääluvultaan liian isoiksi, parhaimmillaan yli 800-henkisiksi, joten henkilökunnan koon rajoittaminen olisi yksi otollinen säästökohde.
Eikö tuo ole ennemminkin sellainen asia johon isojen tiimien pitäisi saada tuhlata vapaasti. Säästökohteet ennemmin osa-aluelta, millä mahdollistetaan pienempienkin tiimien edellytykset menestykseen.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Eikö tuo ole ennemminkin sellainen asia johon isojen tiimien pitäisi saada tuhlata vapaasti. Säästökohteet ennemmin osa-aluelta, millä mahdollistetaan pienempienkin tiimien edellytykset menestykseen.
Marussia työllistää muistaakseni 180 ihmistä. Jos tallien henkilökunnan maksimimäärä rajattaisiin Marussiaa mittatikkuna pitäen, niin taitaisivat siinä voimasuhteetkin hieman tasoittua. ;)
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Todt on jo alustavasti esitellyt talleille omia aatoksiaan ja odottaa pienemmiltä talleilta lisää säästöehdotuksia.henkilökunnan koon rajoittaminen olisi yksi otollinen säästökohde.
Sehän olis ainakin alan trendin mukaista vähän joka firmassa. Jengiä pihalle vaan! :rolleyes:
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1418
Eikö tuo ole ennemminkin sellainen asia johon isojen tiimien pitäisi saada tuhlata vapaasti. Säästökohteet ennemmin osa-aluelta, millä mahdollistetaan pienempienkin tiimien edellytykset menestykseen.
Suurin kustannuserä taitaa olla palkat, tuossakin busineksessä.
Loppupeleissä joku hiilikuitu ei paljoa maksa, eikä joku titaanipultti. Yksi hyvä inssi maksaa äkkiä 100.000 euroa vuosi. Sillä ostaa, vaikka kevlarimattoa, aikamoisen rullan...
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
IS
F1-sarjassa nollakerhoon juuttunut Caterham-talli on myynnissä.
Tallin perustaja ja pääomistaja Tony Fernandes on liikekumppaneineen saanut tarpeekseen Caterhamin rämpimisestä formula ykkösissä. Neuvotteluja tallin myymisestä on jo käyty eri tahojen kanssa.

Caterham on tuttu talli suomalaisille Heikki Kovalaisen kautta. Kovalainen kilpaili kolme kautta (2010-2012) tallissa, jonka nimi aluksi oli Lotus Racing ja sen jälkeen Team Lotus. Vielä viime kaudella Kovalainen oli Caterhamin varakuljettaja.

Caterham ei vieläkään ole saavuttanut yhtään MM-pistettä, vaikka talli on mukana F1-sarjassa jo viidettä kautta. Viime vuonna se hävisi päävastustajalleen Marussialle ja jäi valmistajien sarjassa viimeiseksi.

Tällä kaudella Caterhamin autoja ajavat japanilaiskuski Kamui Kobayashi ja ruotsalaistulokas Marcus Ericsson.
Sen pituinen se...
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kohta sitten samaa menoa eri nimellä. Joku x-maalainen liikemies ostaa tallin ja puheet on hurjat siitä, kuinka kolmessa vuodessa ajetaan voitoista jne. mutta mikään ei oikeasti muutu nykytouhusta.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Seuraavaksi maikkarin toimittajat voivat äimistellä öljyjä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös