F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Olen Bernien kanssa samaa mieltä, että sosiaalinen media on ihan turha ja vie huomion siitä mikä on oleellista lajille.
Sen sijaan Internet videomateriaalin jakokanava on mitä oivin, ja FOM:illa on paljon petrattavaa sen suhteen. Unelmoin, että jonain päivänä kaikki kisaviikonlopun lähetykset näkyvät netistä ilman maakohtaisia rajoituksia ja ryöstöhintoja a la Maikkari. Samoin koko F1-arkisto aina 50-luvun koosteista 70-luvun täysmittaisiin lähetyksiin aika-ajoineen ja harjoituksineen on katsottavissa. Nyt arkistomateriaalit lojuvat ties missä. Yksittäisten henkilöiden YouTubeen pistämiä F1-pätkiä ei myöskään pitäisi poistaa. Ne ovat mainosta sarjalle, mutta eihän FOM tajua mainostamisesta mitään.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Olen Bernien kanssa samaa mieltä, että sosiaalinen media on ihan turha ja vie huomion siitä mikä on oleellista lajille.
Sen sijaan Internet videomateriaalin jakokanava on mitä oivin, ja FOM:illa on paljon petrattavaa sen suhteen. Unelmoin, että jonain päivänä kaikki kisaviikonlopun lähetykset näkyvät netistä ilman maakohtaisia rajoituksia ja ryöstöhintoja a la Maikkari. Samoin koko F1-arkisto aina 50-luvun koosteista 70-luvun täysmittaisiin lähetyksiin aika-ajoineen ja harjoituksineen on katsottavissa. Nyt arkistomateriaalit lojuvat ties missä. Yksittäisten henkilöiden YouTubeen pistämiä F1-pätkiä ei myöskään pitäisi poistaa. Ne ovat mainosta sarjalle, mutta eihän FOM tajua mainostamisesta mitään.
Voi että kun noita Häkkisen aikoja ja V10 moottoreiden aikoja olisi jossain kokonaan Suomeksi selostettuina niin kyllä kelpaisi..
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Voi että kun noita Häkkisen aikoja ja V10 moottoreiden aikoja olisi jossain kokonaan Suomeksi selostettuina niin kyllä kelpaisi..
Eiköhän ne löydy, mut kellään ei kiinnosta näyttää niitä missään mediassa, luultavasti to-maksujen vuoksi.

Joku radiokuunnelma vois onnistua :D
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9346
Miksi ei näy? Tämän perusteella luulis näkyvän, Date :05 June 2014, Time :11:00
Tuohon aikaan yhtään osaa ei ole vielä käytetty Kanadan viikonlopun aikana. Perjantaina julkaistaan dokumentti, jossa on mainittu aina viikonlopun aikana uudet käyttöön otettavat osat.

Vertaa vaikka näitä Espanjan kisan tiedotteita:
http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-05/Formula One Spanish Grand Prix 2014 Document - 3.pdf
http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2014/f1-2014-05/Formula One Spanish Grand Prix 2014 Document - 8.pdf
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
FIA:lla se tallimääräyskieltokin tuli alunperin jo ainakin vähintään 10 kertaa rikotun kilpailun järjestelypykälän eli 151c:n tilalle kun sitä rikottiin lopulta aivan liian räikeästi Itävallassa 2002 erään Michael Schumacherin toimesta. Tuo vanhempi pykälä taas tehtiin vuosiksi 1998-2002 pitkälti 1997 Jerezin ja 1998 Melbournen maaliintulosyytösten takia. FIA:n munattomuus asian kanssa ei ihmetyttänyt silloin tai sen jälkeen paljonkaan. Perjantain Vapaista Harjoituksista säästäminen voi olla järkevää, mutta sitten palataan taas saman kysymyksen äärelle kuin silloin muutama vuosi sitten. Tuolloin harjoituksia pidennettiin ja niitä tuli perjantaille kaksi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Oma ehdotus on, että sitten lauantaina ajetaan puolentoista tunnin harkat ja aika-ajoista jaetaan jokunen piste. Lisäisi entisestään lauantain viihde-arvoa ja kilpailua.
Aika-ajoista voi toki jakaa pisteita, niin myös kuljettajaparaatista, kampauksesta ja median kohtelusta . Lauantain viihde-arvoa lisäisi myös kuljettajien ja mekaanikkojen akrobaattiesitykset, niistä voisi järjestää kans kilpailuja. Lisäksi harjoituksista voisi jakaa pisteitä kun alkuun on kerran päästy.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Aika-ajoista voi toki jakaa pisteita, niin myös kuljettajaparaatista, kampauksesta ja median kohtelusta . Lauantain viihde-arvoa lisäisi myös kuljettajien ja mekaanikkojen akrobaattiesitykset, niistä voisi järjestää kans kilpailuja. Lisäksi harjoituksista voisi jakaa pisteitä kun alkuun on kerran päästy.
Hauskaa heheh.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1367
Olen Bernien kanssa samaa mieltä, että sosiaalinen media on ihan turha ja vie huomion siitä mikä on oleellista lajille.
Sosiaalinen media on muutakin kuin Facebook (jolla on jo enemmän kävijöitä kuin Googlella). Tämänkin tekstin luet sosiaalisesta mediasta. Oletko sitä mieltä että foorumit ovat turhia, kaikki tämä spekulaatio ja keskustelu tulee sosiaalisen median kautta. Jokainen onnistunut suoritus kiertää monen foorumin ja uutisten kautta. Twitteristä löytyy paljon infoa ensimmäisenä.

Mitäs jos joku tiimi vaikka avaisi hieman salaisia oviaan? Chat -keskusteluita kuskien ja insinöörien yms. kanssa, kuvia auton kehityksestä twitteriin, livekuvaa koko viikonloppu youtubeen tai vastaavaan, viereen chatti jossa yksi palkattu ihminen vastailee kysymyksiin. Kaikki sponsorit saavat näkyvyyttä läpi viikonlopun käytännössä lähes nollapanostuksella.

Sosiaalinen media ei todellakaan ole turha, sen avulla on maailmalla ratkaistu murhiakin.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Oma ehdotus on, että sitten lauantaina ajetaan puolentoista tunnin harkat ja aika-ajoista jaetaan jokunen piste. Lisäisi entisestään lauantain viihde-arvoa ja kilpailua.
Ei kiitos. Huonolla tuurilla maailmanmestaruus ratkeaisi vikan kilpailun aika-ajossa. Vähän lässähtäisi fiilis seurata kisaa. Ja seuraavaksi kaudeksi muutettaisiin taas sääntöjä. Jätetään nyt ne pisteet rauhaan vaikka seuraavaksi 50:ksi vuodeksi.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Ei kiitos. Huonolla tuurilla maailmanmestaruus ratkeaisi vikan kilpailun aika-ajossa. Vähän lässähtäisi fiilis seurata kisaa. Ja seuraavaksi kaudeksi muutettaisiin taas sääntöjä. Jätetään nyt ne pisteet rauhaan vaikka seuraavaksi 50:ksi vuodeksi.
En millään jaksa uskoa, että pistelasku jätettäisiin rauhaan seuraavaksi 50:ksi vuodeksi, koska tähänkään mennessä koko F1-sarjan historian aikana mikään pistelasku ei ole pysynyt käytössä pariakymmentä vuotta pidempään ja viime vuosikymmeninä pisteenlaskun muuttamistahti on pikemminkin ollut kiihtymään päin.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Red Bull vahvisti sunnuntaina tehneensä monivuotisen jatkosopimuksen teknisen johtajansa Adrian Neweyn kanssa.

Uuden sopimuksen myötä Neweyn työnkuva laajenee myös formula ykkösten ulkopuolelle. Red Bullin ilmoituksen mukaan Newey työskentelee jatkossa Red Bullin uusien teknologiaprojektien parissa toimien samalla myös Red Bullin F1-autojen kehitysprojekteissa neuvonantajana ja mentorina. Neweyn uusien projektien yksityiskohdat ilmoitetaan myöhemmin.

Newey on työskennellyt Red Bullilla vuodesta 2006 lähtien. Hän suunnitteli tallin F1-autot, joilla Sebastian Vettel voitti neljä peräkkäistä maailmanmestaruutta kausilla 2010-2013. Neweyn suunnittelemat Williams-autot voittivat maailmanmestaruuden kausilla 1992, 1993, 1994, 1996 ja 1997. McLarenille siirryttyään Newey suunnitteli Mika Häkkisen kausien 1998 ja 1999 mestaruusautot.

Neweyn ammatillisesta tulevaisuudesta liikkui viime viikkoina paljon huhuja, sillä ainakin Ferrarin uskottiin tavoittelevan Neweyä riveihinsä isolla palkkatarjouksella.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/06/1903826/neweylle-uusi-sopimus---f1-rooli-pienenee
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Jotenkin odotettua.

PS. Hartsa76:lle tiedoksi, että vuosina 1961-1990 oli sama pistejärjestelmä käytössä melkein 30 vuotta. Tosin joinakin vuosina kyseisenä aikakautena laskettiin vain tietty määrä pistesijoituksia joko koko kauden osalta tai 1970-luvun puolenvälin tapaan vain osalta kautta yhdistäen toisen osaa kautta. Vain joinakin kausina pistejärjestelmässä kuten 1982 kaikki sijoitukset laskettiin lopputuloksiin.

Tämän kauden osalta saa nähdä, että millaisia suuria otsikoita vielä tuleekaan Mersun kuskien osalta.:cool:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Neweylle maksetaan ettei mene kilpailijalle.
Juuri näin ja pääsee suunnittelemaan Americas Cup venettä joka on ollut hänen haavensa ja joka Ferrarilta luvattiin myös. Ja jos ongelmia tulevien autojen kanssa tulee mies on käytettävissä niiden ratkomisessa. Suoritetaan hallittu sukupolven vaihdos tallin sisällä...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288700068686.html

Ilta-Sanomat sanoi:
Onko juhannuksena ajettavassa Itävallan GP:ssä mukana enää vain kymmenen F1-tallia?
Speedweek-verkkolehti huhuilee, että häntäpäähän juuttuneen Caterham-tallin osallistuminen seuraavaan F1-kisaan on vaarassa rahoitusongelmien takia.

Caterhamin autoja ovat tällä kaudella ajaneet japanilainen Kamui Kobayashi ja ruotsalaistulokas Marcus Ericsson.

Tallin perustajan Tony Fernandesin tiedetään etsineen Caterhamille uutta omistajaa, vaikka hän itse onkin kiistänyt asian.

Viime viikonloppuna lähti liikkeelle huhu, jonka mukaan romanialaisvetoinen F1-projekti Forza Rossa saattaa toteutua lopulta niin, että sen taustavaikuttajat ostavat Caterham-tallin.
Caterham olisi vetäytymässä ennen ensi kisaa?

Caterhamin nettisivut sanoi:
RENAULT HAS ACQUIRED CATERHAM GROUP'S STAKE IN SOCIÉTÉ DES AUTOMOBILES ALPINE CATERHAM
Following a mutual agreement between Renault and Caterham Group, Renault has increased its stake in Société des Automobiles Alpine Caterham to 100%, following acquisition of the interest held by Caterham Group. Renault will now continue to develop its own Alpine sports car to be launched in 2016, as initially planned. Caterham Group also plans to continue with its own sports car.

This acquisition brings to an end to the partnership signed in November 2012 by Renault and Caterham Group to develop and manufacture sports cars through a joint venture, Société des Automobiles Alpine Caterham, owned 50/50 by the two partners. Other forms of cooperation could still be envisaged between Renault and Caterham Group in line with each company's strategic policy directions.

As a result, Société des Automobiles Alpine Caterham will change its name to Société des Automobiles Alpine. The change will be made as part of a general meeting to be held in June.

Ends

Press contact:

Caterham Group: Tom Webb, tom.webb@caterhamf1.com / +44 7581 208 504

Renault group: Céline Noraz, celine.noraz@renault.com / +33 1 76 84 90 54

Read more at http://caterhamf1.com/news/2014/caterham-group-renault-announcement#Rcv6EDvkreeu7t4H.99
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Caterhamilla on F1, urheiluautot kilpailutoimintaan ja urheilulliset siviiliautot, tuosta uutisesta ei voi tehdä päätelmiä suoria f1-puolesta.
Niin. Itse vaan päättelin tuosta, että ajavat koko puljua alas tai halusivat rahaa toimintaan.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2695
Caterham olisi vetäytymässä ennen ensi kisaa?
Speedweekin artikkelissa annetaan ymmärtää, että AirAsian toiminnan laajentaminen uusille markkinoille kuluttaa Tony Fernandesin rahoja niin rankasti ettei alkuvaiheissaan olevan Caterham-konsernin pyörittämiseen tunnu riittävän varoja. Jos koko Caterham-konserni on luhistumassa rahoitusongelmiin, niin konsernin mainosjulisteena toimineella F1-Caterhamilla ei ole enää taloudellisia syitä jatkaa kituuttamistaan. Ja kun tallin viides kausi vaikuttaa sen lyhyen historian surkeimmalta, niin urheilullisiakaan syitä on vaikea löytää.

Artikkelin otsikossa tehdään kuitenkin selväksi, että Caterham-tallin toiminnan välitön lopettaminen on toistaiseksi vasta villi huhu. Se, onko huhulla mitään todellisuuspohjaa, vahvistunee viimeistään ensi viikon perjantaihin mennessä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös