F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Torstain pressi Singaporesta: https://www.youtube.com/watch?v=__85JAexsh8

Onko kenenkään muun mielestä outoa, että ainoastaan yhdellä toimittajalla (Heikki K) oli kysymyksiä virallisten kyssäreiden jälkeen ja salikin näytti melkein tyhjältä? Luulisi, että tuollaisessa tilaisuudessa olisi ainakin paikalla olevat toimittajat kilpailemassa mahdollisuudesta kysyä jotain kuskeilta...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9346
Useinhan noissa kyllä kysytään paljonkin eri asioita. Lieköhän niin, että Singaporeen on tullut sen verran vähemmän porukkaa, että kysymykset jäivät tuohon yhteen.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Useinhan noissa kyllä kysytään paljonkin eri asioita. Lieköhän niin, että Singaporeen on tullut sen verran vähemmän porukkaa, että kysymykset jäivät tuohon yhteen.
Kun on vähän muita toimittajia paikalla, luulisi että silloin jos koskaan kannattaisi olla käsi pystyssä pyytämässä mikrofonia kun mahdollisuus saada esittää kysymys on paljon suurempi kuin normaalisti. En voi käsittää sitä, että jos toimittaja on tuonne asti lähtenyt, todennäköisesti työnantajansa maksamana, ei hän edes yritä käyttää tuollaista tilaisuutta hyväksensä. Jos olisin tuollaisen toimittajan esimies, kävisin todella vakavan keskustelun siitä, mistä minä hänelle oikein maksan jos kerran tilaisuus saada kysyä kysymys suoraan kuudelta kuljettajalta ei kiinnosta. Olikohan kiire jonnekin cocktail-juhliin vai minne... Ai niin, mutta nyt minä ihan unohdin sen, etteiväthän toimittajat enää suinkaan työskentele noin vanhanaikaisesti, että perustaisivat juttunsa omiin haastatteluihin, vaan hehän tietenkin surffaavat netissä ja etsivät mahdollisimman raflaavia uutisia muilta sivustoilta, joita he voivat sitten vielä entisestään värittää mitä mielikuvituksellisimmalla otsikoinnilla ja sitten julkaista omassa mediassaan suurten klikkimäärien toivossa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Torstain pressi Singaporesta: https://www.youtube.com/watch?v=__85JAexsh8

Onko kenenkään muun mielestä outoa, että ainoastaan yhdellä toimittajalla (Heikki K) oli kysymyksiä virallisten kyssäreiden jälkeen ja salikin näytti melkein tyhjältä? Luulisi, että tuollaisessa tilaisuudessa olisi ainakin paikalla olevat toimittajat kilpailemassa mahdollisuudesta kysyä jotain kuskeilta...
Ei ollu kumpaakaan mersukuskia paikalla = ei ketään kinostanut... Itse toki olisin käyttänyt hyödyksi ja kysynyt vaikka pitemmän kyssärin.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Torstain pressi Singaporesta: https://www.youtube.com/watch?v=__85JAexsh8

Onko kenenkään muun mielestä outoa, että ainoastaan yhdellä toimittajalla (Heikki K) oli kysymyksiä virallisten kyssäreiden jälkeen ja salikin näytti melkein tyhjältä? Luulisi, että tuollaisessa tilaisuudessa olisi ainakin paikalla olevat toimittajat kilpailemassa mahdollisuudesta kysyä jotain kuskeilta...
Moderni copy & paste -journalisti odottelee valmista transkriptiä ja tiimien pressijulkaisuita. Ei sitä nyt itse viitsi mitään tehdä. Kattelivat varmaan Heikki K:ta et mitä *** tuo oikein touhuaa :nope:
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Ajo-ominaisuudethan noissa on liian hyvät tehoon nähden. Ihan niinkuin Räikkönen viimevuonna haastattelussa sanoi 300 hv lisää ja vähemmän pitoa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ajo-ominaisuudethan noissa on liian hyvät tehoon nähden. Ihan niinkuin Räikkönen viimevuonna haastattelussa sanoi 300 hv lisää ja vähemmän pitoa.
Ajaminenhan vaikeutui täksi vuodeksi, kun huomattavasti lisääntynyt vääntö muutti mutka-ajamista melko lailla. Varsinkin alkukaudesta nähtiinkin aika paljon perän irtoamisia mutkissa. Insinöörit tietysti ovat tehneet pyöreää päivää saadakseen autot taas helpommiksi ajaa, koska se noin yleisesti ottaen parantaa kierrosaikaa. Silti esim. sellaisilla mestareilla kuin Vettel ja Kimi on ollut vaikeuksia saada autosta sama irti kuin tallikavereilla. Että ei se nyt liian helppoa näytä olevan.

Olen toki itsekin erityisesti aeropidon vähentämisen kannalla, mutta suunnittelijat tekevät kaikkensa saadakseen sitä lisää (ja kuskit koko ajan valittavat pidon puutteesta). Aeropidon vähentäminen kyllä onnistuu aero-osia standardoimalla, mutta ei se sitä perusasetelmaa muuta, että kaikki tallit kuitenkin tähtäävät kehitystyössään sen lisäämiseen ja ajamisen helpottamiseen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Monet kuskit ovat sanoneet autojen olevan liian helppoja ajaa. Alonso, Kimi ja Button tulee ensimmäisenä mieleen. Ei ole kuulemma kivaa, kun pitoa on liikaa tehoon nähden. Kimin ja Vettelin ongelmat ei liity millään tavalla autojen vaikeean ajettavuuteen.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Monet kuskit ovat sanoneet autojen olevan liian helppoja ajaa. Alonso, Kimi ja Button tulee ensimmäisenä mieleen. Ei ole kuulemma kivaa, kun pitoa on liikaa tehoon nähden. Kimin ja Vettelin ongelmat ei liity millään tavalla autojen vaikeean ajettavuuteen.
Tästä kyllä aivan samaa mieltä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Silti esim. sellaisilla mestareilla kuin Vettel ja Kimi on ollut vaikeuksia saada autosta sama irti kuin tallikavereilla. Että ei se nyt liian helppoa näytä olevan.
Ainahan se vaikeaa on, jos vauhti ei tyydytä ja ajaminen menee yrittämisen vuoksi ratin vatkaamiseksi. Mutta ilmeisesti autot eivät ole omalla painollaan ajaessa kovin vaikeita hallittavia.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Red Bullin mukaan ensi vuoden säännöt vievät paljon Downforcea ja keulat tulevat muistuttamaan Mersun ja Ferrarin tekeleitä. Muut joutuvat uusimaan koko downforce filosofiansa.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288745261693.html
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7582
Jos downforce laskee ja minimipaino nousee, niin voisi sitten lisätä tehoja. Toisinsanoen höllentää bensasääntöjä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Red Bullin mukaan ensi vuoden säännöt vievät paljon Downforcea ja keulat tulevat muistuttamaan Mersun ja Ferrarin tekeleitä. Muut joutuvat uusimaan koko downforce filosofiansa.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288745261693.html
Uutinen sanoo että autoista tulisi vähemmän rumia kuin tänä vuonna. Kuitenkin veikkaillaan ensi kaudella keularatkaisujen muistuttavan tämän kauden Ferraria. Sekö sitten on keskitasoa paremman näköinen keularatkaisu? Edes Enzon sanonta ei ole tehnyt F14T:ia kauniiksi, koska se ei ole voittanut.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös