F1-Uutisia 2014

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Voi olla ikäväkin juttu Romainille.
Niin voi. Jos jo ennestään tiedossa oli että Petronas tulee Mersun moottorien mukana ensi vuonna Lotukselle. Nähdäkseni tämä aiheuttaa eturistiriidan Totalin ja Petronasin välillä. Eli voisi olettaa Totalin ja Lotuksen yhteistyön päättyvän?

Vastahan tässä menehtyi Ferrarin ja Alonson tukija Santanderilta. Ikäviä sattumuksia formuloitakin koskettaen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Näinkin voi käydä, mutta toisaalta muutamakin öljy-yhtiö voi toimia tallin sponsorina. Erityisesti jos yhtiö ei ole vain öljy-yhtiö vaan myös energiayhtiö.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Näinkin voi käydä, mutta toisaalta muutamakin öljy-yhtiö voi toimia tallin sponsorina. Erityisesti jos yhtiö ei ole vain öljy-yhtiö vaan myös energiayhtiö.
Niin onhan siellä tietysti myös PDVSA mutta se ei kilpaile suoraan samoilla markkinoilla kuin Petronas ja Tolal.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5726
Kummallinen käsitys forumisteilla F1-sponsoroinnin maailmasta. Ikään kuin monikansalliset yhtiöt mainostaisivat lajissa vain koska toimitusjohtaja on sooloileva moottoriurheilufanaatikko ja pimittää firman rahoja kuin jokin uhkapelinarkomaanikko. Poikkeustapauksiakin saattaa löytyä, mutta yhden henkilön poistuminen tuskin muuttaa yritysten sisäistä politiikkaa radikaalisti. Totalkaan ei ole vain Grosjeanin sponsori vaan se sponsoroi Lotusta ja Red Bullia. Itse asiassa Renault ja Total (Elf) ovat tehneet F1-yhteistyötä jo 70-luvulta alkaen ja Total on ollut välillisesti mukana tuomassa lajiin sellaisia nimiä kuin Didier Pironi, Patrick Tambay ja Alain Prost. Missään nimessä kyse ei ole vain Grosjeanin henkilökohtaisesta rahavuoresta, jolla hänen uraansa tekohengitetään.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kummallinen käsitys forumisteilla F1-sponsoroinnin maailmasta. Ikään kuin monikansalliset yhtiöt mainostaisivat lajissa vain koska toimitusjohtaja on sooloileva moottoriurheilufanaatikko ja pimittää firman rahoja kuin jokin uhkapelinarkomaanikko.
Itse en ainakaan tarkoittanut että toimarilla olisi merkittävin rooli urheilusponsoroininnin kanssa, mutta rooli joka tapauksessa joka voi vaikuttaa kokonaisuuteen. Nuo samat luettelinkin jo aiemmassa viestissäni keiden kanssa Total on yhteistyössä F1-sarjassa.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1368
Totalin toimitusjohtaja, Red Bullin ja Lotuksen tallien sekä Grosjeanin henkilökohtainen tukija Christophe de Margerie on kuollut lentoturmassa Moskovassa. Yksityiskone osui nousukiidon aikana lumenpoistokoneeseen. RIP.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/lentokone-tormasi-lumenpoistokoneeseen-moskovassa-viisi-kuoli/4424342
Muuten kyllä lennän parikymmentä kertaa vuodessa, mutta Venäjälle en haluaisi joutua lentämään. Jessus tuota touhua tuolla. Jatkuvasti.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Katkeraa tilitystä ja selittelyä Montoyalta siitä, miten huono pärjääminen Kimiä vastaan McLarenilla johtui siitä, että KR oli ollut tallissa jo pitkään ja auto siten rakennettu hänen mieltymystensä mukaan, joka ei Juanille sopinutkaan.

http://www.iltalehti.fi/formulat/2014102318774259_fo.shtml

Mutta hetkinen! Aivan kuin olisin kuullut ihan tässä viime aikoina noita samoja selityksiä jossain toisessa yhteydessä, jossa on myös ollut mukana Kimi Räikkönen... Hmm...
 

Sipsu

Well-known member
Liittynyt
27.6.2010
Viestit
232
Katkeraa tilitystä ja selittelyä Montoyalta siitä, miten huono pärjääminen Kimiä vastaan McLarenilla johtui siitä, että KR oli ollut tallissa jo pitkään ja auto siten rakennettu hänen mieltymystensä mukaan, joka ei Juanille sopinutkaan.

http://www.iltalehti.fi/formulat/2014102318774259_fo.shtml

Mutta hetkinen! Aivan kuin olisin kuullut ihan tässä viime aikoina noita samoja selityksiä jossain toisessa yhteydessä, jossa on myös ollut mukana Kimi Räikkönen... Hmm...
Tuossa on vaan se ero että Montoyan ongelmista kertoo ainoastaan Montoya ja Kimin ongelmista auton sopimattomuudesta on tullut tietoa ihan Ferrarilta.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Tuossa on vaan se ero että Montoyan ongelmista kertoo ainoastaan Montoya ja Kimin ongelmista auton sopimattomuudesta on tullut tietoa ihan Ferrarilta.
Aijaa? Montoyallehan nimenomaan rakennettiin uutta etupäätä autoon McLaren-aikoihin kun ei se auto sopinut millään ajotyylille.

Oikeastihan toi homma menee niin yksi yhteen tän hetkisen Ferrari-tilanteen kanssa että vähän suorastaan naurattaa. Ei kulje niin millään "ykköskuskin" veroisesti eikä auto sovi ollenkaan. Osia räätälöidään tallin toimesta mutta hommaa ei saada silti toimimaan. Aikanaanhan Montoyalle naureskeltiin kovastikin kun tekosyitä autosta riitti eikä vauhtia löytynyt millään aikansa parhaan tasolle. Tällä kaudella taas talli ei vain osaa tehdä sopivaa autoa, kuskista se ei kiinni ole. :rolleyes:
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Mieluummin enemmän talleja. Joku mersujen kolmoisvoitot saa vaan lajin nykyisenkin suosion laskemaan lisää.
Mestaruus voisi olla kolmen kauppa tän hetkisen kahden sijaan. Ei ainakaa uusia Caterhameja rämpimään.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
En ymmärrä hysteriaa. Super Agurin kaaduttua mentiin puolitoista kautta 20 autolla. Jos jokin talli olisi lopettanut esim. kesken kauden 2009, olisiko tietyt tallit (mitkä?) joutunut ajattamaan yhtäkkiä 3. autoja, vaikka seuraavalla kaudella (2010) tiedettiin tallien määrän kasvavan?

Toistan mantraani: Jos autojen määrän pelätään tippuvan, miksi talleja ei haeta jatkuvasti lisää? Luin aiemmin, että keväällä tallipaikkaa haki 15(!) eri yritystä. Jos kaikille olisi näytetty vihreää valoa, niin tilanne olisi loistava. Näistä varmasti puolet kuivuisi kasaan ennen kauden aloitusta, mutta todennäköisesti Australiassa nähtäisiin 26 autoa (ja ehkä enemmänkin karsinnoissa). Ja kuka tietää, ehkä jokin niistä olisi valmiiksi keskitason talli (kuten Bar tai Stewart).
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös