Kärsästä aiheutuu mielenkiintoisia seikkoja kisoissa...
Mitä jos ajat toisen perään ja kärsä katkeaa mutta saat tällä 10% lisää downforcea ja ajat normaalin stintin kunnes tulet varikolle vaihtamaan renkaat ja kärsän? Olet hyötynyt 10-15 kierrosta paremmasta aerodynaamiikasta.
Ruutulipullehan et voi kärsättömällä autolla ajaa, auto ei täytä sääntöjä jälkikatsastuksessa.
Tuskinpa kuitenkaan +10% saa downforcea. Ja joku miinus tullee tossa kohtaa ilmanvastukseen auki olevasta keulapalasta.
Lisäksi voinee vaatia aika tuuria, että saa keulan kärjen vain niistettyä pois ilman että tulee vaurioo siiven kannakkeiden kohtaan tms. Keulapala on kuitenkin törmäystestattava eli ei siihen oikein voi suunnitella heikkoa kohtaakaan kärjen poistamista varten...
Voin melkoisella varmuudella luvata, että et tule näkemään kisoissa mitään noin mielenkiintoista.