Ei se nyt kovin todellista vapautta ole määritellä millilleen koko auton pituudelta, että kuinka korkea, kapea, pyöreä, jne. auton tulee miltäkin kohtaa olla.
No eihän tuosta ole kyse (eikä ollut kommentissanikaan). "Formula" lähtökohtaisesti tarkoittaa tietyllä tapaa rajattua autotyyppiä. Jonkinlainen "vapaa luokka" olisi sitten erikseen. Siinähän pinaalit menisi umpipyöräisille, koska se on aerodynaamisesti edullisempi muoto.
Formulan tulee olla tietyn kokoinen ja noudattaa tiettyjä sääntöjä, valitus tulee siitä, että ne säännöt tuon lisäksi ovat liian tiukat. Perustelut tuolle mielipiteelle tosin eivät ole kestäviä. Jos säännöt olisivat vapaampia, homma olisi kalliimpaa, turvattomampaa ja epätasaisempaa kilpailun suhteen.
F1 sahaisi omaa oksaansa vapaamilla säännöillä. Valtaosalle katsojia jännittävät kilpailut ovat tärkeämpiä kuin odottamattomat tekniset innovaatiot.