Kauden 2014 autot

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Joka vuosi tuntuu olevan tämä sama et kui helvetin rumia ne autot nyt onkaa ja ettei noita viiti edes katsoa ku meinaa oksennus lentää... Silti sitä vaa kiltisti istutaan tv:n ääressä. FIA ny vaa "osaa" hommansa näin ja sille ei voi ny yhtään mitään. Kaikkeen tottuu. Minulle kelpaa mainiosti olkoon ny yks "lerssi" siel nokalla vaikka. Aion silti seurata ihan samalla tapaa enkä oksentele ajojen aikana.
Pitäiskö kypäräänkin lisätä lerssi ohimon kohdalle? vaikkapa turvallisuussyistä ja jos sen kilpailunumeronkin lisäisi siihen.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pakokaasujen hyödyntämistä ei ole kieletty, eikä myöskään monkey seattia. Kuvassa näkyy sekä pakoputki että monkey seat. Takasiipi voidaan kiinnittää myös päätylevyistä pohjaan, pohjaan asti ylettyviä päätylevyjä oli jo viime vuonna.
OK jos näin on, mä olin siinä käsityksessä että vain noi 2 pystysuuntaista kiinnitystolppaa olisi sallittu eikä monkey seatia enää ollenkaan olisi....
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Omasta mielestäni noin sata kertaa paremman näköisiä kuin steppikeulat viime kaudella tai esim williamsin mursunokka 2004. Porukka jaksaa ulista aina, mutta ekaan kisaan mennessä kaikki ovat jo asian unohtaneet ;)
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
752
Nämä kaksi autoa ainakin ihan tyylikkäitä ja kyllä noihin pinokkionokkiin varmasti nopeaa tottuu, kuten porrasnokkiinkin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6150
Kyllähän tuo sininen hienolta näyttää, mutta vähän tylsältä. Ja tuo nokka... :nope:
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Pitäiskö kypäräänkin lisätä lerssi ohimon kohdalle? vaikkapa turvallisuussyistä ja jos sen kilpailunumeronkin lisäisi siihen.
Jos FIA näin määrää ni kyllä. Eikai se nyt pakottanut lerssiä tekemään ? ilmeisesti toi on "vaan" tehokkain tyyli sit nokka tehdä ? Eihän siinä.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Hienohan tuo on kuin mikä.

Toki saa siitä varmaan ruman jos haihattelee yhä 2000-luvun vaihteen autoja takaisin.
Omasta mielestäni noin sata kertaa paremman näköisiä kuin steppikeulat viime kaudella tai esim williamsin mursunokka 2004. Porukka jaksaa ulista aina, mutta ekaan kisaan mennessä kaikki ovat jo asian unohtaneet ;)
Munkin mielestä tämä delfiinin nokka on paljon tyylikkäämpi kuin porraskeulat ja en nyt ihan järjettömän rumaksi menisi sanomaan. Pelkäsin jotain paljon pahempaa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4361
Kärsästä aiheutuu mielenkiintoisia seikkoja kisoissa...

Mitä jos ajat toisen perään ja kärsä katkeaa mutta saat tällä 10% lisää downforcea ja ajat normaalin stintin kunnes tulet varikolle vaihtamaan renkaat ja kärsän? Olet hyötynyt 10-15 kierrosta paremmasta aerodynaamiikasta.

Ruutulipullehan et voi kärsättömällä autolla ajaa, auto ei täytä sääntöjä jälkikatsastuksessa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kylläpä on ruma ja FIA täysin munaton kun ei tee sääntötarkennusta tuolle lerssille! Ei vaatisi talleilta juuri mitään. Harakatkin nauraa näille autoille.
Ei munaton, vaan voimaton. FIA voi tässä vaiheessa kautta muuttaa yksipuolisesti sääntöjä vain turvallisuustekijöiden vuoksi. Ulkonäkö ei ole sellainen. Sääntömuutos vaatisi kaikkien tallien yksimielisen hyväksynnän, eivätkä ne enää näin lähellä kautta halua heittää suunnitelmiaan roskikseen.

Keulan muuttaminen sinällään ei paljoa vaatisi, mutta aerodynamiikan muuttuminen vaatii aika paljon uudelleensuunnittelua.

On tuo silti noinkin parempi kuin korkeat keulat.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Eihän tuo voi olla osviittaa Williamsin uudesta autosta? Toihan on ulkonäöltään joku vitun GP2 auto. :doubtful:
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Tähänkin kohtaan sopii aika hyvin tuo Websin lause parin viikon takaa:

Toistuva valituksen aihe on se, että FIA:n pitäisi tehdä vapaammat säännöt ja sitten kun insinöörit hyödyntävät sääntöihin jätettyjä vapauksia, niin valitetaan, että FIA mokasi. :confused:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5642
On täysin oikein valittaa siitä, että tiimit raiskaavat ylirajoittavia sääntöjä, koska FIA ei salli vapaampia sääntöjä. Olisi ihan hyvä osata lukea.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei se nyt kovin todellista vapautta ole määritellä millilleen koko auton pituudelta, että kuinka korkea, kapea, pyöreä, jne. auton tulee miltäkin kohtaa olla.
No eihän tuosta ole kyse (eikä ollut kommentissanikaan). "Formula" lähtökohtaisesti tarkoittaa tietyllä tapaa rajattua autotyyppiä. Jonkinlainen "vapaa luokka" olisi sitten erikseen. Siinähän pinaalit menisi umpipyöräisille, koska se on aerodynaamisesti edullisempi muoto.

Formulan tulee olla tietyn kokoinen ja noudattaa tiettyjä sääntöjä, valitus tulee siitä, että ne säännöt tuon lisäksi ovat liian tiukat. Perustelut tuolle mielipiteelle tosin eivät ole kestäviä. Jos säännöt olisivat vapaampia, homma olisi kalliimpaa, turvattomampaa ja epätasaisempaa kilpailun suhteen.

F1 sahaisi omaa oksaansa vapaamilla säännöillä. Valtaosalle katsojia jännittävät kilpailut ovat tärkeämpiä kuin odottamattomat tekniset innovaatiot.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Minusta Williamssin uuden auton keula näyttää paremmalta kuin mitä odotin ja kun koko auto vielä saisi Martinin värityksen olisi uusi Williams varsin tyylikkään näköinen vaikka joitain muutoksia ulkonäköön varmasti vielä tulee viimeistään ensimmäisen testiviikon jälkeen.

Caterhamin uuden auton julkistamista minä odotan ainakin siitä syystä, että jos heidän puheet uudesta autostaan pitävät paikkaansa se tulee olemaan todella ruma, mutta samalla persoonallinen jos se todella näyttää alienilta.
 
Ylös