Uusi F1-talli kaudelle 2015

  • Viestiketjun aloittaja SJ
  • Aloituspäivämäärä

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Ihan hyvä homma. Saavat aivan rauhassa kehittää autoa ja kasata tiimiä. Kyllähän noi Caterhamit ynnämuut ovat näyttäneet, ettei tiimiä vuodessa kasata kilpailukykyiseksi, ei edes parissa vuodessa. Nyt voisi ainakin kuvitella, että Haasin talli olisi valmiimpi, kun tulee sitten 2016 eikä jo ensi kaudeksi.
Tä? :D

En pidättelisi hengitystä, aika moni on tullut todetakseen joutuneensa liian kovaan seuraan..

Lieneekö amerikkalaisilla aina kova show mitä sitten tekevätkin, ei lisää tässä tapauksessa uskottavuutta.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Eipä kai siinä mitään ongelmaa ole että toimistot on toisaalla ja tuotantokeskukset toisaalla?
Tiedä missä ne niitä autojaan tekevät, mutta jo pelkästään logistiikan kannalta tärkeää olla jonkinlainen paikka euroopassa. Ei ole mitään järkeä kuskata autoja + tiimiä atlantin yli lentokoneella jokaiseen kisaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tiedä missä ne niitä autojaan tekevät, mutta jo pelkästään logistiikan kannalta tärkeää olla jonkinlainen paikka euroopassa. Ei ole mitään järkeä kuskata autoja + tiimiä atlantin yli lentokoneella jokaiseen kisaan.
Lisäksi se monesti todettu fakta, että F1-kokemusta omaavia työntekijöitä on paljon helpompi rekrytoida, jos näitä ei tarvitse pyytää muuttamaan pois kotimaastaan. Englannin F1-laaksossa duunin vaihto käy suht kivuttomasti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ongelmahan onkin juuri siinä, miten noiden kahden päämajan yhteistyö ja tietovirta saadaan toimimaan. Nythän suunnitelmana on, että aerodynamiikkaosasto jäisi Amerikan ihmemaahan ainakin osittain, koska siellä on tallin tuulitunnelikin. Vaikka talli nyt kaappaisi puolet Red Bullin ja Ferrarin aero-osastoista niin mitä hyötyä niistä osaajista on, jos kukaan ei halua muuttaa Jenkkeihin? Siinä voi mennä hetki, kun tiimi hakee muotoaan ja pomot hakkaavat päätään seinään henkilöstöjärjestelyiden osalta. Vaikka etätyö noin muuten onnistuisikin niin pitää muistaa se, että aikaeroa kahden mantereen välillä on about sen yhden työpäivän verran.
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
SuomiF1: Gene Haas avasi F1 visioitaan

Omalla tavalla huvittavia nämä Haasin visiot miten sitä tallia sitten pyöritetään. Taitaa tulla melkoisena yllätyksenä paljon sitä rahaa sitten palaakin yllättäen ja kuinka vaikeaa se on pyörittää tallia kahdelta mantereelta.
Nascarin kustannukset on kuitenkin murto-osa siitä mitä F1 maksaa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Se Haasin aiemmin käyttämä ilmaisu amerikkalaisesta tehokkuudesta tarkoittaa ilmeisesti kaiken hankkimista sakuilta ja italialaisilta yms.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1039
Nascarin kustannukset on kuitenkin murto-osa siitä mitä F1 maksaa.
Mun käsityksen mukaan Nascar-talli kuluttaa noin 20 miljoonaa dollaria vuodessa ja Caterhamin ja Marussian budjetit on jotain 50 miljoonan dollarin luokkaa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mun käsityksen mukaan Nascar-talli kuluttaa noin 20 miljoonaa dollaria vuodessa ja Caterhamin ja Marussian budjetit on jotain 50 miljoonan dollarin luokkaa.
Toinen mahdollisista tulokkaista Forza Rosso suunnittelee Caterhamin ostamista. Tallihan on ollut myynnissä 350 miljoonan punnan, eli noin 430 miljoonan euron hintaan. Kyllä sitä rahaa saa kulumaan F1:ssä selkeästi enemmän kuin NASCAR:issa.
 

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Voisi kuvitella että Marussia on lähempänä myyntiä kuin Caterham. Ja muutenkin voisi ajatella että Caterhamin muita projekteja ja Air Asian tukemia projekteja ajetaan alas ennen f1-tallia.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Toinen mahdollisista tulokkaista Forza Rosso suunnittelee Caterhamin ostamista. Tallihan on ollut myynnissä 350 miljoonan punnan, eli noin 430 miljoonan euron hintaan. Kyllä sitä rahaa saa kulumaan F1:ssä selkeästi enemmän kuin NASCAR:issa.
Caterhamin hinta 350 miljoonaa? WTF? Ei kyllä tuolla hinnalla löydy ainuttakaan ostajaa... Paljos brawn maksoi Hondalle 1$ muistaakseni ja velat päälle (paljonko niitä olikaan)
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Caterhamin hinta 350 miljoonaa? WTF? Ei kyllä tuolla hinnalla löydy ainuttakaan ostajaa... Paljos brawn maksoi Hondalle 1$ muistaakseni ja velat päälle (paljonko niitä olikaan)
Niin, ei niistä veloista voi tietää paljonko on, vai onko ollenkaan.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Caterhamin hinta 350 miljoonaa? WTF? Ei kyllä tuolla hinnalla löydy ainuttakaan ostajaa... Paljos brawn maksoi Hondalle 1$ muistaakseni ja velat päälle (paljonko niitä olikaan)
Eikös hinta ole koko konsernille. En tiedä tarkalleen, mitä se edes pitää sisällään. Esim. Gasgoyne taitaa tehdä oman firmansa lukuun hommia. F1, henkilöautot, moottoripyörät jne?
 
Ylös