Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Alonso - Räikkönen puhtaasti 2 -0 ja jos Räkä ei saa jotain maagisia osia seuraavaan kisaan niin sama trendi jatkuu.

Mä oon jo ruvennut välillä oikein miettimään että mistä tämä Kimin ainakin suomessa hehkutettu maine tuulennopeana kuskina on sitten tullut.. Siitähän ei pääse mihinkään että persoonana kiehtova ja siten suosittu mutta raakaa nopeutta ei oo kyllä näkyny pitkään aikaan. Viime vuonnakin voitot otettiin rengasystävällisellä autolla. Ja voitto ku voitto ei siinä mitään, mutta se nopeus...
Silläkin pääsisi jo ihan eri tuloksille jos jäisi saamatta toisen kuljettajan autosta maaginen osa etusiipeä omaan takarenkaaseen. Rengasystävällisyys (sekä Kimin että viime vuoden auton) toi sitten omat ongelmat aika-ajoon puolestaan käsittääkseni eli hiukan vähemmän rengasystävällisellä autolla olisi Kimi todennäköisesti/mahdollisesti lähtenyt paremmista lähtöruuduista.

Se pisti silmään, että ei lähteneet Ferrarit ruudusta samaan malliin kuin vielä viime kaudella. Mistä lie moinen johtui?
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Lähti ne aluksi, mutta sitten alkoi muitten tallien ERS hyrräämään ja Ferrarin ERS ei pärjää vielä tällä hetkellä.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Se pisti silmään, että ei lähteneet Ferrarit ruudusta samaan malliin kuin vielä viime kaudella. Mistä lie moinen johtui?
Kyllähän starteissa on parantamisen varaa vielä monella. Eikä kaikki voikaan olla valmista V6-aikakauden toisessa kisassa.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Nyt on ollu aika erilaisia näkemyksiä mediassa siitä että mitä päivityksiä tulee ja minne. Saas nähdä mikä pitää kutinsa.
Mutta kokoelma kaikesta luetusta:
Ilmeisesti voimansiirtoa/energiankeruutsydemeitä parannetaan kisa kisalta,
Kimille jotain uusia setuppijuttuja tälle viikolle,
ja kokonaan uusi aeropaketti (F14T -B?) Barcelonaan. Kai!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Se pisti silmään, että ei lähteneet Ferrarit ruudusta samaan malliin kuin vielä viime kaudella. Mistä lie moinen johtui?
Saman olen huomannut. Viime kauden starttijärjestelmä ei ilmeisesti ollut tuotavissa uusiin sääntöihin?
 

ScuderiaJormaz

Well-known member
Liittynyt
8.7.2007
Viestit
1196
Alonso - Räikkönen puhtaasti 2 -0 ja jos Räkä ei saa jotain maagisia osia seuraavaan kisaan niin sama trendi jatkuu.

Mä oon jo ruvennut välillä oikein miettimään että mistä tämä Kimin ainakin suomessa hehkutettu maine tuulennopeana kuskina on sitten tullut.. Siitähän ei pääse mihinkään että persoonana kiehtova ja siten suosittu mutta raakaa nopeutta ei oo kyllä näkyny pitkään aikaan. Viime vuonnakin voitot otettiin rengasystävällisellä autolla. Ja voitto ku voitto ei siinä mitään, mutta se nopeus...
Ööö...et tainnut seurata Räikkösen Sauber&McLaren aikoja? Ja ei se ensimmäinen Ferrari-visiittikään mitenkään hidasta menoa ollut.Kyllähän tuo Lotarikin kulki ihan mukavasti.Mutta eihän Räkä samanlainen paalukuski ole kuin Hamilton tai Vettel.Tai Alonso..mutta kisoissa kulkee,tai ainakin kulki joskus ihan kivasti.Kimi menee kuskirankailuissa mukavasti ylempään keskitasoon,siihen huippukuskien taakse.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ehdoton huippukuski Kimi on, siitä ei mielestäni pitäisi kenelläkään normaalilla havainnointikyvyllä ja logiikalla varustetulla ihmisellä olla mitään epäselvyyttä. Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä, ettei Kimi ole enää vuosikausiin ollut raa'alta yhden kierroksen nopeudeltaan ehdotonta kärkitasoa ykkösissä. Toki syitähän on aina, mutta samalla logiikalla millä Kimi jättää monet muut kuskit taakseen mm. varmuudellaan, jättävät toiset miehet hänet taaksensa nopeudellaan, josta todisteena ovat ne samat. Nimittäin näytöt. Onhan sekin osa kuskin taitoja ja siten nopeutta, että pystyy ajamaan paalulle vähän laajemmalla variaatiolla autoja ja säätöjä, eikä vain sillä itselleen täysin sopivalla. Kyllä esim. Hamilton on sen verran kovia näyttöjä antanut kaikenlaisilla keleilla ja autoilla, etten oikein näe mitään perustetta olla muuta mieltä kuin sitä, että Hamilton on ihan selkeästi Kimiä nopeampi raa'alta yhden kierroksen nopeudeltaan. Mutta kuten sanottu, samoin Kimi on selkeästi Hamiltonia parempi varmuudeltaan ja suoritusten tasaisuudeltaan.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Onhan sekin osa kuskin taitoja ja siten nopeutta, että pystyy ajamaan paalulle vähän laajemmalla variaatiolla autoja ja säätöjä, eikä vain sillä itselleen täysin sopivalla. Kyllä esim. Hamilton on sen verran kovia näyttöjä antanut kaikenlaisilla keleilla ja autoilla, etten oikein näe mitään perustetta olla muuta mieltä kuin sitä, että Hamilton on ihan selkeästi Kimiä nopeampi raa'alta yhden kierroksen nopeudeltaan. Mutta kuten sanottu, samoin Kimi on selkeästi Hamiltonia parempi varmuudeltaan ja suoritusten tasaisuudeltaan.
Kalustokin merkkaa. Tilannehan ei ole ollut se että Hamilton olisi ajanut paaluja siinä missä tallikaveri ei ja Kimi olisi jäänyt paalutta siinä missä tallikaveri niitä olisi samalla ottanut.......

Kausihan on siinä mielessä mukava että kunhan Kimi pääsee alkuongelmistaan eroon nähdään nopeus Alonsoa vastaan.....
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Kalustokin merkkaa. Tilannehan ei ole ollut se että Hamilton olisi ajanut paaluja siinä missä tallikaveri ei ja Kimi olisi jäänyt paalutta siinä missä tallikaveri niitä olisi samalla ottanut.......
Ei noin absoluuttisesti, mutta kyllä Hamilton paljon niitä vei vrt. Fernandoon, Heikkiin tai Jensoniin.
 

Q

Well-known member
Liittynyt
28.12.2005
Viestit
63
Mitäpä merkitystä noilla paalupaikoilla edes on, jos voittoja ei tilille tule samaan tahtiin kuin paaluja. Kilpailun jälkeen ne pisteet vasta jaetaan.

Tuntuu vaan että, niin Alonso kuin Kimikin olisi urallaan kerännyt paaluja enemmän, jos olisi painottanut sitä enemmän kuin kisaa. Schumillakin 91 voittoa, mutta ''vain'' 68 paalupaikkaa.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Mitäpä merkitystä noilla paalupaikoilla edes on, jos voittoja ei tilille tule samaan tahtiin kuin paaluja. Kilpailun jälkeen ne pisteet vasta jaetaan.

Tuntuu vaan että, niin Alonso kuin Kimikin olisi urallaan kerännyt paaluja enemmän, jos olisi painottanut sitä enemmän kuin kisaa. Schumillakin 91 voittoa, mutta ''vain'' 68 paalupaikkaa.
Ihan hyvää pyörittelyä. Esimerkiksi Massalla ja Hamiltonilla on enemmän paaluja kuin voittoja. Kumpi nyt sitten on heikompi suoritus: se että ei pääse paalulle vai se, että ei voita paalulta.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Se, että voittaa paalulta on kunnioitettava, puhdas suoritus.
Mutta kertoo myös sen että (yleensä) nopeimmalla autolla on viety muita vikisijöitä.

Onko olemassa tilastoa, joka kertoisi kisoja voittaneiden kuljettajien voittokisojen keskiarvoisen lähtöpaikan gridillä?
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Se, että voittaa paalulta on kunnioitettava, puhdas suoritus.
Mutta kertoo myös sen että (yleensä) nopeimmalla autolla on viety muita vikisijöitä.

Onko olemassa tilastoa, joka kertoisi kisoja voittaneiden kuljettajien voittokisojen keskiarvoisen lähtöpaikan gridillä?
En löytänyt suoraan, mutta nopeastihan tuon sai kun kopio f1-faktasivulta (en ottanut vuotta 2014 laskuihin)



Maldonado tyhjän radan prinssi :tongue:
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Tästä voimme päätellä, että Kimi on paras kuski.
 

Alzon

Well-known member
Liittynyt
15.9.2009
Viestit
340
Tai aika-ajot ajettiin kisabensoilla vuosina 2003-2009, eikä nopein auto startannut aina paalulta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös