Työntekijöistä osa pihalle ja johtokunnalle bonukset. Niin se menee työelämässäkin. Siten tämä maailma vain toimii.Whitmarshko sen surkean viime kauden McLarenin suunnitteli? No ei suunnitellut, mutta kenkää tuli. Katsos siten tämä maailma vain toimii, että johtaja kantaa vastuun tuloksista. Johtajan vaihdoksella on myös se tarkoitus, että se herättää organisaation. Pitäisikö antaa johtajan pitää paikkansa ja antaa koko tekijäpuolelle kerralla kenkää?
Whitmarshin potkuja en oikein ymmärräkään. Yksi huono kausi ei ole siihen riittävä syy, niitä tulee kaikille tiimeille joskus.Whitmarshko sen surkean viime kauden McLarenin suunnitteli? No ei suunnitellut, mutta kenkää tuli. Katsos siten tämä maailma vain toimii, että johtaja kantaa vastuun tuloksista. Johtajan vaihdoksella on myös se tarkoitus, että se herättää organisaation. Pitäisikö antaa johtajan pitää paikkansa ja antaa koko tekijäpuolelle kerralla kenkää?
Puhut asiaaOlen ollut tätä mieltä jo vaikka miten kauan, mutta kertauksen vuoksi tuon toki näkemykseni mieluusti esille jälleen. Mielestäni Ferrarin ongelma on nimenomaan Luca Di Montezemolo. Vanhanaikainen, keppiä alaiselle, paineita, tyyli ei toimi nykyään. Tuntuu, että Ferrarin organisaatio on ajastaan jäljessä ja pahasti. Raskas ja toimimaton. Ja Montezemolon rooli on vain ylläpitää vanhanaikaista tyyliä työyhteisössä - jossa jokainen sen jäsen vastaa selkänahastaan tuloksen.
Montako kertaa mr. Montezemolo on sanonut, esimerkiksi että 'tulos ei ole Ferrarin kaltaiselle tallille hyväksyttävä.' Rivien välistä voi huomata montaa asiaa. Jos tallilta puuttuu nöyryys, ei se pysty nousemaan kärkikastiin. Eikä ongelmia löydetä, jos ilmapiiri työyhteisössä on ilmeisen painostava ja pakottava, työskentelystä puuttuu rentous.
Ja ehkä koko Ferrarin talli tottui Schumi -vuosina olemaan kärjessä. Nyt alkaa olla paineita, kun sitä ei vaan saavuteta. Ja oman näkemykseni kerroin yllä, mistä johtuu.
Tulipahan taas pitkä teksti... No lukee ken jaksaaKysymys kuuluukin, onko Domenicali jo niin iso pomo, ettei ole käytännön vastuussa ruohonjuuritason toimista? Vaiko siinä asemassa, jossa itse antaa potkut vastuussa olleelle alemmalle johtajalle? Jos on jotenkin itsetarkoituksellista antaa potkut ylimmälle pomolle, niin Montezemolonhan tässä pitäisi lähteä, eikö?
Kyllä ne pahimmat virheet tehtiin tuossa viitisen vuotta sitten. Teknisen tiimin italialaistus ja latinokuskit+santanderpankki. Todtin kauden päätteeksi kun Kimin kanssa tuli mestaruus ensimmäisellä yrittämällä, sortuivat ylimielisyyteen ja kuvittelivat että mestaruuksia tulee jatkossa helposti dreamteamilla vailla pohjaa. Kimin takaisinpalkkaus alkoi sitten jo olemaan aika epätoivoista, vaikka peli oli jo hävitty. Nyt tilanne on sellainen ettei mestaruuksia ihan muutamaan vuoteen enää uskalla edes toivoa.Ja ehkä koko Ferrarin talli tottui Schumi -vuosina olemaan kärjessä. Nyt alkaa olla paineita, kun sitä ei vaan saavuteta. Ja oman näkemykseni kerroin yllä, mistä johtuu.
Joopajoo.. Kimin edellisen Ferrariaikakauden 2007-2009 aikanahan auton suorituskyky nimenomaan laski kuin lehmän häntä ja lähti taas nousuun kun kuski vaihtui.. Jos tuolle linjalle halutaan lähteä. Vakavasti ottaen lienee auton kehittämisen kannalta aika se ja sama kumpi kaveri siellä on ratissa, eiköhän molemmat osaa riittävän palautteen antaa.Kimi on nyt palkattu takaisin mutta sitten ei laiteta hommiin? Alonso testaa ja kehittää ties monettako vuotta peräkkäin autoa jolla ei ole mitään jakoja mestaruuteen. Pitääkö senkin päähän osua joku jousi ennenkuin Ferrarilla älytään alkaa kyselemään oikealta ihmiseltä että mitä pitäisi tehdä. :nope:
Jaksoin lukea ja onneksi. Oli erittäin hyvä kirjoitus ja olen asioista samaa mieltä. Hyvä :thumbup:Tulipahan taas pitkä teksti... No lukee ken jaksaa
Kimi Räikkösen autosta löytyi vika, joka pakotti Ferrarin keskeyttämään F1-testinsä Bahrainissa keskiviikkona.
Tallin toinen kuljettaja, Fernando Alonso, on ajanut testeissä molemmilla autoilla. Testipäivä keskeytyi, kun Räikkösen auton rungon havaittiin olevan vahingoittunut. Suomalaiskuski ajoi kisaviikonlopun ensimmäisissä testeissä rajusti kanttarin yli, minkä epäillään olevan vahingon syynä. Silloin vain auton pohjan luultiin vahingoittuneen.
Räikkönen sijoittui Bahrainin GP:ssä vasta kymmenenneksi lähdettyään kisaan viidennestä ruudusta.
Alonso ehti ajaa keskiviikon testissä vain 12 kierrosta, eikä hänen odoteta palaavan radalle. Tiistaina hän ajoi 69 kierrosta.
Ferrari ei ole ainoa talli, jolla on ollut vaikeuksia Bahrainin testeissä. Vian löytyessä italialaistalli oli silti saanut alleen enemmän kierroksia kuin Red Bull, joka oli saanut ajetuksi vain yhdeksän kierrosta. Lotuksella testikierroksia oli seitsemän.
Hyvin samoja asioitahan ne tuosta autosta ovat sanoneet, joten ei kai väliä. Ja kuten on monta kertaa mainittu Kimi ajaa yksin Barcelonan testit, Alonso ei siellä pääse rattiin.Kimi on nyt palkattu takaisin mutta sitten ei laiteta hommiin? Alonso testaa ja kehittää ties monettako vuotta peräkkäin autoa jolla ei ole mitään jakoja mestaruuteen. Pitääkö senkin päähän osua joku jousi ennenkuin Ferrarilla älytään alkaa kyselemään oikealta ihmiseltä että mitä pitäisi tehdä. :nope:
Ikävää, kun testi keskeytyi, mutta hyvä että rungon vika löytyi. Kimihän sanoi kisan jälkeen, että auto käyttyäytyy todella kummallisesti. Yhdessä mutkassa ok, toisessa jotain aivan muuta.Alonso tarvittiin, että Kimin auton runko voitiin todeta sudeksi
Noh hyvä ,että Alonso kuitenkin ajoi Kimin rungolla, että vika löydettiin ajoissa.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutiset.shtml/2014/04/1880079/tassako-raikkosen-surkeuden-syy-auton-runko-hajalla
Itse olen Lucaa toivonut pihalla palliltaan jo vuosikausia ! Mutta ilmeisesti hänellä on "suhteet" kunnossa. Se vaa paistattelee julkisuudessa ja hakkaa alaisiaan kepillä ja sehän taas ei toimi alkuunkaan. Noh mutta itse luotan, että Ferrari kyllä vielä vauhtia jostain taikoo kummosti lisää tämän kauden aikana. Eivät varmasti ajele just ja just pisteille koko kauttaOlen ollut tätä mieltä jo vaikka miten kauan, mutta kertauksen vuoksi tuon toki näkemykseni mieluusti esille jälleen. Mielestäni Ferrarin ongelma on nimenomaan Luca Di Montezemolo. Vanhanaikainen, keppiä alaiselle, paineita, tyyli ei toimi nykyään. Tuntuu, että Ferrarin organisaatio on ajastaan jäljessä ja pahasti. Raskas ja toimimaton. Ja Montezemolon rooli on vain ylläpitää vanhanaikaista tyyliä työyhteisössä - jossa jokainen sen jäsen vastaa selkänahastaan tuloksen.
Montako kertaa mr. Montezemolo on sanonut, esimerkiksi että 'tulos ei ole Ferrarin kaltaiselle tallille hyväksyttävä.' Rivien välistä voi huomata montaa asiaa. Jos tallilta puuttuu nöyryys, ei se pysty nousemaan kärkikastiin. Eikä ongelmia löydetä, jos ilmapiiri työyhteisössä on ilmeisen painostava ja pakottava, työskentelystä puuttuu rentous.
Ja ehkä koko Ferrarin talli tottui Schumi -vuosina olemaan kärjessä. Nyt alkaa olla paineita, kun sitä ei vaan saavuteta. Ja oman näkemykseni kerroin yllä, mistä johtuu.
Jää nähtäväksi kuka ajaa. En olisi yllättynyt, vaikka Alonso ajaisi sielläkin, ainakin toisen päivän, olkoonkin että Kimistä on ollut puhe.Hyvin samoja asioitahan ne tuosta autosta ovat sanoneet, joten ei kai väliä. Ja kuten on monta kertaa mainittu Kimi ajaa yksin Barcelonan testit, Alonso ei siellä pääse rattiin.
Kyllä.Tarkoittaako tämä sitä, että Räikkönen oli yhtä nopea, jos ei nopeampikin kuin Alonso rikkinäisellä autolla? :doubtful: