Jos Räkä rupeaa ajamaan statuksen mukaisesti niin ei mitään ongelmaa. Jos rämpii samalla tavalla niin tämä on vika kausi.Mikähän Räikkösen asema Ferrarilla nyt on kun Dome lähti menemään? Monzemelohan ei Kimistä pidä ja onko tämä uusi mies vain Monzenmelon sätkynukke? Alkaakohan Kimin ulos savustaminen taas? Jossain jo sellaiseenki huhuun törmäsin.
Olet oikeilla jäljillä. Tää rengastouhu on alkanu mennä aika oudoks ku nykyään tuntuu että kuskilla kuin kuskilla jos ei viikonlopun aikana ihan vauhti ole kohdilllaan niin se syy on aina renkaissa. Renkaista on viime vuosina tullut aivan ylivoimaisesti tärkein aspekti F1-autossa mitkä pitää olla hallinnassa että voit voittaa.Räikkönen kyllä hoitaa homman kotiin.
Sinällään mielenkiintoista, että noinkin moni kovansarjan kuski on vaikeuksissa näiden renkaiden kanssa. Kimi, Vettel Button?
Toki autolla kun autolla pitää vetää kovaa... mutta onkohan noissa renkaissa jo liian pieni säätöikkuna. Meinaan, että auto pitää olla just eikä melkein optimaalinen ajotyylille. Alonso oli ennen päivityksiä samoilla sijoilla kun Kimi, joskaan ajotyyli ei ole niin herkkä eturenkaille.
Hyvä kirjoitus. Itsekään en oikein ymmärrä, miten joku kuvittelee, että Kimi olisi voinut palata Maranelloon ilman, että Montezemolo olisi ihan aidosti asian hyväksynyt. Sellainen diktaattori on kyseessä, ettei se homma ole mitenkään voinut mennä niin, että Kimi on saanut sopparin vain koska Domenicali on sitä halunnut. Jos Monte olisi yhtään ollut Kimin palkkaamista vastaan, ei sopparia olisi syntynyt.Hienoa aina lukea näitä En usko sekuntiakaan että monte isona herrana ois suostunut kimin palkkaamiseen ellei välit olisi kunnossa. Varmasti on ollut sählinkiä joskus, mutta noissa piireissä asiat muuttuu nopeaan. Ja eihän montekaan nyt tyhmä ole. Tietää tiukan talouden näinä aikoina ja tietää miksi piti aikoinaan ottaa alonso. Kuhan kertoi julkisuuteen että suoritustaso motivaatio plaaplaa ei ollu haluttu. Vai luuleeko joku että se ois suoraa kertonut että tarttetaan santanderin tuomat rahat. Mutta ei mennä tohon. Sitä on tarpeeks punottu täälläkin. Silloin varmaa tuli säröytymää väleihin. Mutta tuostakin on se 5 vuotta.
Itse näkisin enemmän tilanteen niin että tuolla maailmassa asiat on vähä sama ko jääkiekossa. Se mikä tapahtuu kentällä jää sinne. Välistä paska lentää joka suuntaan mutta kukaan ei sitä muista vähän ajan päästä. Tilanteet tilanteina ja eteenpäin.
Eipä taida McLaren näyttää tällä hetkellä kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta Alonsolle. Tiimillä on käytössään sarjan paras voimanlähde ja silti jääneet parissa kisassa peräkkäin ilman pisteitä. Paljon parempaan pitäisi pystyä.En usko, että Ferrari edes harkitsee Kimin korvaamista toisella kuskilla. Ensinnäkin Alonso saattaa hyvinkin häipyä McLarenille tämän kauden jälkeen ja sitten vasta kusessa ollaankin jos molemmat kokeneet kuskit poissa. Ja toisekseen Ferrari on niin paska, että ihan sama kuka sitä ajaa, niin ei sillä voittoja oteta koko kautena kuitenkaan. Ja kolmanneksi, kuka se korvaaja sitten olisi?
Minusta WS puhui tuossa selkeästi ja rakentavasti.En ollenkaan ymmärtänyt mitä WS:llä oli tuossa tarkoitus edellä sanoa vai veditkö vain kertauksen muiden jo sanomista.
Renkaiden säätöikkunan sijaan voisi puhua Pirellin määräämästä säätöikkunasta. Pirellin suosituksista rengassäädöiksi tehtiin sääntörajoituksia muutaman vuoden takaisen Span kisan jälkeen, kun Red Bull oli siellä keksinyt käyttää melko voimakasta camber-kulmaa ja kaikki pelästyivät kisan suhteen rengaskulumaa aika-ajojen jälkeen.Sinällään mielenkiintoista, että noinkin moni kovansarjan kuski on vaikeuksissa näiden renkaiden kanssa. Kimi, Vettel Button?
Toki autolla kun autolla pitää vetää kovaa... mutta onkohan noissa renkaissa jo liian pieni säätöikkuna.
Jää nähtäväksi. Itse näen asian niin, että Hondalla on vuosi muita enempi aikaa hieroa kone kuntoon ja se on mielestäni aika suuri etu. Nyt ne näkee kuinka muut menee ja pystyvät sen mukaan tekemään mahdollisesti jopa muita paremman moottorin. Ei Alonson ole järkeä jäädä enää Ferrarille rypemään, se on nähty jo. Kimi köröttelee vielä ens kauden ja sitten rallin pariinMoottorietukin taitaa kadota ensi vuodeksi. En oikein usko, että Honda on ekana vuotenaan niin paljon muita edellä kuin Mersu nyt.
Uskon että Honda on ensi vuonna paljon enemmän muita edellä kuin Mersu nyt koska saavat kehittää moottoria vuoden pidempään.En oikein usko, että Honda on ekana vuotenaan niin paljon muita edellä kuin Mersu nyt.
Kyllä ne säädöt vielä Kimillekin löytyy. Varsinkin jos Alonso lähtee, Kimi on ensi vuonna se kokenut ykköskuski riippumatta siitä kuka tulee rinnalle. Koska kokeneempia ei ole.Kimi köröttelee vielä ens kauden ja sitten rallin pariin
Se on juuri näin. Niin kuin pari päivää sitten postasin, niin ei Ferrari oikein voi potkia Kimiä pellolle kun Alonson suunnitelmista ei ole varmuutta ja ainakin toisen kuskin olisi hyvä olla kokenut. Ja tosiaan kyllä kans uskon, että ne säädöt löytyy kunhan saa ehjän viikonlopun ja sattuu vielä tuore kone jolla kärsii ajaa. Lisäksi Barcelonan testipäivät olisi syytä hieroa radalla eikä pilttuussa.Uskon että Honda on ensi vuonna paljon enemmän muita edellä kuin Mersu nyt koska saavat kehittää moottoria vuoden pidempään.
Kyllä ne säädöt vielä Kimillekin löytyy. Varsinkin jos Alonso lähtee, Kimi on ensi vuonna se kokenut ykköskuski riippumatta siitä kuka tulee rinnalle. Koska kokeneempia ei ole.
...Sekä olisi hyvä, kun tuleviin kisoihin sattuisi muutama sateeton ja jopa helteinen viikonloppu. Näin Kimillä ei olisi renkaiden lämpötilojen kanssa niin paljon ongelmia.Se on juuri näin. Niin kuin pari päivää sitten postasin, niin ei Ferrari oikein voi potkia Kimiä pellolle kun Alonson suunnitelmista ei ole varmuutta ja ainakin toisen kuskin olisi hyvä olla kokenut. Ja tosiaan kyllä kans uskon, että ne säädöt löytyy kunhan saa ehjän viikonlopun ja sattuu vielä tuore kone jolla kärsii ajaa. Lisäksi Barcelonan testipäivät olisi syytä hieroa radalla eikä pilttuussa.
Ei ole kyllä yhtä sateista kauden alkua ollut miesmuistiin! Yleensä kaudessa ei ole kuin 1-2 sadekisaa....Sekä olisi hyvä, kun tuleviin kisoihin sattuisi muutama sateeton ja jopa helteinen viikonloppu. Näin Kimillä ei olisi renkaiden lämpötilojen kanssa niin paljon ongelmia.
Tää on vähän offtopic, mutta pakko sanoa että kyllä muuten itteeni aika paljon nyppii (ihan yleisellä tasolla, ei mitenkään kimin kannalta) että neljästä aika-ajosta kolme on ollut sateessa, mutta kaikki kisat kuivassa. Sade kelin aika-ajot ovat mielestäni ihan pershiistä, ei pysty kierrosaikoja vertailemaan mihinkään eikä se lähtöjärjestys usein kuitenkaan paljoa poikkea normaalista, ja taas sadekelin kisat ovat usein huikeaa seurattavaa.Niin no vielä ei ole ollut yhtäkään sadekisaa.
Minusta aika-ajot on osa kisaa. Jos lähdet aika-ajojen jälkeen jonon perältä, on varsinainen kisa ohi. Joka tapauksessa aika erikoinen kauden alku. Saa todistaa tilastoista toisin.Niin no vielä ei ole ollut yhtäkään sadekisaa.
Toki, muttei enää siinä määrin kuin kisabensoilla ajetun aika-ajon aikana. Nykyään (kuten "wanhoina hyvinä aikoina") aika-ajot luovat vain lähtöasetelmat. Jo ensimmäinen kierros muuttaa niitä radikaalisti.Minusta aika-ajot on osa kisaa.
Ei, jos olet Mersulla takarivissä. Parilla muullakin tallilla on silti mahdollisuus hyviin pisteisiin, vaikkei ehkä podiumiin. Siihen päälle vielä olosuhteet ja safety carit, niin ei se välttämättä ole ohi.Jos lähdet aika-ajojen jälkeen jonon perältä, on varsinainen kisa ohi.