Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Testeissä ei voi testata sellaista asiaa, joita Ferrari kipeimmin tarvitsee, joten etukäteen oli päätetty jo, että Alonso tekee ne Maranellossa stimulaattorissa.

Ohjausta olisi voitu testata ja kokeilla, joten se pala olisi ollut Kimille. De la Rosa/Bianchi ajaa rengastestiä tai moottoritestiä.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Testeissä ei voi testata sellaista asiaa, joita Ferrari kipeimmin tarvitsee, joten etukäteen oli päätetty jo, että Alonso tekee ne Maranellossa stimulaattorissa.
Ohjausta olisi voitu testata ja kokeilla, joten se pala olisi ollut Kimille. De la Rosa/Bianchi ajaa rengastestiä tai moottoritestiä.
Mistä noin päättelet ja mikä se asia uuden moottorin lisäksi olisi, jota Ferrari kipeimmin tarvitsee? Eiköhän autoa kuitenkin koiteta pikkuhiljaa tehdä paremmaksi, vaikka siellä joku isompi hämminki olisikin, mihin ei vielä ole vastausta. Maalaisjärjellä ajateltuna testeihin tuodaan osia, joita ei kisaviikonloppuina ehditä tai raaskita testata. Tyhmäähän se olisi olla tuomatta uusia osia testeihin, kun päivät muutenkin on rajattuja ja kun testipäivät on pitkään etukäteen tiedossa. Ainahan sitä kannattaa etsiä uusia ratkaisuja.

Pitikös muuten Ferrarin kokeilla jotain uutta pakoputki/torviviritelmää? Saas nähdä minkälaiset tötteröt ovat kehitelleet :)
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15011
Melko odotettu tilanne. Marmorinia on syytelty Maranellossa kulissien takana tiettävästi jo varsin pitkään. Lorenzo Sassi ottaa nyt hänen paikkansa ja Mattiacci alkaa näemmä ottaa hieman Claudio Lombardin kaltaista asemaa tallissa sikälikin, että kasvattaa myös moottoripuolelle omaa vaikutusvaltaansa laittamalla sinne hänen asemaansa muutenkin tukeneet Mattia Marizin ja Mattia Binotton.

Ensi vuoden moottoripäivityksen ja autonpäivitykset tulevat ilmeisesti tässä vaiheessa olemaan näiden veijareiden pääasioita. Toivottavasti Mattiacci kuitenkin tietää mitä tekee. Ei Jean Todtinkaan ollut helppoa aikanaan tallipäällikkönä tehdä muutoksia ja silloin yritykset siitä johtivat melkoiseen puhdistukseen tallin sisältä. Toivottavasti vastaavaa sisällissotaa ei vain saada kuten vuonna 1993-1994.:(

Muuten se saattaa romahduttaa ennen pitkää tai ainakin lopullisesti tämän kauden haaveet paremmasta Fernando Alonson tai Kimi Räikkösen kohdalla.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Ei tästä kaudesta ole tarvinnut puhua enää kuukausiin. Auto on Kimin kannalta täysin kierossa eikä siitä tule hyvää. Myös yleisesti ottaen se on liian hidas ja ilmeisesti varsin perustavanlaatuisella tavalla. Enemmän huolehtisin siitä, voidaanko ensi kauttakaan pelastaa vai täytyykö katseet suunnata jo etukäteen kauteen 2016, jolloin organisaatiokin olisi paikallaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4365
Veikkaan menestystä Ferrarille aikaisintaan kaudella 2016, kuskina Bianchi, ensivuodeksi ei vielä kerkeä. Harjoittelevat ja täsmentävät rooleja vielä ensikauden...
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Veikkaan menestystä Ferrarille aikaisintaan kaudella 2016, kuskina Bianchi, ensivuodeksi ei vielä kerkeä. Harjoittelevat ja täsmentävät rooleja vielä ensikauden...
Näin Kimi-faniksi tunnustautuvana toivon todella, että Bianchi astuu puikkoihin vasta 2016! Pahin skenaario on se, että olemme nähneet Kimin viimeisen F1-kisan ja mestari on kirjaimellisesti nilkuttanut pois radoilta. Ihan tuota en toki usko vielä.

Jos tulevaisuus rakennetaan Vettel-Bianchi-parille, on oma kysymyksensä nykyisten kuskien korvaamisjärjestyksestä ja -ajankohdista...
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Vettel tuskin on kaavailuissa enää kovin korkealla tämän kauden esitysten jälkeen. Homma kyllä toimi kun auto oli täydellinen mutta nyt ollaankin aivan hukassa uutta tallikaveria vastaan. Kun Ferrarin autot nyt eivät useampaan vuoteen ole kovin kummoisia olleet, tallissa tarvitaan kuskeja jotka ottavat maksimin irti niistä romuistakin. Vettel (ja varmaan Kimi) eivät tähän kategoriaan mahdu. Toki jos (kun?) Alonso tallista lähtee niin vaihtoehdot alkavat olla vähissä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ferrarilta Saksaan hieman muokattu uusi etusiipi (oikealla olevat).

 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216
Noita Ferrarin päivityksiä saa taas etsiä suurennuslasilla...

Onhan toi Ferrarin kokonaisuutena aika 2009, jos vertaa vaikka tähän McLarenin uuteen siipeen.



 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kuulin Maranellossa tehtaantyöntekijältä, että marco mattiacci on samankaltainen johtaja kuin jean todt. Formuloiden ulkopuolelta, mutta tiukka ja tekee muutoksia. Kaikki kilpatallin työntekijät ovat potku-uhanalla. Ilmapiiri on jännittynyt - miten vaikuttaa tuloksiin. Luca Dimontezemolosta puhuttiin nimellä Caesar. Kun helikopterin ääni kuuluu, niin silloin mennään. Muistelin heti yhtä Kimin ajoneuvos haastattelua jossa Montezemolo joutui odottamaan Kimiä. Kohta saimmekin lukea Kimin irtisanomisesta...

Tätä taustaa vasten on helppo kuvitella miksi Newey ei halua Ferrarille - ei taida johtua pelkästään vaimon toiveista...

Brawnin sopimus on jo allekirjoitettu, mutta tämä on varmaankin vanha uutinen.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=it&tl=en&u=http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/07/18/f1-parla-allison-ecco-i-punti-deboli-ferrari/17285/

Allison haukkui koko auton. :D

"We have no downforce, downforce who lies before us. We do not have the power of the engine who stands before us. But in addition, we have a car difficult to drive, which tends to lose control of the rear axle. And this, even with two riders sensitive and "gentle" with the tires like ours, leads to excessive tire wear and premature. "
http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/654211/Valonpilkahdus+Raikkosen+tunnelissa

Siinä missä Fernando Alonso haluaa vahvaa peräpäätä autosta, Räikkönen kaipaisi tarkkaa keulaa. Molempia ei voi saavuttaa samaan aikaan,
Hyvä auto tarjoaa paljon laajemmat säädöt mutta nyt auton perä ei toimi Kimillekään ja moottorin ajettavuus vain lisää ongelmaa
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Eipä tuo auto näytä täysin kelvoton Alonsolle olevan, kun mies kuitenkin saa aika-ajoissa kierrokset kohdilleen ja kisoissa hyvän tuloksen ja auto kulkee paljon harvemmin kylki edellä kuin Kimillä. Siinä mielessä luulisi miehelle riittävän, että se vain kulkisi kovempaa.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Alonso mahdollisesti vapaa lähtemään Ferrarilta :

http://www.grandprix.com/ns/ns28553.html

Ompa jännä jos hänen sopimuksesaan on tuollainen pykälä. Toki hyvin mahdollinen.
Joten tuskimpa Alonso kauaa katselee Ferkun räpistelyä.
Kysymys oikeestaan vaan kuuluu milloin McLaren sopimus julkaistaan. ;)

Toinen mielenkiintoinen juttu olis tuo Ross Brawnin palkkaus juttu.
Toki olis aivan sama millaisella palkkauksella tai tavalla herra saatais
Ferkun muurille niin alkais olemaan taktiikat kohdillaan ens vuonna.


ps.
Excel-ajattelijat myös huomaavat että Kimi on tehnyt mahdolliseksi
tuon että Alonso voi häipyä. :)
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Taitaa tuon takia ollakin Ferrarilla todellinen halu saada auto sopimaan Räikkösellekin. :p Tai sitten Kimi ajelee jämäsijoilla, jotta saa Lonson ulos tallista. :idea:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Alonso mahdollisesti vapaa lähtemään Ferrarilta :

http://www.grandprix.com/ns/ns28553.html

Ompa jännä jos hänen sopimuksesaan on tuollainen pykälä. Toki hyvin mahdollinen.
Joten tuskimpa Alonso kauaa katselee Ferkun räpistelyä.
Kysymys oikeestaan vaan kuuluu milloin McLaren sopimus julkaistaan. ;)
Eiköhän lähes kaikilla huippukuskeilla ole purkupykälä tallipisteiden määrästä riippuen.
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Ei osaa näkõjään Ferrari edelleenkään rakentaa toimivaa turbomoottorikonseptia.. ei ole osannut koskaan! Sen lisäksi, ettå auto ajettavuudeltaan vaikea hallita, niim moottori on kõmpelösti suunniteltu. Alonso saa autolla välillä jonkinlaisia tuloksia aikaan, Kimillä ei ole samaa kokemusta autosta ja tulokset ovat sen mukaisia. No josko ensikausi uudella autolla toisi valoa Ferrarinkin leiriin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös