formulajooseppi
Well-known member
- Liittynyt
- 6.11.2013
- Viestit
- 1256
Vihdoinkin tapahtuu jotain hyvää Ferrarille ja koko organisaatiolle (vai tapahtuuko) kun Monte läks. Onhan se iso asia kun miettii mikä valta miehellä on ollut.
Kimi kyllä tosiaan osui ferrarille huonoimpaan mahdolliseen aikaan. Harmi, että Kimin uran pitää päättyä näin harmillisesti, olettaen nyt et ens kausi on Kimille se viimeinen, nyt kun tuo vauvauutinenkin tuli.Tosin Kimin kannalta tämä nyt tuskin tarkoittaa mitään hyvää kun näin isot muutokset organisaatioissa aiheuttavat väistämättä aikamoisen sekasorron pitkäksi aikaa ennen kuin uudet pomot saavat homman hanskaansa ja haluamansa muutokset tehtyä. Sitten vielä menee aikaa, että muutosten vaikutukset näkyvät käytännössä. Ja mikäänhän ei tietenkään takaa sitä, että uudet pomot ovat entisiä parempia tai että heidän tekemänsä muutokset ovat parempaan päin.
Kimi on Ferrarilla huonoimpaan mahdolliseen aikaan. Ensin saa käteensä surkean auton ja sitten koko lafka alkaa elää suurimpia muutosvuosiansa. Todennäköisesti seuraava Ferkku-kuski sitten kerää hedelmät.
No, toivotaan että ensi kaudella nyt saataisiin edes vähän balsamia haavoille vaikkapa edes yhden voiton ja muutaman podiumin muodossa. Itsekin vähän näen, että tuo vauvauutinen on sinetti sille, että Kimin F1-ura on ensi kauden jälkeen paketissa. Jotain vähän leppoisampaa ja aikatauluiltaan kevyempää moottoriurheilua Kimi varmaankin itselleen keksii. Vähän rallia, Le Mansia jne. Enemmän rentoa reissinkiä ja vähemmän turhauttavaa simulaattorinyhjäystä, väkinäisiä sponssitapahtumia (tyyliin Weichai Green Power) ja kaikkea turhaa politikointia.Harmi, että Kimin uran pitää päättyä näin harmillisesti, olettaen nyt et ens kausi on Kimille se viimeinen, nyt kun tuo vauvauutinenkin tuli.
No Montezemolollahan ei homma ole ollut hanskassa missään vaiheessa. Paras anti on toiminnan hämmentäminen ja sekoittaminen jotta näyttäisi tekevänsä jotain. Ferrarin viime vuosikymmenen menestys olikin pitkälti sen ansiota, että Todt sai täydet tallipäällikön oikeudet ja Montezemolo jäi taka-alalle.Tosin Kimin kannalta tämä nyt tuskin tarkoittaa mitään hyvää kun näin isot muutokset organisaatioissa aiheuttavat väistämättä aikamoisen sekasorron pitkäksi aikaa ennen kuin uudet pomot saavat homman hanskaansa ja haluamansa muutokset tehtyä.
Olisi mielenkiintoista nähdä Kimi edes joissakin rallikilpailuissa, esim. Jyväskylän mm-rallissa. Ja saas nähä et miten Kimi pystyy pitämään esim. rallin ajamisen, jos nyt uransa päätettyä haluaa vielä joitain kisoja ajaa, leppoisampana, sillä yleensä kilpa-urheilijoilla tuntuu olevan tapana se, että silloin kun kypärä vedetään kireälle, silloin pyritään kyllä taistelemaan aivan kärkipään sijoituksista.No, toivotaan että ensi kaudella nyt saataisiin edes vähän balsamia haavoille vaikkapa edes yhden voiton ja muutaman podiumin muodossa. Itsekin vähän näen, että tuo vauvauutinen on sinetti sille, että Kimin F1-ura on ensi kauden jälkeen paketissa. Jotain vähän leppoisampaa ja aikatauluiltaan kevyempää moottoriurheilua Kimi varmaankin itselleen keksii. Vähän rallia, Le Mansia jne. Enemmän rentoa reissinkiä ja vähemmän turhauttavaa simulaattorinyhjäystä, väkinäisiä sponssitapahtumia (tyyliin Weichai Green Power) ja kaikkea turhaa politikointia.
Johan se Kimi on Jyväskylässä MM:ää vääntänyt Tuli ihan Kimin takia mentyä pätkällekin kun ollut vähän kiinnostuksen puutetta muuten viime vuosina rallia kohtaan.Olisi mielenkiintoista nähdä Kimi edes joissakin rallikilpailuissa, esim. Jyväskylän mm-rallissa. Ja saas nähä et miten Kimi pystyy pitämään esim. rallin ajamisen, jos nyt uransa päätettyä haluaa vielä joitain kisoja ajaa, leppoisampana, sillä yleensä kilpa-urheilijoilla tuntuu olevan tapana se, että silloin kun kypärä vedetään kireälle, silloin pyritään kyllä taistelemaan aivan kärkipään sijoituksista.
Rennolla reisinkillä tarkoitin juuri sellaista moottoriurheilua, jossa ajaminen on ainoa asia, jolla on merkitystä. Rentous tulee siitä, että kuskit saavat keskittyä siihen, minkä osaavat eikä heidän tarvitse stressata auton ulkopuolella, kuten ykkösissä, jossa häiriötekijöitä on maailman tappiin saakka ja mikä pahinta, niillä on myös todella suuri merkitys menestykseen tai menestymättömyyteen. Totta kai kaikissa ammattiluokissa ratin takana sitten vedetään tosissaan mutta muualla kuin ykkösissä voidaan sitten relata kun ollaan ulkona autosta.Olisi mielenkiintoista nähdä Kimi edes joissakin rallikilpailuissa, esim. Jyväskylän mm-rallissa. Ja saas nähä et miten Kimi pystyy pitämään esim. rallin ajamisen, jos nyt uransa päätettyä haluaa vielä joitain kisoja ajaa, leppoisampana, sillä yleensä kilpa-urheilijoilla tuntuu olevan tapana se, että silloin kun kypärä vedetään kireälle, silloin pyritään kyllä taistelemaan aivan kärkipään sijoituksista.
Vihdoin hyvä uutinen. Ei tosin vaikuta mitään lyhyellä aikavälillä. Jotenkin tuntu, että Montezemolo oli aivan perseestä. Nyt Ferrarin pitäisi muuttaa Englantiin, eikä vaan jurnottaa tuolla jumalan selän takana Maranellossa. Montezemololle kun tuo Italiassa pysyminen oli pakkomielle. Yksi niistä monista pakkomielteistä.Montezemolo jättämässä Ferrarin – siirtyy lentoyhtiön pomoksi. Korvaajaksi Ferrarin johtoon on nousemassa 38-vuotias Fiatin amerikkalaisitalialainen puheenjohtaja John Elkann.
Eivät kummiskaan Andrea Agnellia joka huhuissa eniten pyörinyt vuosien saatossa Lucan paikalle.Olisivat nyt laittaneet Lapon puikkoihin kun kerran Elkannin valitsivat. Oltaisiin saatu vähän väriä touhuun!
Häkkinen tosiaan voitti mestaruuden 98 ja 99 mutta oliko Montemolo silloin enää niin kovin nuori...Elkann ja nuori Agnelli olivat hädin tuskin syntyneitä tai vauvaiässä silloin kun Luca Cordero pyöri nuorena Toiminnanjohtajana Ferrarilla ja muuan Maailman Nopein voitti mestaruuden.