Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ei noita diilejä noin vaan pureta ja siirrytä toiseen talliin. Santanderilla on vuoteen 2017 sopimus Ferrarin kanssa ja nyt kun Botin kuoli, niin ei ole isoa Fernando faniakaan enää firman johdossa. Sitäpaitsi uusi Ferrari pomo lupasi tuntuvasti lisää rahaa ensikaudelle.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Montezemolon lähdön myötä Ferrari pääsi eroon suurimmasta riippakivestään ja sitä kautta Ferrari voi hyvinkin onnistua rakentamaan ensi kaudelle sellaisen auton jolla taistellaan tosissaan maailmanmestaruudesta.

Ferrarin tulevaisuus toki riippuu pitkälti siitä millainen johtaja uusi pääjohtaja Sergio Marchionne on, koska jos hän on samanlainen vanhankoulukunnan mies kuin Montezemolo ei Ferrarin tilanne välttämättä muutu paremmaksi, mutta jos hän on uudenkoulukunnan mies Ferrarin tilanne voi hyvinkin muuttua paremmaksi, kun pääjohtaja ei ole jatkuvasti hengittämässä alaistensa niskaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15009
Marchionne on vain hieman nuorempi kuin di Montezemolo ja kyllä hänkin on hieman niitä vanhan koulukunnan johtajia joskin vähemmän ehkä aktiivisempi kuin mitä di Montezemolo tai mitä lukuisat muut FIAT:n pomot tai Ferrarin omat Toiminnanjohtajat vanhempina aikoina. Toisaalta muussa bisneksessä ja FIAT:n toimikunnassa Marchionne tuntuu olevan melkoinen toiminnan mies ja rämäpää joka tuo juuri nimenomaan Lucan nuorempana mieleen. Joitakin vuosia sitten mies oli myös otsikoissa JD Power & Associatesin talousvaikeuksissa ja nimitteli tiettävästi rasistisin termein näitä liikemiehiä joilla oli juutalaistausta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Montezemolon lähdön myötä Ferrari pääsi eroon suurimmasta riippakivestään ja sitä kautta Ferrari voi hyvinkin onnistua rakentamaan ensi kaudelle sellaisen auton jolla taistellaan tosissaan maailmanmestaruudesta.
Ensi kauden autoon ei Montezemolon lähdöllä ole minkäänlaista vaikutusta. Auto on tässä vaiheessa jo niin pitkällä, että kaikki merkittävimmät linjanvedot ja ratkaisut on tehty. Muutenkaan koko firman tj:llä ei ole muuta kuin hyvin välillistä vaikutusta auton kehitystyöhön ja se näkyy nimenomaan pitkällä tähtäimellä. Esimerkkinä jotkut tuulitunneli-investoinnit, merkittävät henkilöpäätökset jne. Muutaman kuukauden aikajänteellä ei edes tallipäällikkö paljoa muuta suuria käytännön asioita autossa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Di Montezemolon valtakausi päättyi Ferrarilla

66-vuotias di Montezemolo ilmoitti vetäytymisestään keskiviikkoaamuna.

Hän jatkaa Maranellossa 13. lokakuuta asti....
Oliko lauantai vai sunnuntai kun mies ilmoitti ettei ole lopettamassa Ferrarilla ja muistutti tehneensä keväällä sopimuksen 3 vuoden jatkopestistä. Suhdanteet vaihtelee yllättävän nopeasti. :rolleyes:
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Nyt vois lähteä Sontander lähetti Suuri Samurai samalla ovenavauksella.
Sittenhän Ferrarin edes jonkinlaisen menestymisen mahdollisuudet olisi kuopattu.
Paremmin Ferrari ennen Santanderin miehen mukaan tulemista menestyi. Ei sillä että pistäisin heikkoa menestystä hänen piikkiin, mutta kyllä tallilla on hyvät mahdollisuudet menestyä ilmankin. Kuskeja tulee ja menee. Ferrari on ikuinen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Ensi kauden autoon ei Montezemolon lähdöllä ole minkäänlaista vaikutusta. Auto on tässä vaiheessa jo niin pitkällä, että kaikki merkittävimmät linjanvedot ja ratkaisut on tehty. Muutenkaan koko firman tj:llä ei ole muuta kuin hyvin välillistä vaikutusta auton kehitystyöhön ja se näkyy nimenomaan pitkällä tähtäimellä. Esimerkkinä jotkut tuulitunneli-investoinnit, merkittävät henkilöpäätökset jne. Muutaman kuukauden aikajänteellä ei edes tallipäällikkö paljoa muuta suuria käytännön asioita autossa.
Ilmapiirikin vaikuttaa auton kehittämiseen ja jos ilmapiiri vapautuu Montezemolon lähdön myötä on sillä väistämättä positiivinen vaikutus ensi kauden autoon.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Ilmapiirikin vaikuttaa auton kehittämiseen ja jos ilmapiiri vapautuu Montezemolon lähdön myötä on sillä väistämättä positiivinen vaikutus ensi kauden autoon.
Siihen autoon tulee sitten sellanen positiivisuuden aura, niinkö? Sekö tekee autosta supernopeen?

Jos tässä vieläkin joudutaan venaamaan Allisoninkin kädenjälkeä niin Ferrarin uuden pääjehun vaikutukset ei näy ainakaan ensikauden autossa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Oliko lauantai vai sunnuntai kun mies ilmoitti ettei ole lopettamassa Ferrarilla ja muistutti tehneensä keväällä sopimuksen 3 vuoden jatkopestistä. Suhdanteet vaihtelee yllättävän nopeasti. :rolleyes:
Eikös tämä ole tyypillistä ollut Ferrarin henkilökunnalla, niin johtajien kuin kuljettajien osalta kun eroamisia tai potkuja jaellaan. Dome ja Luca taisivat lähteä hyvässä hengessä pois kun tuloksia ei tullut. Ei ainakaan katkeria vuodatuksia ole tullut ainakaan vielä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Siihen autoon tulee sitten sellanen positiivisuuden aura, niinkö? Sekö tekee autosta supernopeen?

Jos tässä vieläkin joudutaan venaamaan Allisoninkin kädenjälkeä niin Ferrarin uuden pääjehun vaikutukset ei näy ainakaan ensikauden autossa.
Voit miettiä sitä, että haluatko itse tehdä työtä mieluummin sellaisen pomon alaisuudessa joka koko ajan painostaa sinua ja kyttää koko ajan sinua saadakseen sinut kiinni virheestä vai sellaisen pomon joka ei painosta ja kyttää sinua koko ajan vaan sen sijaan kannustaa sinua tekemään sinua työsi hyvin, kuuntelee ehdotuksiasi ottaen ne huomioon ja antaa kehuja sekä bonusta hyvin tehdystä työstä.

Ilmapiirillä on väistämättä merkitystä työn laadun ja tehon suhteen ja ilmapiirin vapautuessa työn laatu ja teho paranevat väistämättä ja Ferrarin tapauksessa laadun ja tehon paraneminen tarkoittaa väistämättä parempaa tulosta etenkin.

Työntekijätkin saadaan paremmin pidettyä jos työpaikalla on hyvä ilmapiiri.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Siihen autoon tulee sitten sellanen positiivisuuden aura, niinkö? Sekö tekee autosta supernopeen?

Jos tässä vieläkin joudutaan venaamaan Allisoninkin kädenjälkeä niin Ferrarin uuden pääjehun vaikutukset ei näy ainakaan ensikauden autossa.
Jos saa koko ajan pelätä työpaikkansa puolesta, luovuus kärsii. Ja Luovuudella ja uusilla oivalluksillahan tuolla pärjätään. Ei se Mersun konekaan niin hyvä ole vain siksi että siinä on johtotähti kyljessä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
..ja pankin mies heitti veivin. Normipäivä.
Oliskohan kuullut Alonson siirtymisestä Ferrarilta? Varmaan myöskään tyydytä Ferrarin menestys. Ajatuksena oli että Alonso voittaisi Ferrarilla mestaruuksia liukuhihnalla. Yks palli tällä kaudella.
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Eikä se Mersun etumatka ole niin iso kuin esim. alkukaudesta. Joo moottori on paras ja auto on paras Mersun koneella olevista mutta esim. Red Bullilla olisi varmasti voitettu mestaruus tällä kaudella, jos siinä olisi yhtä hyvä moottori, Ferrari ei olisi voittanut edes sillä. Ens kaudella muut ottavat (Rellu ja Ferrari + Honda uutena) kiinni ihan varmasti ja paljon, silloin se mestaruus ei enää tule hyvällä autolla ja parhaalla moottorilla vaan parhaalla paketilla(no tuli se nytkin kuten aina mutta ei lasketa tätä kautta kun ylivoima oli niin suuri...). Ensi kaudella siellä on varmasti neljä tallia kärkkymässä kumpaakin mestaruutta: Mercedes, Red Bull, McLaren ja Ferrari, paras paketti vie, jos kuskit klaaraavat.

edit. En todellakaan pidä parhaan paketin mestaruutta minään selviönä, esim. Maldonado + Grosjean eivät varmasti voita mestaruutta tasaväkisillä vehkeillä vaikka Kimi + Alonso, Ricciardo + Vettel tai Rosberg + Hamilton kaksikkoa vastaan, kyllä siinä varmuudessa on niin iso ero.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Eikä se Mersun etumatka ole niin iso kuin esim. alkukaudesta. Joo moottori on paras ja auto on paras Mersun koneella olevista mutta esim. Red Bullilla olisi varmasti voitettu mestaruus tällä kaudella, jos siinä olisi yhtä hyvä moottori, Ferrari ei olisi voittanut edes sillä.
Enpä näkisi mitään varmaa. Olisi vain todella mielenkiintoista nähdä tasaväkisillä moottoreilla Mercedes vs Red Bull. Kokonaispaketti nyt Mersulla niin paljon kilpailukykyisempi joten tokkopa Red Bull "varmasti voittaisi mestaruutta" yhtä hyvällä koneellakaan. Paljon tiukempaa olisi vain. Ja näkisin Alonsollakin Ferrarissaan olevan sanomista voittotaisteluihin ilman nyt olevaa suurta moottoritasoitusta.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Ens kaudella muut ottavat (Rellu ja Ferrari + Honda uutena) kiinni ihan varmasti ja paljon
Olenko väärässä siinä, että moottorin kehitys on jäädytetty myös ensi kaudelle ?

Siinä tapauksessa moottorien osalta voimasuhteet eivät voi juuri muuttua.

Honda voi tietysti tuoda monsterikoneen (jota hieman epäilen), tai sitten siinä on paljon lastentauteja/tehonpuutetta, joka on se todennäköisempi skenaario.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olenko väärässä siinä, että moottorin kehitys on jäädytetty myös ensi kaudelle ?

Siinä tapauksessa moottorien osalta voimasuhteet eivät voi juuri muuttua.

Honda voi tietysti tuoda monsterikoneen (jota hieman epäilen), tai sitten siinä on paljon lastentauteja/tehonpuutetta, joka on se todennäköisempi skenaario.
Olet. Nimittäin väärässä.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ei vaan oikeassa. Kehitys on jäädytetty myös ensi kaudella (ja lisää jäädytetään?), mut vain tietyiltä osin. ;)
Wagner kysyi ensi kaudelle, ei kaudella. Aika vissi ero sillä onko kusella vai kusessa.

Lähes puolet saa moottorista muuttaa kausien välissä. Joten eihän se silloin ole jäädytetty.

http://fi.wiktionary.org/wiki/sijamuoto Tuolta vielä adessiivin ja allatiivin ero.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Olenko väärässä siinä, että moottorin kehitys on jäädytetty myös ensi kaudelle ?

Siinä tapauksessa moottorien osalta voimasuhteet eivät voi juuri muuttua.

Honda voi tietysti tuoda monsterikoneen (jota hieman epäilen), tai sitten siinä on paljon lastentauteja/tehonpuutetta, joka on se todennäköisempi skenaario.
Moottorin kehittämistä kausien välissä ei ole jäädytetty, mutta kauden aikana moottoria ei saa kehittää.

Moottorien voimasuhteet muuttuvat ilmanmuuta hieman, koska varsinkin Ferrari uusii moottorinsa niin täydellisesti kuin se sääntöjen mukaan on mahdollista ja sitä kautta Mersun moottorien etumatka kapenee.

Ottaen huomioon Hondan resurssit ja moottorin kehittelyyn käytetty aika on epätodennäköistä, että heiltä tulisi sellainen moottori tulee jossa on paljon lastentauteja ja tehonpuutetta vaan pikemminkin Hondalta tulee moottori jolla haastetaan tosissaan Mersu taistelussa parhaasta moottorista.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös