Luulisi jopa sinun tajuavan sanomattakin sen, että Mersun on Ferraria hankalampi kehittää moottoriaan, koska Ferrarin moottorissa on huomattavasti Mersun moottoria enemmän kehittämisen varaa ja sitä kautta on selvää, että näiden kahden välinen ero kutistuu väistämättä mikäli Ferrari onnistuu pääsemään eroon moottorinsa ongelmista.Ja Mersullako ja muualla ei yhtä lailla kehitetä moottoria...
Mutta jossain tuntuu olevan kone, joka ei aivan kaikilla käy..
Tuo on totta + että ferkun kone tehtiin alunperinkin aeron ehdoilla ja se ei kannattanut. Toki turhaan ehkä potkivat moottoripomonsa pihalle.Luulisi jopa sinun tajuavan sanomattakin sen, että Mersun on Ferraria hankalampi kehittää moottoriaan, koska Ferrarin moottorissa on huomattavasti Mersun moottoria enemmän kehittämisen varaa ja sitä kautta on selvää, että näiden kahden välinen ero kutistuu väistämättä mikäli Ferrari onnistuu pääsemään eroon moottorinsa ongelmista.
Luulisi jopa sinun tajuavan että eivät nämä mitään kiveen hakattuja itsestäänselvyyksiä ole kuinka mikäkin moottorintoimittaja pystyy pakettiaan parantamaan. Noin niinkun rautalankaa käyttäen kerrotakoon, että Ferrari voi esimerkiksi epäonnistua ja tehdä ensi kaudeksi vielä nykyistä paskemman moottorin. Silloin ero Mersuna ja Ferrarin välillä ei pienene.Luulisi jopa sinun tajuavan sanomattakin sen, että Mersun on Ferraria hankalampi kehittää moottoriaan, koska Ferrarin moottorissa on huomattavasti Mersun moottoria enemmän kehittämisen varaa ja sitä kautta on selvää, että näiden kahden välinen ero kutistuu väistämättä mikäli Ferrari onnistuu pääsemään eroon moottorinsa ongelmista.
+kuka tietää vaikka Mersu ois ensvuodeksikin löytäny tehoja huomattavasti lisää? Sit taas Ferrarilla huomataan, että "joo.. kappas ku ei tuo tullut mieleen". Vaikka todellisuudessa kyllä uskon, että tän vuoden mersun tehoilla ei ensvuonna kovin kaukana olla tehokkaimmasta moottorista.Luulisi jopa sinun tajuavan että eivät nämä mitään kiveen hakattuja itsestäänselvyyksiä ole kuinka mikäkin moottorintoimittaja pystyy pakettiaan parantamaan. Noin niinkun rautalankaa käyttäen kerrotakoon, että Ferrari voi esimerkiksi epäonnistua ja tehdä ensi kaudeksi vielä nykyistä paskemman moottorin. Silloin ero Mersuna ja Ferrarin välillä ei pienene.
Esimerkki: Mersun koneessahan on se kuorma-auton pakosarja, ja pakokaasut menevät todella kuumana turbolle. Ok, on ollut koko viime talvi ja tämä kausi sen kanssa totutella ja edelleen kehittää. Seuraavaksi Ferrari hylkää sen normi kilpa-auton pakoputkiston ja teke tuollaisen samanlaisen kököstyksen. Hupsista, nyt alkoi turboja paukkumaan lämpöjen takia. Eli Mersun ei tarvitse tehdä mitään perustavaa laatua olevia muutoksia vaan keskityä hiomaan konstruktiota. Esim polttoaineen kulutusta, jolloin voidaan ajaa vieläkin pienemmällä polttoainelastilla kuin muut.Luulisi jopa sinun tajuavan että eivät nämä mitään kiveen hakattuja itsestäänselvyyksiä ole kuinka mikäkin moottorintoimittaja pystyy pakettiaan parantamaan. Noin niinkun rautalankaa käyttäen kerrotakoon, että Ferrari voi esimerkiksi epäonnistua ja tehdä ensi kaudeksi vielä nykyistä paskemman moottorin. Silloin ero Mersuna ja Ferrarin välillä ei pienene.
Saatiin tällekkin vahvistus. Asia vaikuttaa olevan juuri niin kuin epäilinkin.Hyvä aivopieru toi tallin sisäiset menestyspainot. Hyi helvetti. Kuka se oli?
.. Kimin autoon kuitenkin tehty spessu osaa asap, niistä on voinut kertyä kiloja väärään paikkaan. Auton ylipainoon en ota kantaa, mutta ainakin painonjakaumaan on saattanyt vaikuttaa.
Näytti pysyvän niin kauan kun suoraan kysyttiin. Ihailtavan nöyrä ja lojaali on kyllä Kimi.Luuletteko todellakin, että Kimi pysyisi hiljaa asiasta jos auto olisi ollut ylipainoinen? Niin tai manageri osasto.
Kimiltä on kysytty: onko Kimin auto ollut 15kg Alonson autoa painavampi.Tiedä tuosta, onko myös Alonsolla ollut ylipaino-ongelmia (/vain vähän painopistemuutosvaraa), kun ainakin Ferrari-tallissa siis ollut. Ja mikä on Alonson ja Räikkösen painoero..?
Räikkönenhän nimenomaan sanoi, että 15 kg ei pidä paikkaansa, mutta pientä eroa kuitenkin on ollut. Jäi epäselväksi tarkoittiko Räikkönen painoerolla Alonson autoa vai muita autoja. Räikkönen ei kuitenkaan missään vaiheessa vaihtanut hältä kysytyn kysymyksen aihetta, joka oli tuo Alonso-kysymys.Olen aivan varma, että Kimi ei puhu omasta autostaan suhteessa Alonson autoon vaan yleisesti Ferrarin autosta.
15 kiloa huipputallin autojen välillä, uskoo ken tahtoo.
Et voi olla aivan varma, ainoastaan Kimi voi olla AIVAN varma, mistä puhuu. Kimi puhunut useasti aiemminkin "meistä", kun tarkoittanut vaan omaa itseään/omaa autoaan. Linkissä yksi esimerkki siitä:Olen aivan varma, että Kimi ei puhu omasta autostaan suhteessa Alonson autoon vaan yleisesti Ferrarin autosta.
15 kiloa huipputallin autojen välillä, uskoo ken tahtoo.
Ai ei ole puhunut Huomasitko että Kimi vastaa kysymykseen, onko Kimin ferrari painavampi kuin Alonson Ferrari.Kimihän ei missään kohdassa ole puhunut erosta Alonson autoon vaan että "meillä on ollut". Eli viittaisi ennemmin siihen, että Ferrarilla ylipäänsä verrattuna minimipainoon.
Säännöt kieltää muiden kommentoijien kommennoinnit. Keskitytään asiasta jarnaamiseen. Jooko?OT: Ei kai Revolt ole huono häviäjä?:wink:
Enpä tuossa näe mitään itsestäänselvää että Kimi olisi kärsinyt toiseen saman tiimin kuskin nähden. Ehkä, ehkä ei.Kimi Räikkönen vastasi torstaina Singaporessa huhuun, jonka mukaan hän olisi ajanut tällä kaudella 15 kiloa painavammalla autolla kuin tallikaverinsa Fernando Alonso.
Räikkösen mukaan huhu ei sellaisenaan pidä paikkaansa, mutta Ferrarilla on ollut vaikeuksia saada autoaan optimipainoon.
- Meillä on ollut jonkin verran ylipainoa autossa, mutta ei ne tuollaisia määriä ole, Räikkönen myönsi MTV Sportille."
Toimittaja on luonut boldaamasi sisällön ja Kimin vastaus on luettavissa siinä alempana.Maikkarin juttu siis:
Enpä tuossa näe mitään itsestäänselvää että Kimi olisi kärsinyt toiseen saman tiimin kuskin nähden. Ehkä, ehkä ei.