#14 Fernando Alonso 2014: Oviedon ohjus uransa kovimmassa haasteessa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ilmeisesti siellä on jotain vääntöä ettei Alonson sopimuksen purku ole virallinen jos ei ole kauden lopussa kolmen ulkopuolella. Teoriassa Alonso voi vielä ehtiä TOP3.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ferrari-fahrerproblem-noch-nicht-geloest-was-tun-mit-alonso-8842130.html
Kuulostaisi kyllä harvinaisen typerältä ehdolta ja vääntämisen aiheelta.. Helpostihan Alonso sen verran tarvittaessa himmailee, ettei kolmossijalle nouse, mutta tallille taas ei moisesta olisi kuin haittaa..
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Jos Ferrari joutuu maksamaan Alonsolle jotain niin se tarkoittanee ettei ole F1-sarjassa ainakaan ensi vuonna. Jos Hondalle menee niin tuskin Ferrari maksaa kuin hiluja
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Ilmeisesti siellä on jotain vääntöä ettei Alonson sopimuksen purku ole virallinen jos ei ole kauden lopussa kolmen ulkopuolella. Teoriassa Alonso voi vielä ehtiä TOP3.

http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ferrari-fahrerproblem-noch-nicht-geloest-was-tun-mit-alonso-8842130.html
Tuollaisessa ehdossa ei tosiaan olisi mitään järkeä. Se aiempi väite purkupykälästä syyskuun pistetilanteen mukaan on paljon loogisempi – ja Vettelillähän oli samanlainen. Eihän kuljettaja tekisi mitään sellaisella purkuehdolla, että vasta joulukuun korvilla pääsee katselemaan vaihtoehtoja. Siinä vaiheessa paikat on usein jo jaettu.

Itse olen nähnyt tilanteen suurin piirtein sellaisena, kuin tämä artikkeli sen tiivistää: Alonso in severance standoff with Ferrari

Tuon mukaan Alonsolla olisi siis Räikkösen vaihtoehdot: jatka formuloissa tai ota rahat ja juokse. Periaatteessa välivuodessa ei ole mitään järkeä, mutta jos menestyminen McLarenilla näyttää epätodennäköiseltä, niin sama olisi näpäyttää Ferraria ottamalla isot erorahat ja se yhden(?) vuoden jumppatauko. Mä vaan itse tarkkaan ja huolellisesti tilannetta analysoituani pidän sitä hulluna riskinä, koska markkinoilla ei ole oletettavissa samanlaista värinää kuin parina viime vuonna... Vaan eihän sitä tietysti aiemminkaan osattu odottaa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Kiristäminen ja uhkailu eivät kylläkään ole terveen liikeneuvottelun valttikortteja.
Enhän minä sitä sanonutkaan että tuolla pitäisi kiristää, tai että Mersu lähtisi sillä kiristämään. Mutta on se nyt vähän helpompi lähteä neuvottelemaan kuljettajan siirrosta kun voi esim. moottorisopimuksen suhteen tulla vähän vastaan.
 

Iso Paha

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
130
Miten päin noita mahdollisia purkupykällä nyt pitäisi tulkita, eihän siinä ole kummankaan osapuolen puolelta järkeä, että sopimusta ei saisi purkaa siinä tapauksessa, että sijoitus on top-3 ulkopuolella? Eiköhän purkupykälät ole juuri sen vuoksi, että pitkästäkin sopimuksesta päästään eroon kesken sopimuksen, jos suoritus (tallin/kuljettajan) ei tyydytä. Näin järkeiltynä sopimuksen purku olisi mahdollista nimenomaan niin päin, että ei sijoituta 3 joukkoon.

Helppohan Ferrarin on se varmistaa, ettei Alonso nouse enää kenenkään ohi, mutta tuskin tätä keskustelua edes käytäisiin, jos tallin puolelta edes olisi tuollainen purkupykälä olemassa (tai mistä minä mitään tiedän). Ehkä tallillakin tuo pykälä sitten on olemassa ja Alonso ei suostu virallistamaan tuota ennen kuin on varmaa, että hän sijoittuu 3 ulkopuolelle ja tallin osalta purkuperuste katsotaan kauden päätteeksi, vaikka kuskin osalta se olisi syyskuun tilanteesta?

Mielenkiintoinen tuolileikki tuolla on kuitenkin menossa ja kun laulu loppuu niin katsotaan, kuka siellä on jäänyt ilman tuolia ensi vuodelle ja kuinka kalliiksi ensi kausi Ferrarille tuli.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Mielenkiintoista tässä showssa on se, että Alonso ei ainakaan ole omissa papereissani asemaansa kuljettajamarkkinoilla nyt parantanut: Kaverilla kun ei aiemminkaan ollut mikään varsinaisen yhteistyöhaluisen ja kykyisen kuljettajan maine, niin nyt sitä on sitten vielä vähemmän. Itse pitäisin jo aikamoisena riskinä jos olisin tallipäällikkö ja ilman hispaano-maailmanosan kautta tulevaa markkina-arvoa väittäisin Alonson olevan aika ongelmissa ylipäänsä tallipaikan löytämisessä mikäli tallissa ajaa jo edes jokseenkin osaava kuljettaja toisena kuskina.

Näytöt jo siitä, miten Alonso hiiltyi rookie-kuski Hamiltonin kanssa McLarenilla 2007 kertovat itselleni riittävän karua kieltä. Benettonilla homma toimi kun sai alusta asti sen kultapojan erityiskohtelun kaikella tasolla. Kaveri vaan kuuluu prinsessa-osastoon: jos ei aatelisen erityiskohtelua irtoa ja täydellistä 100% voimavarojen keskittämistä vain häneen, niin homma kusee reisille ensimmäisten vastoinkäymisen kohdalla.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toisaalta oma museo kuulostaa kenen tahansa kuskin cv:ssä komealta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Toisaalta oma museo kuulostaa kenen tahansa kuskin cv:ssä komealta.
Onko samurai siis vetänyt jo omat johtopäätöksensä tallipaikan saamisen todennäköisyydestä ja on nyt jo museoimassa itseänsä? "Hän osoitti todellista samurai-henkeä ja antoi aina 120% radalla. Radan ulkopuoleltakin hän sai autoon aina 0.6 sekuntia lisää vauhtia."
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Aika vahva signaali tallipaikasta jos McLaren avaa sivunsa myös espanjakielisinä. Tämä juuri nyt uutisoituna.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Aika vahva signaali tallipaikasta jos McLaren avaa sivunsa myös espanjakielisinä. Tämä juuri nyt uutisoituna.
Kuten myös se, että nuo espanjankieliset sivut ovat olleet auki jo 2 vuotta. Siis juuri nyt uutisoituna.

@f1enigma sanoi:
I read in French press that McLaren has put Spanish as language option at their website. The option has been there almost 2y now!
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Näytöt jo siitä, miten Alonso hiiltyi rookie-kuski Hamiltonin kanssa McLarenilla 2007 kertovat itselleni riittävän karua kieltä. Benettonilla homma toimi kun sai alusta asti sen kultapojan erityiskohtelun kaikella tasolla. Kaveri vaan kuuluu prinsessa-osastoon: jos ei aatelisen erityiskohtelua irtoa ja täydellistä 100% voimavarojen keskittämistä vain häneen, niin homma kusee reisille ensimmäisten vastoinkäymisen kohdalla.
Eihän piste voittajasta ole reisille menemistä? Vaikka kahinaa olikin tallin sisällä.
 

anoni

Well-known member
Liittynyt
17.2.2010
Viestit
149
Saattaahan olla että Alonso tekee sen 0,6 sek tallikaveriin nähden nopeamman autostaan, mutta samalla häviää kärjelle sen 0,6 sekuntia koska auton konsepti työntötanko-ohjauksineen ei ole tätä päivää.
Tuntuu että vastauksena on että insinöörit nykyään suunnittelee auton ja kuljettajan osuus on hyvinkin vähäinen. Toisaalta kun miettii että autoa testataan radalla (ja miksei simulaattorissakin), niin jos auto ei ole kuljettajan tyylille sopiva, niin hän ei ehkä autolla pääse niin lujaa kuin sillä voisi mennä. Kun sitten kuljettaja toivoo autoa muutettavan johonkin suuntaan, jolloin kuski saa paremman tuntuman autoon, ja pääsee kovempaa, vaikka auto on periaatteessa huonompi. Tämän jälkeen insinöörit taasen yrittää saada autoa nopeammaksi, mutta pyrkivät pitämään parannuksen mukana uudessakin, kun se toi lisää vauhtia. Eli vaikka insinöörit suunnittelee auton, niin uskoisin että kokemukset radalta pyritään huomioimaan kehityksessä ja näin kuskien kokemukset tulee mukaan pikku hiljaa vuosien mukana. Vaikka nyt Kimin keula asia. Vaikka se nyt insinöörien mielestä ei olisi paras, niin kun tiedetään ettei kaveria meinaa saada muullaisella keulalla edes ajamaan montaa kierrosta ja on pakko lopulta muutta keula sellaiseksi kuin hän haluaa, niin ehkä kannattaisi suunnitella auto heti toiveiden mukaiseksi. Lisäksi muiden osien suunnittelussa tämä voitaisiin ottaa huomioon, minimoida haittavaikukset mitkä tulee muualle. Eli uskoisin että on hyvinkin totta että monta vuotta samoilla kuskeilla ja suunnittelijoilla ajaa kehityksen yhteen linjaan, jossa kaikilla on kivaa, mutta ei välttämättä ole paras tila. Kuitenkin formuloissakin autot ovat paljolti edellisten vuosien kehitysversioita.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Muistutetaanpa taas mitä se 0,6 sekuntia tarkoitti. Alonso toi Renaultilta mukanaan jonkin kikan McLarenille, jota sillä ei ollut vielä käytössä. Alonso ei ole omalla kehitystyöllään väittänyt tekevänsä autosta nopeampaa 0,6 s tai muunkaan vertaa.
Aha, mielenkiintoista, saisko tästä jonkun suoran lainauksen Alonsolta tai joltain muulta, tästä Renault-kikasta. Minun muistini mukaan Alonso väitti henkilökohtaisesti nopeuttaneensa McLarenin autoa, kikkojaan sen kummemmin erittelemättä (voi johtua esim. ihan hänen aurastaan), joulukuun 2006 ja maaliskuun 2007 välillä 6 sekunnin kymmenystä. Toki joulukuussa ajoi testissä vuoden 2006 autoa, ja vertasi tätä 6 sekunnin kymmenyksen eroa tähän, mutta näin se lausunto meni. Kukaan ei ole Alonson suuhun sanoja laittanut tässä yhteydessä.

"My belief is that last year McLaren were nowhere," he said.

"I remember how the car was going when I tested it in December and how it went in Australia.

"Those sixth tenths of a second that I have brought when I got in the car for the first time haven't been reflected at any time when we two drivers have been competing against each other."
http://www.reuters.com/article/2007/08/25/uk-motor-racing-alonso-idUSL2535116920070825
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Alonso Ferrari-vuosistaan: Saavutin kunnioituksen
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/alonso-ferrari-vuosistaan-saavutin-kunnioituksen/4469006


Hmmm...
Kenenköhän kunnioituksesta Alonso puhuu ?
Omastaan, Äitinsä vai tyttöystävänsä kunnioituksesta ?
Kimifanien. Ensin vei paikan, sitten jauhoi Massan, lopuksi murskasi Kimin. Aika epätoivoista on enää selitellä Kimiä Alonsoa paremmaksi, vaikka viimeisellä Ferrari-mestaruudella voikin piikitellä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kimifanien. Ensin vei paikan, sitten jauhoi Massan, lopuksi murskasi Kimin. Aika epätoivoista on enää selitellä Kimiä Alonsoa paremmaksi, vaikka viimeisellä Ferrari-mestaruudella voikin piikitellä.
Hassua, että Ferrari silti pitää Kimin ja Alonso saa kenkää. Vaikka niillä on data ja paras analyysi tästä kaudesta.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös