Miten päin noita mahdollisia purkupykällä nyt pitäisi tulkita, eihän siinä ole kummankaan osapuolen puolelta järkeä, että sopimusta ei saisi purkaa siinä tapauksessa, että sijoitus on top-3 ulkopuolella? Eiköhän purkupykälät ole juuri sen vuoksi, että pitkästäkin sopimuksesta päästään eroon kesken sopimuksen, jos suoritus (tallin/kuljettajan) ei tyydytä. Näin järkeiltynä sopimuksen purku olisi mahdollista nimenomaan niin päin, että ei sijoituta 3 joukkoon.
Helppohan Ferrarin on se varmistaa, ettei Alonso nouse enää kenenkään ohi, mutta tuskin tätä keskustelua edes käytäisiin, jos tallin puolelta edes olisi tuollainen purkupykälä olemassa (tai mistä minä mitään tiedän). Ehkä tallillakin tuo pykälä sitten on olemassa ja Alonso ei suostu virallistamaan tuota ennen kuin on varmaa, että hän sijoittuu 3 ulkopuolelle ja tallin osalta purkuperuste katsotaan kauden päätteeksi, vaikka kuskin osalta se olisi syyskuun tilanteesta?
Mielenkiintoinen tuolileikki tuolla on kuitenkin menossa ja kun laulu loppuu niin katsotaan, kuka siellä on jäänyt ilman tuolia ensi vuodelle ja kuinka kalliiksi ensi kausi Ferrarille tuli.