Kyllä bensaa syöttämällä varmasti osittain voidaan kompensoida tehovajetta, mutta väite, että melbournen tapauksessa olisi kompensoitu kersin puute bensaa syöttämällä, on lähinnä huvittava. Tuolla 100kg/h virtausrajoituksella koneet jyskää 10500 kierroksen kieppeillä, mikä tarkoittaa, että kers tuo parhaimmillaan juuri maksimitehoihin sen reilut 160 hevosta kylkeen, jota ei voi bensaa syöttämällä kompensoida. Tämä tehoero olisi varmasti näkynyt selvemmin mutkien ulostuloissa.
Jotta ferkku pystyisi kompensoimaan eron kierroksella kokonaan, tarkoittaisi se sitä, että muut tallit käyttäisivät koneita kersin kanssa keskiarvolta vain 600 hv:n teholla niiltä osilta rataa, kun tehoja käytetään, jolloin tuohon päästäisiin myös pelkällä bensansyötöllä ilman kersiä. Tällöinkin hetkittäisiä eroja kuitenkin syntyisi suorilla enemmän mitä melbournessa nähtiin, sillä suorilla teho pyritään maksimoimaan. Kyseinen skenaario on kuitenkin spekulaatiota, sillä Melbournesta ajetaan täydellä teholla n.60-65% ja bensansyöttö nollilla 14%, jolloin bensaa voidaan käyttää melko surutta puolitoistatuntia kestävässä kisassa.
Ylipäätään kersin hajoamisen on arvioitu tuovan massiivinen tiputus kierrosaikaan (aika riippuu radasta, mutta reilu pari sekuntia lienee lähellä Melbournessa), joten Räikkösen ensimmäiset kierrokset näyttäisivät tätä vasten melko maagisilta.. toki kimi nyt aina pari sekuntia paikkaa hanskalla
. Todennäköisesti ERS:n suhteen on ollut jonkinlaista ongelmaa, mutta kyllä sieltä joka tapauksessa tehoja on saatu heti ensimmäiseltä kierrokselta lähtien... kysymys on ennemmin siitä paljonko tehoja on puuttunut.