Minä veikkaan että Kimi on niin ehdoton nuissa asioissa, että kimi ei aja ennenku joku asia saadaan kohdalleen. Ja ilmeisesti pitää olla ajamatta ennenku tallia kunnolla kiinnostaa laittaa kuntoon..Miksi Räikkösellä on kokoajan ongelmia? :wall::mad_old:
Jos tarkkoja ollaan niin tuossa kumpikin nokka toimii yhtälailla puskurina ja imevät sitä energiaa samalla lailla mikä auttaa törmäystestien läpäisyssä. Tuo johtuu vain siitä, että auto osui seinään kulmassa.:frank:Näinhän sen piti ollakin, toinen kestää törmäyksen ja toinen ei.
Sikäli mikäli noi grafiikat pitää paikkaansa, Ferrarin 8. vaihde on vähän lyhyempi kuin Mersun 7. Mersulla on vähän enemmän vauhtia ja silti on seiskalla vähemmän kierroksia kuin Ferkulla. Eli aika paljon tiheämmin täytyy Ferrailla sovittaa vaihteet, ettei jää kovin kauas muiden perään...Tehoista sen juuri luulisi olevan kiinni. Vaihteista ei voi sanoa mitään, Mersun 7-vaihteessa voi olla lähes sama välitys kuin Ferrarin 8-vaihteessa. Tolle pitkälle suoralle kuitenkin tullaan hyvin nopeasta mutkasta.
Kisasta pisteet:Bahrain 1. harjoitus:
3. Alonso
6. Kimi, ero Alonsoon 0,8s
Bahrain 2. harjoitus:
3. Alonso
14. Kimi, ero Alonsoon 1,0s
Bahrain 3. harjoitus:
7. Alonso
10. Kimi, ero Alonsoon 0,3s
Aika-ajot:
6. Kimi
10. Alonso, ero Kimiin 0,6s
:wink:
Eivät toimi yhtälailla törmäysrakenteena. Jos auto olisi osunut vasen kulma edellä rengaskasaan niin nokka ei olisi hajonnut, koska Lotuksessa vain vasemmanpuoleinen nokka on osa törmäysrakennetta. Auto ei niin kovaa osunut, että törmäysrakenne olisi hajonnut.Jos tarkkoja ollaan niin tuossa kumpikin nokka toimii yhtälailla puskurina ja imevät sitä energiaa samalla lailla mikä auttaa törmäystestien läpäisyssä. Tuo johtuu vain siitä, että auto osui seinään kulmassa.:frank:
Eipä tuo tehoista taida kiinni olla jos kaveri ajaa seiska vaihteella ja räikköne kasilla.. Ei se vaan kiihdy niin nopeasti isommalla
Alonson Ferrari menee muuten aika haipakkaa ilman että on siipi auki.Tietämättä bensalastia, näyttäs, että Ferrari on saanut Mersua selvästi tehoissa kiinni. Ei ole paljoa enää jäljessä kovavauhtisessa kiihdytyksessä ja huippunopeudessa. Ehkä Alonson vauhti harkoissa verrattuna Mersuun on todellisuutta.
Tämä toisten harjoitusten alusta.
http://i.imgur.com/4WA3mZ1.jpg
Ja tämä harjoitusten nopeimmilta kierroksilta.
http://i.imgur.com/brigmCE.jpg
Eikö molemmilla auki, kun pallukka on vihreenä, mutta miksi se on ennen DRS-viivaa? Nicolla ja Kimillä pallukka on harmaa ennen viivaa. Ja mikä ero on mustalla ja keltaisella DRS-tekstillä :dunno:Alonson Ferrari menee muuten aika haipakkaa ilman että on siipi auki.
Alonsolla myös DDR auki, koska teksti on vihreällä eikä mustalla. Se vihreä tausta tulee siitä, että SAA käyttää mekaanisesti toimivaa takasiiven elementin avaavaa järjestelmää.Jos vertailee noiden kuvien kierroslukumittareita niin siinä taitaa näkyä se ero.. Hamilton piilottelee eikä käytä 8.vaihdetta vaikka hyvin vois.
Jäykkä nilkka?Miksiköhän Alonson kaasu on vain 98% auki?
Hamiltonilla DRS-teksti "palaa" ennen DRS-viivaa ja sen jälkeen sammunut. Nicolla ennen DRS-viivaa teksti "palaa", mutta harmaa pohja. Kimillä taksti ei ole kirkkaana koko suoralla ja Alonsolla taas koko suoran ajan.Alonsolla myös DDR auki, koska teksti on vihreällä eikä mustalla. Se vihreä tausta tulee siitä, että SAA käyttää mekaanisesti toimivaa takasiiven elementin avaavaa järjestelmää.
Molemmat ovat törmäysrakenteita. Toinen on vain vähän pitempi, siinä se ero. Usko pois. Tiedän tämän.Eivät toimi yhtälailla törmäysrakenteena. Jos auto olisi osunut vasen kulma edellä rengaskasaan niin nokka ei olisi hajonnut, koska Lotuksessa vain vasemmanpuoleinen nokka on osa törmäysrakennetta. Auto ei niin kovaa osunut, että törmäysrakenne olisi hajonnut.