Formula 1 - 2014 - Kiina - Harjoitukset

Toejam

Member
Liittynyt
11.3.2012
Viestit
18
Sijainti
Funkotron
Jos vertailee noiden kuvien kierroslukumittareita niin siinä taitaa näkyä se ero.. Hamilton piilottelee eikä käytä 8.vaihdetta vaikka hyvin vois.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Miksi Räikkösellä on kokoajan ongelmia? :wall::mad::mad_old:
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Miksi Räikkösellä on kokoajan ongelmia? :wall::mad::mad_old:
Minä veikkaan että Kimi on niin ehdoton nuissa asioissa, että kimi ei aja ennenku joku asia saadaan kohdalleen. Ja ilmeisesti pitää olla ajamatta ennenku tallia kunnolla kiinnostaa laittaa kuntoon..

asia eivarmasti ole näin yksiselitteinen, mutta itse en usko pelkkään onneen.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Toivoisi tietysti Ferrarin menneen eteenpäin, mutta sellainen muistikuva on että Alonso on ollut aikojen kärkipäässä perjantaisin aikaisemmissakin kisoissa, mutta itse H-hetkellä todellisuus on ollut toinen. Kimi taas tuntuu saavan ne säädöt oikeiksi, vaikka pe on perässä fernandoa.

Harkkoja en katsellut, joten en tiedä onko esim. Ferrarin ajettavuus parantunut tms....

Harmittavasti Bottas joutuu antamaan autonsa brassille ekoissa harkoissa ja on aina vähän takamatkalla massaan nähden.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Näinhän sen piti ollakin, toinen kestää törmäyksen ja toinen ei.

 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Hyvä että ketju on ilmestynyt. Yöllä kun katseli ekoja ei voinut kirjoittaa niistä kun ei ollut ketjua.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Bahrain 1. harjoitus:

3. Alonso
6. Kimi, ero Alonsoon 0,8s

Bahrain 2. harjoitus:

3. Alonso
14. Kimi, ero Alonsoon 1,0s

Bahrain 3. harjoitus:

7. Alonso
10. Kimi, ero Alonsoon 0,3s

Aika-ajot:

6. Kimi
10. Alonso, ero Kimiin 0,6s

:wink:

e. ja jos joku ei tajunnut mitä ajettiin takaa, niin sitä että vielä voi onkia kirveet ylös.
 
Viimeksi muokattu:

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Näinhän sen piti ollakin, toinen kestää törmäyksen ja toinen ei.
Jos tarkkoja ollaan niin tuossa kumpikin nokka toimii yhtälailla puskurina ja imevät sitä energiaa samalla lailla mikä auttaa törmäystestien läpäisyssä. Tuo johtuu vain siitä, että auto osui seinään kulmassa.:frank:
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Tehoista sen juuri luulisi olevan kiinni. Vaihteista ei voi sanoa mitään, Mersun 7-vaihteessa voi olla lähes sama välitys kuin Ferrarin 8-vaihteessa. Tolle pitkälle suoralle kuitenkin tullaan hyvin nopeasta mutkasta.
Sikäli mikäli noi grafiikat pitää paikkaansa, Ferrarin 8. vaihde on vähän lyhyempi kuin Mersun 7. Mersulla on vähän enemmän vauhtia ja silti on seiskalla vähemmän kierroksia kuin Ferkulla. Eli aika paljon tiheämmin täytyy Ferrailla sovittaa vaihteet, ettei jää kovin kauas muiden perään...


Huom. Fernando ajaa monessa kohtaa ainoastaan 98 prosenttisesti. :p
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Turunsanomat, Heikki Kulta, kertoo Kimin autossa olleen ohjaustehostimessa vikaa. Jonka seurauksena talli päätti jättää harjoituksen kesken, saadakseen ohjausvian kuntoon toisiin harjoituksiin.
Heikki Kulta kertoo vielä Kimin nopean kirroksen menneen pilalle jo ennen kierroksen alkua. Koska Kimi joutui lähes pysähtymään, päästäessään takana tulevan kuskin ohitseen, jotta saisi jätettyä tarvittavan välimatkan ennen nopeaa kierrosta. Renkaat eivät näin ollen olleet optimaalisen lämpöiset huippukierrosta varten.
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Bahrain 1. harjoitus:

3. Alonso
6. Kimi, ero Alonsoon 0,8s

Bahrain 2. harjoitus:

3. Alonso
14. Kimi, ero Alonsoon 1,0s

Bahrain 3. harjoitus:

7. Alonso
10. Kimi, ero Alonsoon 0,3s

Aika-ajot:

6. Kimi
10. Alonso, ero Kimiin 0,6s

:wink:
Kisasta pisteet:

Alonso 2
Kimi 1

:wink:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Jos tarkkoja ollaan niin tuossa kumpikin nokka toimii yhtälailla puskurina ja imevät sitä energiaa samalla lailla mikä auttaa törmäystestien läpäisyssä. Tuo johtuu vain siitä, että auto osui seinään kulmassa.:frank:
Eivät toimi yhtälailla törmäysrakenteena. Jos auto olisi osunut vasen kulma edellä rengaskasaan niin nokka ei olisi hajonnut, koska Lotuksessa vain vasemmanpuoleinen nokka on osa törmäysrakennetta. Auto ei niin kovaa osunut, että törmäysrakenne olisi hajonnut.
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
215
Eipä tuo tehoista taida kiinni olla jos kaveri ajaa seiska vaihteella ja räikköne kasilla.. Ei se vaan kiihdy niin nopeasti isommalla :)
Tietämättä bensalastia, näyttäs, että Ferrari on saanut Mersua selvästi tehoissa kiinni. Ei ole paljoa enää jäljessä kovavauhtisessa kiihdytyksessä ja huippunopeudessa. Ehkä Alonson vauhti harkoissa verrattuna Mersuun on todellisuutta.

Tämä toisten harjoitusten alusta.
http://i.imgur.com/4WA3mZ1.jpg


Ja tämä harjoitusten nopeimmilta kierroksilta.
http://i.imgur.com/brigmCE.jpg
Alonson Ferrari menee muuten aika haipakkaa ilman että on siipi auki.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Alonson Ferrari menee muuten aika haipakkaa ilman että on siipi auki.
Eikö molemmilla auki, kun pallukka on vihreenä, mutta miksi se on ennen DRS-viivaa? Nicolla ja Kimillä pallukka on harmaa ennen viivaa. Ja mikä ero on mustalla ja keltaisella DRS-tekstillä :dunno:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Jos vertailee noiden kuvien kierroslukumittareita niin siinä taitaa näkyä se ero.. Hamilton piilottelee eikä käytä 8.vaihdetta vaikka hyvin vois.
Alonsolla myös DDR auki, koska teksti on vihreällä eikä mustalla. Se vihreä tausta tulee siitä, että SAA käyttää mekaanisesti toimivaa takasiiven elementin avaavaa järjestelmää.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Alonsolla myös DDR auki, koska teksti on vihreällä eikä mustalla. Se vihreä tausta tulee siitä, että SAA käyttää mekaanisesti toimivaa takasiiven elementin avaavaa järjestelmää.
Hamiltonilla DRS-teksti "palaa" ennen DRS-viivaa ja sen jälkeen sammunut. Nicolla ennen DRS-viivaa teksti "palaa", mutta harmaa pohja. Kimillä taksti ei ole kirkkaana koko suoralla ja Alonsolla taas koko suoran ajan.

Hamiltonilla ainakin oli DRS auki tolla kierroksella samalla suoralla, vaikka teksti on mustana. Oiskohan tv-grafiikoissa virhe.

 
Viimeksi muokattu:

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Eivät toimi yhtälailla törmäysrakenteena. Jos auto olisi osunut vasen kulma edellä rengaskasaan niin nokka ei olisi hajonnut, koska Lotuksessa vain vasemmanpuoleinen nokka on osa törmäysrakennetta. Auto ei niin kovaa osunut, että törmäysrakenne olisi hajonnut.
Molemmat ovat törmäysrakenteita. Toinen on vain vähän pitempi, siinä se ero. Usko pois. Tiedän tämän.
 
Ylös