Le Mans 24h 2014

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4289
Sijainti
Maalla
Oli kyllä mahtava kisatapahtuma. Toki jännitys hieman lopussa lässähti
kun 20 tuntia uskotiin että tämän kisan vois voittaa joku muu kuin Audi.

Onnittelut Tonin porukalle GTE Pron voitosta. Se meni oikealle porukalle.
Ensin oli mahtavaa kisaa Chevyä ja Astonia vastaan. Taisteluissa olivat
teemin kovimmat Bruni ja Toni. Fisico oli yllättävän vaisu kun piti
oikeasti alkaa ajamaan mies miestä vastaan. Sen seurauksena Bruni joutui
kovaan paikkaan joka päättyi siihen kun Senna ajoi höyryävän Aston varikolle.

Itsekkin valvoin melkein koko kisan mutta "koiravahdin" ajan (03-06) olin nukkumassa.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Kiitokset myös sinne selostuskoppiin. Ihan mukava juttu että tällä kisalla on niin monena vuonna ollut selostus suomeksi, pitkin viikkoa.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
#14 Porsche, ja varsinkin #8 Toyota, tuntuvat äkkiseltään olevan liian kaukana kärjestä. Vissiinkin tulevat silti sijoittumaan LMP2:sten edelle, mutta mikä on todennäköisyys, että kärjen LMP1:et tuhrisivat 5:en, saatikka 9:n, kierroksen johdon #14 ja #9 nähden?
21 tuntia jäljellä, mitä tahansa voi tapahtua, niinkuin olemme tämän kolmen ensimmäisen tunnin aikana nähneet.

Niinkuin Dr Ulrich sanoi, "It's not over until chequered flag"
Ja näinhän siinä taas kävi.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Hattu pois päästä myös autokunnan #79 suorituksesta. Kahdella kuskilla läpi koko kisan :thumbup:

Onneksi olkoon Cooper MacNeil ja Jeroen Bleekemolen :thumbup:
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Nämä Audin voittoputket Le Mansissa ovat yhtä mielenkiintoista seurattavaa kuin Schumacherin ja Vettelin voittoputket F1:ssä, ja Loebin voittoputki WRC:ssä.

Mutta minkäs teet, kun kilpakumppanit edestä ja takaa yksi kerrallaan putoavat pois pelistä. Jonkun sinne ruutulipulle pitää ajaa ensimmäisenä, ja savun hälvettyä se on melkein aina ollut Audi.
Kyllähän Porschen suoritus oli erinomainen useamman vuoden poissaolon jälkeen. Miksi eivät pystyisi vielä parantamaan siitä? Toyotakin on nostanut tasoaan vuosi kerrallaan. Toki, Audilla kolmas auto helpottaa, mutta periaatteessa voitto olisi tullut kahdellakin autolla tänä vuonna.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Eipä ole vieläkään kuulunut soittoa. Taisi mennä Eurosportin tekstarikisan palkinnot jollekin muulle. :frown:
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Vilander saa palkintonsa :thumbup:
Hahahhahaa :D:D:D:D

On siellä suomalaisiakin paikalla GTPro palkinnonjaossa, FIA WEC streamissä kuului kun Vilander shampanjaa suihkutti: "ÄLÄ TUHLAA HYVÄÄ AINETTA!" :thumbup:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Kyllähän Porschen suoritus oli erinomainen useamman vuoden poissaolon jälkeen. Miksi eivät pystyisi vielä parantamaan siitä? Toyotakin on nostanut tasoaan vuosi kerrallaan. Toki, Audilla kolmas auto helpottaa, mutta periaatteessa voitto olisi tullut kahdellakin autolla tänä vuonna.
Ja periaatteessa Toyota olisi voittanut kolmella autolla, niinkö? Aivan tyhmää spekulointia. Sehän on selvä että kolmella autolla voi tehdä aivan erilaisen strategian.
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Niinhän se pääsi mutta jotain outoa, sanovat tuolla FIA WEC selostuksessa että tulos on hylätty???
Vika kierros ei saa kestää yli 6 minuuttia, ja Porschen varikko oli viivan jälkeen. Tämä minuuttisääntö siksi ettei puolirikkinäisiä autoja raahata radalle enää vika kierroksella, vähän kuten nyt. Ehkäpä jopa tiedostivat tuon mutta enemmän psykologinen juttu "ajaa maaliin".
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nyt sitten joutuu Nassea pari tuntia odotella ettei moottoriurheilun katsomista tarvitse lopettaa. Futis on jotenkin niin passee.
 

vharju

Well-known member
Liittynyt
3.9.2006
Viestit
186
Vika kierros ei saa kestää yli 6 minuuttia, ja Porschen varikko oli viivan jälkeen. Tämä minuuttisääntö siksi ettei puolirikkinäisiä autoja raahata radalle enää vika kierroksella, vähän kuten nyt. Ehkäpä jopa tiedostivat tuon mutta enemmän psykologinen juttu "ajaa maaliin".
Okei, kiitos tiedosta. Todennäköistä on että Porsche tiesi tuon säännön, mutta niinkuin sanoit, psykologinen juttu.

Pisteet kuitenkin Porschelle, hienosti vetivät vaikka niin vähän kokemusta esimerkiksi Audiin verrattuna. :thumbup:

Mielenkiinnolla odotetaan ensi vuotta jos/kun Nissan tulee vielä mukaan.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Sama määrä autoja saisi olla kaikilla. Eli vähintään kaksi kaikille tai minkä piristyksen sarja saisikaan jos kaikilla tehtailla olisi 3 autoa pelissä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Okei, kiitos tiedosta. Todennäköistä on että Porsche tiesi tuon säännön, mutta niinkuin sanoit, psykologinen juttu.

Pisteet kuitenkin Porschelle, hienosti vetivät vaikka niin vähän kokemusta esimerkiksi Audiin verrattuna. :thumbup:

Mielenkiinnolla odotetaan ensi vuotta jos/kun Nissan tulee vielä mukaan.
Tai ehkä kuitenkin tärkeintä oli se tv-aika minkä siinä sai :D
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9277
Okei, kiitos tiedosta. Todennäköistä on että Porsche tiesi tuon säännön, mutta niinkuin sanoit, psykologinen juttu.

Pisteet kuitenkin Porschelle, hienosti vetivät vaikka niin vähän kokemusta esimerkiksi Audiin verrattuna. :thumbup:

Mielenkiinnolla odotetaan ensi vuotta jos/kun Nissan tulee vielä mukaan.
Porschen olisi periaatteessa pitänyt lähteä ulos kymmenen minuuttia ennen loppua ja ajaa kaksi kierrosta, jotta olisivat saaneet tuloksen, vai?

Maalilinjan sijainnilla ei sinänsä ole eroa eri tallien välillä, vaan ylipäätään FIA:n sarjoissa maalilinja on aina joko ennen kaikkien tallien varikkopilttuita tai kaikkien pilttuiden jälkeen. Ei missään tapauksessa keskellä.
 
Ylös