Live timing mukaan vika kierros oli puolitoista tuntia. Ei tohon hirveästi vaihtoehtoja jää.Porschen olisi periaatteessa pitänyt lähteä ulos kymmenen minuuttia ennen loppua ja ajaa kaksi kierrosta, jotta olisivat saaneet tuloksen, vai?
Maalilinjan sijainnilla ei sinänsä ole eroa eri tallien välillä, vaan ylipäätään FIA:n sarjoissa maalilinja on aina joko ennen kaikkien tallien varikkopilttuita tai kaikkien pilttuiden jälkeen. Ei missään tapauksessa keskellä.
Kaukana on ne ajat, kun Suomi oli moottoriurheilukansaa. Nykyään on jo ihme, että Urheiluruudun lopussa muistetaan mainita, että Kallio, Latvala tai Kimi kilpaili tänään.En ole aikaisemmin asiaa huomannut, mutta Le Mans menee täysin suomalaisen uutiskynnyksen alapuolella. Ei mitään missään. Tai no maikkari uutisoi vähän formulakommentaattoristaan, mutta muuten. Surkeaa.:thumbdown
Pikaisesti tsekkasin, nolla uutista Le Mansista:En ole aikaisemmin asiaa huomannut, mutta Le Mans menee täysin suomalaisen uutiskynnyksen alapuolella. Ei mitään missään. Tai no maikkari uutisoi vähän formulakommentaattoristaan, mutta muuten. Surkeaa.:thumbdown
En ehtinyt seurata Le Mansia ollenkaan, kun piti viikonloppu heilua rippijuhlissa ja synttäreillä Suomen reuna-alueella (Espoo). Eilisiltana yritin sitten päästä kärryille mitä on tapahtunut ja kuka voitti. Ulkomaan sivuilta löysin tietoa ja täältä lisää, muualta ei sitten mitään. Iltapumaskat nyt vaativat tietysti kuolonuhreja tai tissejä tuulilasissa, että ylittäisi uutiskynnyksen, mutta Yleltä, Hesarilta ja Urheilulehdeltä hävettävää toimintaa (tai toimimattomuutta).Pikaisesti tsekkasin, nolla uutista Le Mansista:
- Yle
- Hesari
- Iltasanomat
- Iltalehti
- Urheilulehti
Ihan yleisimpienkin rata-autoilusarjojen, saati sitten vähän tutemattomampien, uutisointi suomeksi on lähinnä täälläkin pyörivien aktiivisten kirjoittajien vastuulla. Kiitokset heille.
Heh, iltasanomien ainut juttu olikin video Duvalin ulosajosta harjoituksissa...Iltapumaskat nyt vaativat tietysti kuolonuhreja tai tissejä tuulilasissa, että ylittäisi uutiskynnyksen, mutta Yleltä, Hesarilta ja Urheilulehdeltä hävettävää toimintaa (tai toimimattomuutta).
Jos LMP1-luokassa olisi suomalaisia kuljettajia tilanne olisi aivan toinen, koska kun suomalaisia on mukana sellaisissa autokunnissa jotka taistelevat yleiskilpailun voitosta se herättää suomalaisten mielenkiinnon Le Manssia kohtaan ja silloin suomalaiset mediat kirjoittavat juttuja Le Manssista tietäessään, että saavat niille paljon lukijoita.En ole aikaisemmin asiaa huomannut, mutta Le Mans menee täysin suomalaisen uutiskynnyksen alapuolella. Ei mitään missään. Tai no maikkari uutisoi vähän formulakommentaattoristaan, mutta muuten. Surkeaa.:thumbdown
Mitkä tärkeimmät erot GT3 ja LM-GTE speksien välillä? Onko jotain oleellista vai tyypillistä oman elämänsä Napoleonien pätemisen tarvetta?Koska ne GT3 autoja, eivät GTE.
Näinhän se menee, lehdistö puhuu siitä, mikä myy. Kun suomalaisia ei ollut yleiskilpailun kärkipäässä, niin gloryhunttaavaa Suomen kansaa ei Le Mans kiinnosta, eikä siitä uutisoida. Kieltämättä Yleltä ei-kaupallisena toimijana olisi voinut odottaa uutisointia ehkäpä maailman tärkeimmästä yksittäisestä autokisasta. Samaten Hesarilta valtakunnan ykköslehtenä voisi odottaa sellaista laatua, että Le Mansin tasoista kisaa ei missata.En ehtinyt seurata Le Mansia ollenkaan, kun piti viikonloppu heilua rippijuhlissa ja synttäreillä Suomen reuna-alueella (Espoo). Eilisiltana yritin sitten päästä kärryille mitä on tapahtunut ja kuka voitti. Ulkomaan sivuilta löysin tietoa ja täältä lisää, muualta ei sitten mitään. Iltapumaskat nyt vaativat tietysti kuolonuhreja tai tissejä tuulilasissa, että ylittäisi uutiskynnyksen, mutta Yleltä, Hesarilta ja Urheilulehdeltä hävettävää toimintaa (tai toimimattomuutta).
Onhan noissa tietty rakentelufilosofia pohjimmiltaan erilainen. Karkeasti sanoen GTE:ssä on säännöt, GT3:ssa ei. GTE:ssä auto rakennetaan tiettyihin spekseihin esim. koneen koon yläraja vaparina 5500 kuutiota. Siksi esim. Corveten kone on pienempi kuin siviiliautossa. Ja sitten jos ei pärjää niin haetaan waiveria. Esim. Viper sai waiverin ylisuureen koneeseen, mitä sitten imuilman kuristimilla rajataan tehoissa.Mitkä tärkeimmät erot GT3 ja LM-GTE speksien välillä? Onko jotain oleellista vai tyypillistä oman elämänsä Napoleonien pätemisen tarvetta?
Paikan päällä olleena voin kyllä sanoa ettei Corvetten tai Rebellionin äänissä ollut valittamista. Audin suhinaan tavallaan on jo tottunut niin että se on heille tavaramerkki. Porsche nyt toki muistutti ääniltään enempi WRC-autoa kuin urheiluautoa.Ajat muuttuvat.
Kyllähän jotkut C9 ja C11 Sauber-Mercedekset ovat tuubivideoissakin "aika" mieleenpainuvia. Mitähän se olisikaan ollut aikanaan paikan päällä :dunno:
Mitähän mahtaa olla Le Mans:sta seuraavassa VM:ssä?Suomen lehdistölle :thumbdown
No hyi saatana. Asiantuntijaa Kyllösestä ei saa tekemälläkään. Onhan Kyllösellä kompetenssia siinä mielessä että on ollut paikan päällä, mutta siihen se jää. 80-luvulla rallia selostaessaan puhui Lancia 037:n "pleksikatteista" eikä tekninen asiantuntemus ole siitä juurikaan petraantunut. Mertarannan tyyppinen geneerinen hassuttelija, joita suuri yleisö rakastaa.Mitähän mahtaa olla Le Mans:sta seuraavassa VM:ssä?
Meinasi mennä kahvit väärää kurkkuun, kun huomasin Kyllösen atikkelin. Saahan sitä kirjoittaa, mutta kun titteliksi oli laitettu "F1 asiantuntija! alkaa olla jo liian paksua.
Eli ei VM:ssä voi mitään juttua Vilanderista ja kumppaneista olla, koska lehti pitää täyttää tuolaisten em kusipäitten kolumneista.