Eli kumpi mersu-kuskeista? Kuinka moni saa koko uransa ajaa McLarenin suojeluksessa ennen f1-uraa?Kunhan kultalusikka ei voita.
Eli kumpi mersu-kuskeista? Kuinka moni saa koko uransa ajaa McLarenin suojeluksessa ennen f1-uraa?Kunhan kultalusikka ei voita.
Ihan samanlaista keskemmällä veivaamista, kuin Schumilla aikanaan (ihmisluonto kuten filmaavalla jalkapalloilijallakin).Nico Rosberg - Monaco 2014 Pole Lap and "mistake" - Side by Side
https://www.youtube.com/watch?v=aX2841KPMW8
Monacossa ensimmäinen mutka on niin ahdas, että useimmiten siitä ei selvitä startissa ilman kolistelua ja siksi käytännössä mistä ruudusta tahansa starttaava voi tipahtaa kokonaan kisasta ensimmäisessä mutkassa.Eikös monacossa usein ole parillisista lähtevät tippunu sijan? Voi tulla jännä kisa Hamiltonille.
Myös oikealla ajaessa rata kaartuu oikealle. Ykkösruutu on oikealla, kuten varmaan tiedät, ja sijaitsee normaalilla ajolinjalla lähtöruudukon kohdalla. Sisälinjalla olijalla on varaa olla härskimpi, koska jos tönimistä tulee ulkolinjalla olija osuu kaiteeseen. Toki jos aivan superlähdön ottaa ja pääsee ensimmäiseen mutkaan puoli autonmittaa edellä, silloin kakkosruutu on ihan hyvä. Mutta puoli autonmittaa edellä sisälinjalla vielä parempi, kai.Ensimmäiseen mutkan kannalta kakkosruudusta starttaamisesta voi olla hyötyäkin, koska onnistuneella startilla kakkosruudusta on mahdollista saada parempi ajolinja ensimmäiseen mutkaan kuin ykkösruudusta johtuen siitä, että rata kaartaa hieman vasemmalle juuri ennen ensimmäistä mutkaa.
Jännät oli vimputukset. Ei nyt vaikuttanut että olisi perä ollut irti että moisia vetkutuksia olisi tarvittu... Hieman hämärää, mutta ilmeisesti nyt ei FIA sitten halunnut hutkia, tiedä sitten miten tarkasti on tutkittukaan.Nico Rosberg - Monaco 2014 Pole Lap and "mistake" - Side by Side
https://www.youtube.com/watch?v=aX2841KPMW8
Nyt kun lap chartteja löytyy niin tarkistin millaisella setillä
pehmeämmällä renkalla ajetiin kovaa.
Kisa inssihän antaa kuskille tavoite ajat lämppäri kierroksilla ja katsoo että
kuski pääsee radalle sen toteuttamaan. (radalla on tilaa).
Kärki kuskien seteissä oli aika selkee linja :
Out läp n. 1:30 (lämmittelyä)
1. nopee 1:20 (lämmittelyä)
2. nopee 1:16 (varsinainen aika kierros)
Tällä tavalla renkaat oli kunnossa 2:lla nopella ja näin tehtiin
parhaat tulokset Q2 ja Q3 osioissa.
Jostain syystä "teemi" Rai/Spag ei tehnyt näin kertaakaan.
Huom, "teemi" Alo/Stel teki näin 1:16 alkuiset ajat 2 kertaa Q3:ssa.
Hartsalla edellä voi olla parempi selitys mutta jos tippuisi:Eikös monacossa usein ole parillisista lähtevät tippunu sijan? Voi tulla jännä kisa Hamiltonille.
Jep. Rupesi jo suurinpiirtein suoran keskivaiheilla tekemään korjausliikkeitä, kun ei käänny.Nico Rosberg - Monaco 2014 Pole Lap and "mistake" - Side by Side
https://www.youtube.com/watch?v=aX2841KPMW8
Eiks Webo voittanu 2012 paalulta?2012
2, 3, 6, 10, 4, 7, 15, 11, 9, 14
Aika monasti se kolmonen ollut kakkonen.Aika ajon merkityksestä Monacossa on tärkeä mutta kuinka tärkeä ?
Siitä esitys 2000 luvulta siten että kuskit saa numerot aika-ajo tuloksen mukaan ja sitten katsotaan mikä
on aika-ajon "järjestys" maalissa 10:llä parhaalla.
Ja jäljelle jääneistä viidestä tapauksesta, joissa paalun takaa lähtenyt on voittanut kisan, on kahdessa paalukuski vissiin keskeyttänyt tai ainakin jotain suht radikaalia on tapahtunut kun ei kympin joukkoon ole sopinut.Eiks Webo voittanu 2012 paalulta?
Voitti. Oli aika-ajoissa kakkonen Schumin jälkeen, mutta Schumilla rangaistus päällä edellisen kisan törmäilystä.Eiks Webo voittanu 2012 paalulta?
Eiks Webo voittanu 2012 paalulta?
Kyllä se edelleen on.Hyi että oli oksettava tuo nicon temppu. Kukaan ei tee tuon näköistä virhettä. Onneksi ei ole suomalainen.