Tallipaikat 2015

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9348
Tän kauden jälkeen Bianchi olisi kokemuksessa hyvin lähellä Irvinea, kun tämä Ferrarille siirtyi. Irvinen osalta voi ehkä puhua kahdesta täydestä kaudesta (aloitti toki v. 1993 kahdella kisalla ja oli sitten kolme kisaa pannassa v. 1994). Kisoja Bianchilla tulisi olemaan enemmän, koska kaudet ovat pidempiä. Irvine tosin ajoi ylemmän keskikastin autoa siinä missä Bianchilla auto on kuulunut häntäpäähän.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5727
Irvinen Ferrari-aikoina tallia johdettiin aivan erilaisella mentaliteetilla. Nyt Ferrari haluaa kaksi tasapäistä kuljettajaa, jotka keräisivät isoja pisteitä ehdottomalla luotettavuudella. Kyllähän se jotain kertoo, että tallin tiedetään jahdanneen ennen Räikköstä sellaisia nimiä kuin Button, Webber ja Hülkenberg. Bianchin nimi ei vain sovi tuohon joukkoon (kun ei edes tosiaan ole italiaano). Mitä sellaista hän on kuluneen vuoden aikana saavuttanut, mikä nostaisi hänet hierarkiassa esimerkiksi Hulkin ohi? Omasta mielestäni vain tukun lisää kisoja, vaikken tarkkailekaan peränpitäjien suorituskäyrän kehitystä. Hülkenberg sai jo kevyttä raippaa tässäkin ketjussa, mutta kyllä hän on edelleen jatkanut tasaisen vahvaa suorittamistaan. Perez on kerännyt huomiota ajamalla pari vahvaa kisaa mutta hänen suoritustasonsa on tuttuun tapaan erittäin ailahtelevainen.
 

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Bianchi on edelleen Ferrarin kuskiakatemian kasvatti. Sen takia oleellisempi vaihtoehto Ferrarille kuin Hülkenberg. Varmaan siellä Ferrarilla on jo jotain profiilia Bianchin kyvyistä, vaikkei ole ajanut kovinkaan kauaan.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Rosbergilla tiettävästi oli jo aiemminkin sopimus aina kauteen 2016 asti, mutta toisaalta hyvä näin. Toivottavasti ei vain isäukolta ole peritty tuurikin, että tällä kaudella voitetaan mestaruus ja muut uran potentiaaliset huippukaudet menevät jollakin tavalla hukkaan.

Keken aikaa kyllä muuten on varsin turha verrata kun eri aikakausilla ajettiin ja formulat olivat siihen aikaan yllättävänkin teknistä urheilua jossa autot hajosivat vähän väliä vielä kärkitalleillakin. Tosin huipputallien luotettavuus oli jo ottanut askeleet kohti nykyaikaa eikä edes takarivinkään tallit keskeyttäneet Keken ajouralla enää niin tavattoman usein kuin aiempina vuosikymmeninä. Mersun ehkä pahin uhka muutoin kuin tallin sisältä voisi edelleen olla renkaille mahdollisesti sopimaton auto tai rengaslaadun muuttuminen Pirellin osalta dramaattisesti.
 

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Keken aikaa kyllä muuten on varsin turha verrata kun eri aikakausilla ajettiin ja formulat olivat siihen aikaan yllättävänkin teknistä urheilua jossa autot hajosivat vähän väliä vielä kärkitalleillakin. Tosin huipputallien luotettavuus oli jo ottanut askeleet kohti nykyaikaa eikä edes takarivinkään tallit keskeyttäneet Keken ajouralla enää niin tavattoman usein kuin aiempina vuosikymmeninä. Mersun ehkä pahin uhka muutoin kuin tallin sisältä voisi edelleen olla renkaille mahdollisesti sopimaton auto tai rengaslaadun muuttuminen Pirellin osalta dramaattisesti.
FIA voisi kehitellä sellaisen säännön, että autoihin asennetaan anturi, joka sammuttaa autosta virrat n. 0.1 todennäköisyydellä. Toisi lisää jännitystä kisaan. Ja se joka keskeytti anturin takia ei tarvitse keskeyttää seuraavassa kisassa, vaan mahdollisten moottorivikojen takia on valmiina vara-auto.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
FIA voisi kehitellä sellaisen säännön, että autoihin asennetaan anturi, joka sammuttaa autosta virrat n. 0.1 todennäköisyydellä. Toisi lisää jännitystä kisaan. Ja se joka keskeytti anturin takia ei tarvitse keskeyttää seuraavassa kisassa, vaan mahdollisten moottorivikojen takia on valmiina vara-auto.
Tämä ei ollut v*******a FIA:lle? :D

Rosberg jos voittaa tämän kauden mestaruuden, hänestä tullee uusi Button. Jos häviää, todennäköisesti uusi Massa. Samalla tavalla Button voitti mestaruuden vm.2009. Jos Nico mestaruuden vie, johtuu se Hamiltonin teknisistä murheista ja ehkä hieman töhöilyistäkin, mutta nopeutta ei Nicolle vain ole niin paljon kuin Hamiltonilla. Varmuutta toki on. Voittihan se Alonsokin varmistelemalla 2005. Minä henk. koht. en arvosta näin tulleita mestaruuksia, mutta mestari on aina mestari eikä sitä muistella miten se tuli. Ainakaan suuri yleisö ei muistele. Eipä tuo Räikkösen 2007 mestaruuskaan oikein miltään tunnu, 2005 olisi ollut Räikkösen oikea vuosi.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Kuskispekuja? Jeeees.

Mercedes: Molemmat jatkanevat. Vaikka vain toinen voi voittaa mestaruuden, kumpikaan ei ota riskiä että lähtisi maailmanmestarina pois tallista. Ensikauden jälkeen tapahtuu muutokset jos tapahtuu. Tilalle tyrkyllä varmaan varmimmin Hulkenberg. Button on villikortti, sanoisin että ei palaa tuohon talliin.
Red Bull: Samat jatkavat. Onhan tässä olemassa ohuen ohut mahdollisuus että Vettel lähtisi jonnekkin, mutta enpä oikein jaksa uskoa.
Ferrari: Sanoisin että aika fifty-fifty kummin käy. Jatkavatko molemmat kuskit vai tuleeko jotain vaihtoja. Alonso taitaa haluta McLarenille. Ferrari voi olla tyytymätön Kimin esityksiin, mutta tuskin edes Ferrari maksaa samaa kaveria kahta kertaa ulos. Tilalle tyrkyllä samat kuin Mersulle, eli Hulkenberg ja villikortti Button.
McLaren: Kumpikin voi lähteä. Olisi hieman yllättävää jos Magnussen heivattaisiin pois, joten ehkä lähtijä on todennäköisimmin Button. Jos lähtee. Tilallehan on tyrkyllä vissiin vain Alonso, Bottakseen en usko. Button taas joko lopettaa uransa (uskon tähän aika vahvasti) tai sitten vaihtaa sinne josta korvaaja tulee, eli Alonson tapauksessa Ferkulle, Hamiltonin tapauksessa Mersulle tai sitten se ura todellakin päättyy.
Williams: Eiköhän samoilla mennä ensikaudellakin. Jos Bottas lähtee, tilalle voi tulla ihan mitä tahansa. Ehkä Bianchi...
Force India: Samoilla mennään ellei Hulkenbergille käy käsky muualle. Sutil voi tietysti tulla takaisin, tai sitten kaivetaan jotain uutta. Bianchi?
Toro Rosso: Samoilla. Jos tulee vaihtoja en tiedä ketään jota tulisi, jossain aiemmassa sanottiin että Sainz Jr. joten veikkaan sitten samaa.
Sauber: Molemmat vaihtoon. Sirotkin ajaa ainakin. Ja joku muu. Kaksi kuskia siellä on kuitenkin.
Lotus: Money talks, samat jatkaa.
Marussia: Jos Bianchin voivat pitää niin varmasti pitävät. Toinen paikka käydään samalla tavalla kuin tähänkin asti, halukkaat rupeavat heittämään seteli nippuja ovesta.
Caterham: Sama kuin Marussia sillä erolla että molemmat paikat valitaan sen perusteella paljon niitä nippuja tulee.
Mahdolliset uudet (uusi) tallit: Sama kuin Caterhamilla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Kuskispekuja? Jeeees.

Mercedes: Molemmat jatkanevat. Vaikka vain toinen voi voittaa mestaruuden, kumpikaan ei ota riskiä että lähtisi maailmanmestarina pois tallista. Ensikauden jälkeen tapahtuu muutokset jos tapahtuu. Tilalle tyrkyllä varmaan varmimmin Hulkenberg. Button on villikortti, sanoisin että ei palaa tuohon talliin.
Red Bull: Samat jatkavat. Onhan tässä olemassa ohuen ohut mahdollisuus että Vettel lähtisi jonnekkin, mutta enpä oikein jaksa uskoa.
Ferrari: Sanoisin että aika fifty-fifty kummin käy. Jatkavatko molemmat kuskit vai tuleeko jotain vaihtoja. Alonso taitaa haluta McLarenille. Ferrari voi olla tyytymätön Kimin esityksiin, mutta tuskin edes Ferrari maksaa samaa kaveria kahta kertaa ulos. Tilalle tyrkyllä samat kuin Mersulle, eli Hulkenberg ja villikortti Button.
McLaren: Kumpikin voi lähteä. Olisi hieman yllättävää jos Magnussen heivattaisiin pois, joten ehkä lähtijä on todennäköisimmin Button. Jos lähtee. Tilallehan on tyrkyllä vissiin vain Alonso, Bottakseen en usko. Button taas joko lopettaa uransa (uskon tähän aika vahvasti) tai sitten vaihtaa sinne josta korvaaja tulee, eli Alonson tapauksessa Ferkulle, Hamiltonin tapauksessa Mersulle tai sitten se ura todellakin päättyy.
Williams: Eiköhän samoilla mennä ensikaudellakin. Jos Bottas lähtee, tilalle voi tulla ihan mitä tahansa. Ehkä Bianchi...
Force India: Samoilla mennään ellei Hulkenbergille käy käsky muualle. Sutil voi tietysti tulla takaisin, tai sitten kaivetaan jotain uutta. Bianchi?
Toro Rosso: Samoilla. Jos tulee vaihtoja en tiedä ketään jota tulisi, jossain aiemmassa sanottiin että Sainz Jr. joten veikkaan sitten samaa.
Sauber: Molemmat vaihtoon. Sirotkin ajaa ainakin. Ja joku muu. Kaksi kuskia siellä on kuitenkin.
Lotus: Money talks, samat jatkaa.
Marussia: Jos Bianchin voivat pitää niin varmasti pitävät. Toinen paikka käydään samalla tavalla kuin tähänkin asti, halukkaat rupeavat heittämään seteli nippuja ovesta.
Caterham: Sama kuin Marussia sillä erolla että molemmat paikat valitaan sen perusteella paljon niitä nippuja tulee.
Mahdolliset uudet (uusi) tallit: Sama kuin Caterhamilla.
Vähän mietteitä noista kuskiesityksistä.

Mersu ja RB jatkanee samalla kaksikolla.

Ferrarilta Kimi saa lähteä, onko tuo Kimin yksinoikeus optioon fakta vai spekulaatio. Jotekin outoa, ellei nykyisellä suoritustasolla ole tallin oikeus irtisanoa tai olla jatkamatta sopimusta. Mahdollisesti Bianchi Marussialta

McLaren jatkanee samalla kaksikolla, Dennis vaatii Buttonilta roimaa palkan pudotusta.

Williams jatkaa samalla kaksikolla

Force India sama kuskikaksikko ellei joudu huudattamaan maksukuljettajia

Toro Rosso: Kvyat jatkaa, Vergne ulos ja Sainz tilalle. Mahdollisesti tällä kaudella tulee jo muutos ellei Caterham ajata Sainzia

Sauber/Caterham/uudet tallit: maksukuskit

Marussia: Bianchi (ellei Ferrarille)/ Chilton / sponsorien maksama kuski tai suuren tallin maksama paikka jollekin kuljettajalle.

Lotus: Pastori jatkaa, mutta Grosjean saa lähteä, koska Total lopettanee sponsorina Mersun tullessa voimayksiköksi. Uskon, että hakevat jotain "parempaa" kuljettajaa toiseksi.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ansiokasta analysointia. Pääpiirteittään samoilla linjoilla. Alonso menee McLaren-Hondalle, epäselvää on kuka siihen rinnalle. Magnussen vaikuttaisi loogiselta, varsinkin kun Buttonia on avoimesti kritisoitu tallin sisältä viime aikoina. Ferrarin olisi aika nostaa Bianchi Fernandon tilalle, kolmas kausi Marussialla olisi katastrofi. Kimi on taas vähän kaksipiippuinen juttu, potkut tulisivat kalliiksi kaikille. Katsovat ehkä ensi kauden alun ja tekevät ratkaisut sen perusteella. Jotenkin tässä haiskahtaa jacquesvilleneuvemainen poistuminen kesken ensi kauden.

Rosberg ja Hamilton eivät mahdu samaan talliin. Ensi kausi menee vielä, mutta sen jälkeen voipi Hamiltonia kiinnostaa paluu McLarenille. Lisäksi Vettel olisi ensi kauden jälkeen vaihtamassa maisemaa, joten tuolileikissä Kimin ja Buttonin asemat ovat joka tapauksessa heikkenemässä siihen pisteeseen, että on joko alettava maksaa paikasta pikkutallissa tai lopetettava ura.
 

Keano

Well-known member
Liittynyt
13.3.2009
Viestit
947
Muutamat olettaa, että Alonso menee Mäkille.

Miten se muka onnistuis?

-Ferrarin kanssa sopimus 2016 asti
-Tuskin Ferrari päästää Alonsoa yhtään mihinkään
-Sopimusta tuskin muutenkaan puretaan, saati ostetaan ulos.
 

Tomacu

Well-known member
Liittynyt
11.3.2006
Viestit
2760
Sijainti
Jyväskylä
Ja kun katsoo tuota McLarenin räpellystä niin ihmettelisin että miksi Alonso sinne edes haluaisi. Ottaisi aikamoisen riskin.

Jos jostain kumman syystä näin kuitenkin käy, niin olisin yllättynyt jos Ferrari nostaisi tilalle Binachin. Ferrari on perinteisesti suosinut kokeneita kuljettajia. Alonson mennessä McLarenilta sieltä voisi vapautua Button. Kimi & Button voisi mielenkiintoinen kaksikko Ferrarilla. Ajotyylien ainakin pitäisi olla lähempänä toisiaan kuin nykyisellä kaksikolla.

Jos Nico voittaa mestaruuden niin olisiko Hamilton houkuteltavissa Ferrarille?
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Muutamat olettaa, että Alonso menee Mäkille.

Miten se muka onnistuis?

-Ferrarin kanssa sopimus 2016 asti
-Tuskin Ferrari päästää Alonsoa yhtään mihinkään
-Sopimusta tuskin muutenkaan puretaan, saati ostetaan ulos.
Luulisi, että Alonsolla on jonkinnäköinen purkupykälä sopimuksessa, jos menestystä ei tule. Esim. Alonson on mahdollista purkaa sopimus, jos sijoitus mm-pisteissä on kolmen parhaan ulkopuolella.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
Luulisi, että Alonsolla on jonkinnäköinen purkupykälä sopimuksessa, jos menestystä ei tule. Esim. Alonson on mahdollista purkaa sopimus, jos sijoitus mm-pisteissä on kolmen parhaan ulkopuolella.
Kannattaa Alonson vetää pihalle jos loppukaudesta näyttää että sillä pääsee ulos Ferrarilta.
Tämä ei ollut v*******a FIA:lle? :D

Rosberg jos voittaa tämän kauden mestaruuden, hänestä tullee uusi Button. Jos häviää, todennäköisesti uusi Massa. Samalla tavalla Button voitti mestaruuden vm.2009.
Nicon arvostus nousee voitolla suuresti. Button voitti tuolloin Barrichellon, joka tunnettiin paremmin Schumin kynnysmattona. Nyt Rosbergilla on mahdollisuus voittaa Lewis, jota pidetään sarjan nopeimpana ja aivan siellä Allun tasolla.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ja kun katsoo tuota McLarenin räpellystä niin ihmettelisin että miksi Alonso sinne edes haluaisi. Ottaisi aikamoisen riskin.
Ei Ferrarilla nyt paljon paremmin mene. Toisekeen tärkein syyhän kaikilla Larenille haluajille on Hondan paluu. Huhupuheissa Hondan moottori on vielä enemmän muita edellä kuin Mersu nyt Ferraria tai Rellua.
 

pikkupetteri

Well-known member
Liittynyt
8.10.2011
Viestit
195
Honda on kyllä mielenkiintoinen tulokas. Varsinkin kun voivat kehittää tällä hetkellä täyttä vauhtia, samalla kun kuitenkin saavat McLarenilta dataa Mersun koneista.
 

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Kiinnostavat tallit ovat Honda-McLaren, Mercedes-Williams ja Mercedes-Lotus.

Honda yrittaa varmaan vaihtaa Buttonin toiseen maailmanmestariin eli Vetteliin tai Alonsoon. Vettel tai Alonso vois myos siirtya Williamssille, mutta Massa pitais ostaa ulos tai vaihtaa paittain Bottaksen kanssa.

Button tai Raikkonen vois kelvata Lotukselle. Ferrari ei molempia kuskejaan paasta lahtemaan. Tuskin kumpaakaan.

Rosberg ja Hamilton pysyvat Mersulla. Itse asiassa en usko muutoksiin.

Villein ajatuskuvio ois et Alonso McLarenille, Vettel Ferrarille, junnu Red Bullille ja Button Lotukselle. Grossjean Mersun tai Hondan testikuskiksi.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Mersu pysynee samana, toki varmasti kauden jälkeen hävinnyttä kuskia jurppii, mutta silloin on enää vaikea saada paikkaa huipputallissa. Eri asia sitten, jos välit tulehtuisivat jo ennen kauden päättymistä. Ja vuoden päästä tosin toinen kuskeista voi olla jo saanut tarpeeksi, jos häviää ensi vuonnakin.

RBR on minusta toiseksi paras paikka kuskille tällä hetkellä, joten en näe muutoksia siellä ensi kaudeksi. Tosin sielläkin niin kovan luokan kuskit, että ei olisi täysi ihme, jos alakynteen jäävä kuski kaipaisi muualle, tuskin kuitenkaan ennen ensi kautta.

Alonso McLarenilla tuntuisi uskomattomalta 2007 jälkeen, mutta jos hän on Ferkusta saanut tarpeekseen, niin en näe hänellä muutakaan vaihtoehtoa, mukana vain neljä tehdastallia, ja Mersu & RBR ovat jo täynnä.

Magnussen Mäkillä tuntuisi aika varmalta, sen verran hyvin ajanut Buttoniin verrattuna. Ei häntä kannata pois päästää eikä vuosi reservikuskina pois kisoista tekisi hyvää. Buttonin kanssa Mäkillä on aikaa odottaa, JB ei varmastikaan lähde keskikastin talleihin joten McL on ainoa vaihtoehto. Jos Alonsoa ei saada eikä kukaan MErsu/RBR-kuskeista väkisin halua tulla Mäkille, niin sitten JB saa ajaa vieä yhden kauden.

Kimin pitämisessä en näe Ferrarilla järkeä. Sen verran vaisua on Kimin meno ollut. Bianchi voisi olla aika nostaa Ferrarille, ennen kuin muu talli hänet vie kuten McL Perezin. Kimi voisi jatkaa, jos Alonso suuntaa muualle. Ferrari-kaksikkona näkisin Alo/Kimi & Bianchi.

Williamsilla Massan paikalla näkisin mielelläni esim. Hulkin tai Grosjeanin, niin usein Massa tuntuu jotakin tunaroivan, eikä kisoissa vauhtikaan ole Bottaksen tasolla. Mutta Massassa eroon pääseminen olisi niin kallista, että se tuskin tapahtuu. Bottas pysynee Williamsilla, luulen että on Toto Wolffin suunnitelmissa potentiaalinen tulevaisuuden Mersu-kuski. Ainoa skenaario, jossa näkisin Bottaksen vaihtavan tallia, olisi, että Mersulla vapautuisi paikka. McL olisi minusta myös hyvä paikka Valelle, tehdastalli toisin kuin Willy, mutta tuskin miellyttäisi Wolffia. Bottaksen paikka Willyllä on aika turvattu, en näe korkeamman profiilin kuskeja Williamsilla. Talli ei kylve rahassa. Toki, en yllättyisi yhtään jos Willy olisi Mäkkia parempi ensi kaudellakin, mutta koen että Hondan tehdastallilla on paremmat edellytykset aivan parhaimpaan menestykseen kuin Mersun asiakastallilla. Tästä syystä koen Mäkin houkuttelevammaksi aivan huippukuskeille. Jos Williamsilla vapautuisi paikka, niin luulisin, että se menisi jollekin keskikastin kuskille, tyyliin Hulk/Grosjean/Perez. Sponssipaketti olisi plussaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18479
Alonso McLarenilla tuntuisi uskomattomalta 2007 jälkeen, mutta jos hän on Ferkusta saanut tarpeekseen, niin en näe hänellä muutakaan vaihtoehtoa, mukana vain neljä tehdastallia, ja Mersu & RBR ovat jo täynnä.
Noinhan se, mut Joe Saward otti äsken esiin riskivalinnankin eli Williamsin, jossa työskentelee Alonson Renault aikainen tuttu Pat Symonds. Ja spekuloi muutenkin Fernandon tilanteesta.
 
Ylös