nese
Well-known member
- Liittynyt
- 3.9.2011
- Viestit
- 1039
Bianchi on tavallaan samassa tilanteessa kuin Perez, mutta toisaalta ei lainkaan. Jules on ollut Ferrarin akatemiassa jo pitkään ennen ykkösiin tuloa, mutta Perez liitettiin siihen vasta silloin, kun hän teki sopimuksen Sauberin kanssa. Tästä voidaan päätellä, että koska Perez ei tarvinnut Ferrarin apua ykkösiin pääsemiseen, niin sopimusehdot olivat todennäköisesti erilaiset. Bianchin pääsi Marussialle Ferrarin avulla, joten olisi ihan luonnollista, että tästä vastineeksi Ferrari saa päättää missä Bianchi ajaa. Kukaa ei toki tiedä, että kuinka pitkä sopimus Bianchilla ja Ferrarilla on.Kimin pitämisessä en näe Ferrarilla järkeä. Sen verran vaisua on Kimin meno ollut. Bianchi voisi olla aika nostaa Ferrarille, ennen kuin muu talli hänet vie kuten McL Perezin. Kimi voisi jatkaa, jos Alonso suuntaa muualle. Ferrari-kaksikkona näkisin Alo/Kimi & Bianchi.
Yhtäläisyyksiin kuuluu juurikin se asia, miksi Perez ei lopulta Ferrarille päässyt. Perez oli kohtalaisen kokematon ja hänen todellista tasoaan oli vaikea arvioida. Bianchi ei onnistunut voittamaan GP2- tai WSR-mestaruutta ja ykkösissä hänen ainoa kunnollinen vertailukohteensa on Chilton, jota monet ihmiset pitävät kelvottomana kuskina.
Ferrari on testannut Julesia jo kauan, joten tuskin mistään superlahjakkuudesta on kyse, koska häntä ei ole aiemmin nostettu Ferrarille. Sinänsä hiukan ihmeellistä, jos Ferrari ei nosta Bianchia omaan talliinsa tai anna lähtöpasseja ykkösistä, koska ei yhteen kuskiin kannata loputtomiin panostaa. Jospa Julesista kehitetään perusvarmaa kakkoskuskia. Itse sanoisin, että jos Bianchi nostetaan Ferrarille, niin varalla täytyy olla joku kokenut kuski, jos Bianchin suoritukset eivät miellytä tallin johtoa.