Pulieeri!Eikös tämä ole asiapuolella? Pulieeri? Lähde?
Pulieeri!Eikös tämä ole asiapuolella? Pulieeri? Lähde?
Mediapelin pelaamista.Pulieeri on ärähtänyt että haluaa Alonson vastauksen Brasilian ja Abu Dhapin GP:ten välillä.
On se toisaalta niiden muiden, potentiaalisten työntekijöiden (lue:ajohalukkaiden) kannalta nihkeätä, jos joku venyttää ja vanuttaa sitoutumistaan ihan tolkuttoman pitkään. Jos vaikkapa Button tietää olevansa "lähtövuorossa" sikäli mikäli Alonso on Mclarenille kenties ehkäpä tulossa, niin on se aika syvältä kun ei varmaksi tiedä jos sitten kuitenkaan niin käy. Ymmärtääkseni Button olisi siinä tapauksessa menossa prototyyppejä käskemään. Vaan kun sinnekin on tulokkaita, eikä ne panttaa paikkaa edes JB:lle ihan loputtomiin. Sillai ajateltuna Pulieerin äkseeraaminen olisi ihan reilua mahdollista entistä työntekijäänsä kohtaan. Aika hyvin pekuleerattu!Mediapelin pelaamista.
Itselle tuntuu perin erikoiselta ratkaisulta työnantajapuolen huudella mediassa haluavansa tietyn työntekijän ja aikaraja on sitten tämä.
Mutta toki enpä minä mikään tallipäällikkö olekaan.
Tietää. Jo aiemmin tänään:Jos vaikkapa Button tietää olevansa "lähtövuorossa"
Oj då!:eek!: ITG!Eikös tämä ole asiapuolella? Pulieeri? Lähde?
Ferrarilla espanjalaisen sopimusratkaisua odotetaan kiireellä siksi, että Red Bullin jättävä Sebastian Vettel on tulossa samalla ovenavauksella talliin. Maranellossa ei haluta kolmen kuskin loukkuun, sillä Kimi Räikköselläkin on ensi kaudesta sopimus.
Alonsoa pitkään jahdanneet McLaren ja sen tuleva moottoritoimittaja Honda haluavat myös ymmärrettävästi pisteen jahkailulle.
- Haluamme Fernandolta päätöksen Brasilian ja Abu Dhabin osakilpailujen välisenä aikana. Muuten meidän on mietittävä muita vaihtoehtoja, tallipäällikkö Eric Boullier jyrähtää saksalaiselle Bildille.
Alonson McLaren-siirtoa on pidetty varmana jo pitkään. Ranskalaispomon kommenttien perusteella homma kuitenkin kiikastaa vielä sopimuksen pituudesta.
- Meillä oli hyvä keskustelu. Hän sopisi talliin mainiosti ja on ilmaissut, että haluaa pestin. Me haluamme kuitenkin pitkän aikavälin, kolmen vuoden, ratkaisun emmekä yhden vuoden sopimusta, Boullier sanoi.
LAURI MARKKANEN
lauri.markkanen@ilmedia.fi
Heti perään Alonso oli kuitenkin sitä mieltä, että mitään takarajaa ei ole eli vetkuttelu voi vielä kolahtaa Alonsoa omaan nilkkaan hänen huomatessa yhtäkkiä jääneensä ilman tallipaikkaa.Pulieeri on ärähtänyt että haluaa Alonson vastauksen Brasilian ja Abu Dhapin GP:ten välillä.
Oliskohan Mattiacci vetässy herneen sen verran syvälle Alonson "kukkoiluista" aikasemmin käydyissä neuvotteluissa, ettei halua purkaa sopimusta ennen kuin ensi kauden tallipaikat olisi jo täytetty. Ainakaan siis, että Ferrari joutuisi maksamaan siitä mitään Alonsolle.Tässä Alonson kuviossa on kyllä nyt jotain hyvin hämärää. Se, mitä tiedetään on, että Ferrarilla on sopimukset Vettelin, Räikkösen ja Alonson kanssa. Paljon on ollut huhuja liikkellä siitä, että Alonsolla on myös sopimus McLarenin kanssa. Alonson itsensä mukaan hänen omat suunnitelmansa ovat olleet selvillä jo suhteellisen pitkään. Siihen suuntaan viittaavaa lausuntoa ei ole kuultu Alonsolta itseltään, että hänellä olisi muuta sopimusta kuin Ferrarin kanssa oleva sopimus. Myös Boullierin lausunnoista päätellen sopimusta McLarenin kanssa ei ole. Tähän viittaa myös se, että mikäli McLarenin ja Ferrarin sopimuskuviot olisivat selvillä, olisi ne julkaistu jo.
Tilanne vaikuttaisi siis siltä, että Alonson ja Ferrarin välistä sopimusta ei ole saatu irtisanottua. Tilanne lienee se, että Alonsolla on esisopimus (tai allekirjoitusta vaille valmis sopimus) McLarenin kanssa, tätä ei voida kuitenkaan allekirjoittaa, ennen kuin Ferrari-sopimus on irtisanottu. Tämän puolesta puhuu se, että Ferrari ei ole tiedottanut kuljettaja-asioistaan. Kimin sopimuksen irtisanomisen yhteydessä v. 2009 tiedotettiin heti kun se oli sovittu ja Kimi siirty ns. vapaille markkinoille. Alonson kohdalla ei ole mitään syytä miksei toimittaisi samoin.
Ainoa järkevä syy, miksi Alonson Ferrari-sopimuksen irtisanomisesta ei ole päästy sopuun on todennäköisesti se, että sopimuksessa on tuntuvat sanktiot määrätty sille osapuolelle, joka sopimuksen päättää. Siellä todennäköisesti riidellään siitä, kuka irtisanoo ja maksaa, tästähän voidaan myös yrittää neuvotella. Korvausten suhteen skenaario on varmaan sama kuin Kimin kohdalla aiemmin eli mikäli Ferrari on sopimuksen päättäjä Alonson saama korvaus on pienempi, mikäli hän jatkaa toisessa tallissa. Alonson irtisanoessa pitänee hänen maksaa Ferrarille. Mikäli Ferrarin ja Alonson välit ovat niin tulehtuneet kuin väitetään, voi Ferrari tehdä tässä hallaa Alonsolle...
Alonso ei voi tehdä sopimusta McLarenille niin pitkään kunnes hän pääsee irti Ferrari-sopimuksesta, muuten McLaren-sopimus olisi mitätön ja Alonso joutuisi todennäköisesti maksamaan vahingonkorvauksia McLarenille.
Isot tallit ovat ilmaisseet haluttomuuttaan ajattaa kolmatta autoa kilpailuissa, niin Sauber on päättänyt ratkaista kerralla tämän ongelman ja ajattaa ensi kaudella viittä autoa! Ja jos maksukykyisiä kuljettajia vaan löytyy vielä lisää niin automäärä lisääntyy tämän kauden 22:sta ja puolet lähtöruudukosta täytetään Saubereilla.Sauberia ajaa ensi kaudella sitten vissiin Ericsson, Nasr, van der Garde, Sutil, Gutierrez ja Sirotkin. Tai no, mitä sen väliä kun jämäsijoista ne kuitenkin vääntää. Tulis jo uusia talleja...
Eivätkä silti pääse pisteille.Isot tallit ovat ilmaisseet haluttomuuttaan ajattaa kolmatta autoa kilpailuissa, niin Sauber on päättänyt ratkaista kerralla tämän ongelman ja ajattaa ensi kaudella viittä autoa! Ja jos maksukykyisiä kuljettajia vaan löytyy vielä lisää niin automäärä lisääntyy tämän kauden 22:sta ja puolet lähtöruudukosta täytetään Saubereilla.
Mitä Gutierrez ja Sirotkin tuolla listalla tekevät?Sauberia ajaa ensi kaudella sitten vissiin Ericsson, Nasr, van der Garde, Sutil, Gutierrez ja Sirotkin. Tai no, mitä sen väliä kun jämäsijoista ne kuitenkin vääntää. Tulis jo uusia talleja...
Ajelevat Formula-autoa maaliskuusta marraskuuhun ympäri maailmaa. Aluksi Australiassa, Välillä Aasiassa, välillä Euroopassa, kerran jopa Venäjällä.Mitä Gutierrez ja Sirotkin tuolla listalla tekevät?
Ai Sauberilla ens vuonna? Niin varmaan. :nope:Ajelevat Formula-autoa maaliskuusta marraskuuhun ympäri maailmaa. Aluksi Australiassa, Välillä Aasiassa, välillä Euroopassa, kerran jopa Venäjällä.
Näyttivät Telmexin pojat palaveeraavan Gerard Lopezin kanssa eilisen aika-ajon ohessa.Pistikö meksikolaiset firmat rahahanat kiinni Estebaniilta? Mieluummin hän kuin Ericsson.
Maldolla ja Grossulla on jo diilit, nin aika turhaa.Näyttivät Telmexin pojat palaveeraavan Gerard Lopezin kanssa eilisen aika-ajon ohessa.
Aika moni muukin on joutunut pettymään kun diilit on purettu kysymättä mitään. Yhtälailla näin voi käydä Lotuksen kuskeille myös.Maldolla ja Grossulla on jo diilit, nin aika turhaa.