Tallipaikat 2015

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Pulieeri on ärähtänyt että haluaa Alonson vastauksen Brasilian ja Abu Dhapin GP:ten välillä.
Mediapelin pelaamista.

Itselle tuntuu perin erikoiselta ratkaisulta työnantajapuolen huudella mediassa haluavansa tietyn työntekijän ja aikaraja on sitten tämä.

Mutta toki enpä minä mikään tallipäällikkö olekaan.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3415
Sijainti
Lahti
Mediapelin pelaamista.

Itselle tuntuu perin erikoiselta ratkaisulta työnantajapuolen huudella mediassa haluavansa tietyn työntekijän ja aikaraja on sitten tämä.

Mutta toki enpä minä mikään tallipäällikkö olekaan.
On se toisaalta niiden muiden, potentiaalisten työntekijöiden (lue:ajohalukkaiden) kannalta nihkeätä, jos joku venyttää ja vanuttaa sitoutumistaan ihan tolkuttoman pitkään. Jos vaikkapa Button tietää olevansa "lähtövuorossa" sikäli mikäli Alonso on Mclarenille kenties ehkäpä tulossa, niin on se aika syvältä kun ei varmaksi tiedä jos sitten kuitenkaan niin käy. Ymmärtääkseni Button olisi siinä tapauksessa menossa prototyyppejä käskemään. Vaan kun sinnekin on tulokkaita, eikä ne panttaa paikkaa edes JB:lle ihan loputtomiin. Sillai ajateltuna Pulieerin äkseeraaminen olisi ihan reilua mahdollista entistä työntekijäänsä kohtaan. Aika hyvin pekuleerattu!
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Eikös tämä ole asiapuolella? Pulieeri? Lähde?
Oj då!:eek!: ITG!

Eric Boulier. Toivotaan että olet yhtä skarppina muidenkin lempinimien kanssa tulevaisuudessa. Esim. Mäkki, Vale, Laareni, ... niihin kannattaa puuttua.

http://www.iltalehti.fi/formulat/2014110618812810_fo.shtml

Ferrarilla espanjalaisen sopimusratkaisua odotetaan kiireellä siksi, että Red Bullin jättävä Sebastian Vettel on tulossa samalla ovenavauksella talliin. Maranellossa ei haluta kolmen kuskin loukkuun, sillä Kimi Räikköselläkin on ensi kaudesta sopimus.

Alonsoa pitkään jahdanneet McLaren ja sen tuleva moottoritoimittaja Honda haluavat myös ymmärrettävästi pisteen jahkailulle.

- Haluamme Fernandolta päätöksen Brasilian ja Abu Dhabin osakilpailujen välisenä aikana. Muuten meidän on mietittävä muita vaihtoehtoja, tallipäällikkö Eric Boullier jyrähtää saksalaiselle Bildille.

Alonson McLaren-siirtoa on pidetty varmana jo pitkään. Ranskalaispomon kommenttien perusteella homma kuitenkin kiikastaa vielä sopimuksen pituudesta.

- Meillä oli hyvä keskustelu. Hän sopisi talliin mainiosti ja on ilmaissut, että haluaa pestin. Me haluamme kuitenkin pitkän aikavälin, kolmen vuoden, ratkaisun emmekä yhden vuoden sopimusta, Boullier sanoi.

LAURI MARKKANEN
lauri.markkanen@ilmedia.fi
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Pulieeri on ärähtänyt että haluaa Alonson vastauksen Brasilian ja Abu Dhapin GP:ten välillä.
Heti perään Alonso oli kuitenkin sitä mieltä, että mitään takarajaa ei ole eli vetkuttelu voi vielä kolahtaa Alonsoa omaan nilkkaan hänen huomatessa yhtäkkiä jääneensä ilman tallipaikkaa.
 

the_jake

Well-known member
Liittynyt
12.3.2014
Viestit
201
Sijainti
Lappeenranta
Tässä Alonson kuviossa on kyllä nyt jotain hyvin hämärää. Se, mitä tiedetään on, että Ferrarilla on sopimukset Vettelin, Räikkösen ja Alonson kanssa. Paljon on ollut huhuja liikkellä siitä, että Alonsolla on myös sopimus McLarenin kanssa. Alonson itsensä mukaan hänen omat suunnitelmansa ovat olleet selvillä jo suhteellisen pitkään. Siihen suuntaan viittaavaa lausuntoa ei ole kuultu Alonsolta itseltään, että hänellä olisi muuta sopimusta kuin Ferrarin kanssa oleva sopimus. Myös Boullierin lausunnoista päätellen sopimusta McLarenin kanssa ei ole. Tähän viittaa myös se, että mikäli McLarenin ja Ferrarin sopimuskuviot olisivat selvillä, olisi ne julkaistu jo.

Tilanne vaikuttaisi siis siltä, että Alonson ja Ferrarin välistä sopimusta ei ole saatu irtisanottua. Tilanne lienee se, että Alonsolla on esisopimus (tai allekirjoitusta vaille valmis sopimus) McLarenin kanssa, tätä ei voida kuitenkaan allekirjoittaa, ennen kuin Ferrari-sopimus on irtisanottu. Tämän puolesta puhuu se, että Ferrari ei ole tiedottanut kuljettaja-asioistaan. Kimin sopimuksen irtisanomisen yhteydessä v. 2009 tiedotettiin heti kun se oli sovittu ja Kimi siirty ns. vapaille markkinoille. Alonson kohdalla ei ole mitään syytä miksei toimittaisi samoin.

Ainoa järkevä syy, miksi Alonson Ferrari-sopimuksen irtisanomisesta ei ole päästy sopuun on todennäköisesti se, että sopimuksessa on tuntuvat sanktiot määrätty sille osapuolelle, joka sopimuksen päättää. Siellä todennäköisesti riidellään siitä, kuka irtisanoo ja maksaa, tästähän voidaan myös yrittää neuvotella. Korvausten suhteen skenaario on varmaan sama kuin Kimin kohdalla aiemmin eli mikäli Ferrari on sopimuksen päättäjä Alonson saama korvaus on pienempi, mikäli hän jatkaa toisessa tallissa. Alonson irtisanoessa pitänee hänen maksaa Ferrarille. Mikäli Ferrarin ja Alonson välit ovat niin tulehtuneet kuin väitetään, voi Ferrari tehdä tässä hallaa Alonsolle...

Alonso ei voi tehdä sopimusta McLarenille niin pitkään kunnes hän pääsee irti Ferrari-sopimuksesta, muuten McLaren-sopimus olisi mitätön ja Alonso joutuisi todennäköisesti maksamaan vahingonkorvauksia McLarenille.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Tässä vaiheessa kiitokset the_jakelle kuluneen kahden kuukauden foorumikeskustelun summaamisesta yhteen viestiin. Mahtuihan siihen vielä ihan uuttakin huttua vahingonkorvauksista.
 

OzzyBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2011
Viestit
188
Sauberia ajaa ensi kaudella sitten vissiin Ericsson, Nasr, van der Garde, Sutil, Gutierrez ja Sirotkin. Tai no, mitä sen väliä kun jämäsijoista ne kuitenkin vääntää. Tulis jo uusia talleja...
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Tässä Alonson kuviossa on kyllä nyt jotain hyvin hämärää. Se, mitä tiedetään on, että Ferrarilla on sopimukset Vettelin, Räikkösen ja Alonson kanssa. Paljon on ollut huhuja liikkellä siitä, että Alonsolla on myös sopimus McLarenin kanssa. Alonson itsensä mukaan hänen omat suunnitelmansa ovat olleet selvillä jo suhteellisen pitkään. Siihen suuntaan viittaavaa lausuntoa ei ole kuultu Alonsolta itseltään, että hänellä olisi muuta sopimusta kuin Ferrarin kanssa oleva sopimus. Myös Boullierin lausunnoista päätellen sopimusta McLarenin kanssa ei ole. Tähän viittaa myös se, että mikäli McLarenin ja Ferrarin sopimuskuviot olisivat selvillä, olisi ne julkaistu jo.

Tilanne vaikuttaisi siis siltä, että Alonson ja Ferrarin välistä sopimusta ei ole saatu irtisanottua. Tilanne lienee se, että Alonsolla on esisopimus (tai allekirjoitusta vaille valmis sopimus) McLarenin kanssa, tätä ei voida kuitenkaan allekirjoittaa, ennen kuin Ferrari-sopimus on irtisanottu. Tämän puolesta puhuu se, että Ferrari ei ole tiedottanut kuljettaja-asioistaan. Kimin sopimuksen irtisanomisen yhteydessä v. 2009 tiedotettiin heti kun se oli sovittu ja Kimi siirty ns. vapaille markkinoille. Alonson kohdalla ei ole mitään syytä miksei toimittaisi samoin.

Ainoa järkevä syy, miksi Alonson Ferrari-sopimuksen irtisanomisesta ei ole päästy sopuun on todennäköisesti se, että sopimuksessa on tuntuvat sanktiot määrätty sille osapuolelle, joka sopimuksen päättää. Siellä todennäköisesti riidellään siitä, kuka irtisanoo ja maksaa, tästähän voidaan myös yrittää neuvotella. Korvausten suhteen skenaario on varmaan sama kuin Kimin kohdalla aiemmin eli mikäli Ferrari on sopimuksen päättäjä Alonson saama korvaus on pienempi, mikäli hän jatkaa toisessa tallissa. Alonson irtisanoessa pitänee hänen maksaa Ferrarille. Mikäli Ferrarin ja Alonson välit ovat niin tulehtuneet kuin väitetään, voi Ferrari tehdä tässä hallaa Alonsolle...

Alonso ei voi tehdä sopimusta McLarenille niin pitkään kunnes hän pääsee irti Ferrari-sopimuksesta, muuten McLaren-sopimus olisi mitätön ja Alonso joutuisi todennäköisesti maksamaan vahingonkorvauksia McLarenille.
Oliskohan Mattiacci vetässy herneen sen verran syvälle Alonson "kukkoiluista" aikasemmin käydyissä neuvotteluissa, ettei halua purkaa sopimusta ennen kuin ensi kauden tallipaikat olisi jo täytetty. Ainakaan siis, että Ferrari joutuisi maksamaan siitä mitään Alonsolle.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Sauberia ajaa ensi kaudella sitten vissiin Ericsson, Nasr, van der Garde, Sutil, Gutierrez ja Sirotkin. Tai no, mitä sen väliä kun jämäsijoista ne kuitenkin vääntää. Tulis jo uusia talleja...
Isot tallit ovat ilmaisseet haluttomuuttaan ajattaa kolmatta autoa kilpailuissa, niin Sauber on päättänyt ratkaista kerralla tämän ongelman ja ajattaa ensi kaudella viittä autoa! Ja jos maksukykyisiä kuljettajia vaan löytyy vielä lisää niin automäärä lisääntyy tämän kauden 22:sta ja puolet lähtöruudukosta täytetään Saubereilla.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Isot tallit ovat ilmaisseet haluttomuuttaan ajattaa kolmatta autoa kilpailuissa, niin Sauber on päättänyt ratkaista kerralla tämän ongelman ja ajattaa ensi kaudella viittä autoa! Ja jos maksukykyisiä kuljettajia vaan löytyy vielä lisää niin automäärä lisääntyy tämän kauden 22:sta ja puolet lähtöruudukosta täytetään Saubereilla.
Eivätkä silti pääse pisteille.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Sauberia ajaa ensi kaudella sitten vissiin Ericsson, Nasr, van der Garde, Sutil, Gutierrez ja Sirotkin. Tai no, mitä sen väliä kun jämäsijoista ne kuitenkin vääntää. Tulis jo uusia talleja...
Mitä Gutierrez ja Sirotkin tuolla listalla tekevät?
 

OzzyBoy

Well-known member
Liittynyt
31.7.2011
Viestit
188
Mitä Gutierrez ja Sirotkin tuolla listalla tekevät?
Ajelevat Formula-autoa maaliskuusta marraskuuhun ympäri maailmaa. Aluksi Australiassa, Välillä Aasiassa, välillä Euroopassa, kerran jopa Venäjällä.
 
Ylös