Kiilaamisesta.Mielestäni ihan normaali peittämisyritys Verstappenilta, ei mitenkään erityisen myöhäänkään toteutettu ja tilaa jäi kyllä. En ymmärrä, mistä Maldonado ulisee.
Kuten Max sanoi, Maldonator on viimeinen jolla on varaa valittaa.Mielestäni ihan normaali peittämisyritys Verstappenilta, ei mitenkään erityisen myöhäänkään toteutettu ja tilaa jäi kyllä. En ymmärrä, mistä Maldonado ulisee.
Verstappen ei kestä kritiikkiä. Etsii kritisoivasta kuskista aina jonkun syyn tai vastaavan tilanteen.Eiköhän Verstappen tarkoittanut lähinnä sitä, että Maldonadon oma kolarihistoria ja ajotyyli huomioiden on huvittavaa, että nimenomaan hän alkaa valittamaan muiden kuljettajien ajotyyleistä.
Eipä tossa ole mitään huomauttamista. Vaihtaa toki linjaa jarrutuksiin, mutta jättää Maldonadolle auton verran tilaa ja oikeastaan ei edes pakota Maldoa reunoihin. Yhdessä kohtaa, olisko ollu kolmannessa mutkassa, pakottaa Maldon perääntymään, mutta kun on edellä, niin on oikeus tehdä niin. Onhan kyseisenlaista nähty mm. Hamiltoniltakin. Sekin on Maldonadon omaa syytä, että meinaa menettää autonsa hallinnan, kun lähtee hieman liian myöhään imusta ohi takasiipi auki.Tästä kun katsoo ajasta 22:20 eteenpän tota Verstappenin peippailua, niin en ihmettele Maldonadon kommentteja.
https://vimeo.com/131794300
Verstappen jatkuvasti vaihtaa ajolinjoja kiilamalla Maldonadoa ulos radalta jarrutuksissa.
Jokaisessa tilantessa kun Pastori yrittää ohi, vaihtaa Verstappen useammin kuin kerran linjaa ja aina viimeinen linjan vaihto tapahtuu jarrutuksessa. Pääsuoran ohituksessa Verstappeen vaihtaa eka linjaa oikealle, Maldonado seuraa perässä ja hakee imua-apua. Maldonado lähtee ohittamaan vasemmalta, mutta Verstappen taas vaihtaa linjaa samaan suuntaan ja heti perään taas oikealle. Maldonado joutui kääntämään enemmän vasemmalle Verstappenin linjan vaihdon takia ja siksi oli lähtä lapasesta. Ohituksen jälkeen Verstappeen tekee kamikazet ja ajautuen ulos radalta.Eipä tossa ole mitään huomauttamista. Vaihtaa toki linjaa jarrutuksiin, mutta jättää Maldonadolle auton verran tilaa ja oikeastaan ei edes pakota Maldoa reunoihin. Yhdessä kohtaa, olisko ollu kolmannessa mutkassa, pakottaa Maldon perääntymään, mutta kun on edellä, niin on oikeus tehdä niin. Onhan kyseisenlaista nähty mm. Hamiltoniltakin. Sekin on Maldonadon omaa syytä, että meinaa menettää autonsa hallinnan, kun lähtee hieman liian myöhään imusta ohi takasiipi auki.
Juuri näin sitä pitää ajaakkin, jos haluaa menestyä nyt ja tulevaisuudessakin. Tuo pääsuoran episodi jo osoitti Pastorin turhautumisen. Toisaalta hyvä, että pääsi siinä ohi. Muuten olisi varmaan nähty joku sukellus jossakin kohtaa. Turha siitä on muita syyttää, jos ei osaa edellä ajavaa ohittaa.
Se on yksi linjanvaihto eikä saa tehdä jarrutuksessa. Joku vielä loukkaa itsensä ton pölhön törttöilyissä.Itse en ymmärrä kritiikkiä Verstappenin ajamisesta. Milloin kilpa-ajamisesta on tullut sellaista että kun toinen yrittää ohi niin ohitettavan pitäisi vaan kiittää ja kumartaa ja päästää nöyrästi ohi? Toki se Monacon mälli aiheutui siitä että Max oli vähän liian ahne, mutta kyllä noita välillä sattuu.
Ja en tiedä onko silmissäni sitten jotain vikaa, mutta en ymmärrä millään, en sitten millään, että millä perusteella tuo Maldonadon läheltä piti -tilanne olisi ollut Maxin vika.
Niin että toinen tulee kovempaa ohi, ja olisi sallittua kääntää jarrutuksessa eteen? Eihän tuolla olisi kuin turva-auto radalla 75% kisasta, kuskit sairaslomalla tai kuolleena ja tallilta menis 15 autoa kaudessa.Mun käsitys on se, että tuollaiset "se on yksi linjanvaihto, eikä muuta" -puheet, on aika outoa, jos näin siis jossain virallisissa säännöissä mainitaan. Se on kunnon ohitustilanteissa vaikea vetää tuollaista rajaa. Ja sekin raja on ns. veteen piirretty viiva.
Kilpa-autoilussa tarkoitus on pitää takana hengittävä kaveri takana niin hyvin kuin pystyy ja takaa-ajajan on hyväksyttävä tämä fakta. Onhan noilla kuskeilla peilit. Toki sitä en tiedä, miten niistä taakse näkee, mutta fakta on mun papereissa se, että antakaa nyt kuskien ajaa oikeasti kilpaa eikä mitään nynnyajoa. Välillä kolaroidaan, mutta mitä väliä.
Saiko Max rangaistusta tästä Maldonado-tilanteesta? Ei käsittääkseni. Eikä tainnut Maxin tyypitkään sanoa, esim. Vilander mainita, että tuosta mitään rangaistusta pitäisi kenellekään antaa. Se on reisinkiä niin kuin Toni sanoo.
Niin, siinä Perez vaihtaa linjaa silloin, kun Massan oikea eturengas on jo melkein valmiiksi Perezin vasemmassa takarenkaassa kiinni. Muutenkin vähän turhan optimistinen ajolinja Massalla. Varmasti tietää, että toinen yrittää puolustaa. Ja aivan erilainen tilanne verrattuna tähän.Niin että toinen tulee kovempaa ohi, ja olisi sallittua kääntää jarrutuksessa eteen? Eihän tuolla olisi kuin turva-auto radalla 75% kisasta, kuskit sairaslomalla tai kuolleena ja tallilta menis 15 autoa kaudessa.
https://www.youtube.com/watch?v=_0PuSoufowQ
Tiedätkö sinä sen paremmin?Tätä se on, kun jengi ei tiedä tuon taivallista 'reisingistä'.
Bottaksen ajo ei kyllä ole reissinkiä näyttävimmillään, mutta tuosta syntyy.Tätä se on, kun jengi ei tiedä tuon taivallista 'reisingistä'.
Kattokaa Bottalaisen puolustamista miten se tehdään sääntöjen mukaan. :ahem:
Toivottavasti käy parempi onni ajoituksen kanssa kuin isällään, jolla silläkin oli nopeutta.Verstappen on kyllä todella hyvä kuski ja uskon siihen, että Sainzin taidot ei riitä Verstappenille, vaikka Carloksella on enemmän ikää ja kokemusta elämästä, mutta tuo Verstappenin poikkeuksellinen lahjakkuus on sellainen juttu, jota ei ole kuin harvoilla ja valituilla.
Lisäksi kun sen tekee oikein ja toista kunnioittaen, saa itselleen myös toisten kunnioituksen. Eipä ole kukaan räkyttämässä Valtsulle kisan jälkeen törkeistä linjanvaihdoista jarrutuksissa.Bottaksen ajo ei kyllä ole reissinkiä näyttävimmillään, mutta tuosta syntyy.