Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2014, 8. kisa Lavinto Hausjärvi

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Sen tässä kyllä näkee, ettei kenelläkään näytä olevaan aavistustakaan siitä, kuinka epämielekästä on tuhlata monta kymmentä euroa per kilpailu vain saadakseen ajaa kerrasta toiseen sysipaskoilla autoilla, joilla edes Kerpenin rehtori ei voittaisi.
Eiköhän ole aavistusta. Haikilla oli pitkälti samanlainen 2011, mutta otti nöyrästi hitailla autoilla turpaan ja odotti taas seuraavia arvontoja. Muistelen omaa 2010ntä ni paljon heikoimman pään autoja...
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Eiköhän ole aavistusta. Haikilla oli pitkälti samanlainen 2011, mutta otti nöyrästi hitailla autoilla turpaan ja odotti taas seuraavia arvontoja. Muistelen omaa 2010ntä ni paljon heikoimman pään autoja...
No niin, selvä. Te olette oikeassa ja minä olen väärässä. Ei muuta kuin hei hei.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Vaikkapa siihen ei vaan lähdetä (jos minusta kiinni), että arvioidaan kuka saanut minkäkinlaisia autoja ja sen mukaan jaetaan. Arvontatuloksiin ei pitäisi vaikuttaa ja näkisin mieluusti sullekin parempaa puhdasta säkää (jota monilla muilla on jo ehtinyt olla). Sen aika olisi tulevaisuudessa.

Tiedä vaikka puolen vuoden päästä katsotaan, miten sun uusi kausi lähtee käyntiin...
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niinpä. Jossain vaiheessa päähänpotkimisen raja kuitenkin tulee vastaan. Omalla kohdalla sen aika oli lauantaina.

Sen tässä kyllä näkee, ettei kenelläkään näytä olevan aavistustakaan siitä, kuinka epämielekästä on tuhlata monta kymmentä euroa per kilpailu vain saadakseen ajaa kerrasta toiseen sysipaskoilla autoilla, joilla edes Kerpenin rehtori ei voittaisi. Sitten kun kerran osuu se raketti alle, kilpailu päättyy siihen, kun auto ei pysy käynnissä edes puolta kierrosta.
Nytkö sä tuon vasta olet tajunnut. Aivan väärässä sarjassa ajelet jos kuvittelet että vuokravehkeet olisivat jotenkin priimaa kilpakalustoa. Tekniset viat ja autoerot nyt ovat aivan arkipäivää näissä skaboissa.

Huvittavaa sinänsä että "autotuuri"-termi on ollut läsnä lähes sarjan alkuhetkistä lähtien, joten luulisi että kaikki jo sen ymmärtäneet sen merkityksen hyväksyneet.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Itte en toki ollut näkemässä tuota "auton radalle" jättämistä, mutta käytännöt noissa tuntuu vaihtelevan. En ittekää ois varmuudella tiennyt olisiko pitänyt jäädä auton luokse hengaamaan vai kävellä vaan varikolle. En tiedä oliko ohjeita annettu tätä silmällä pitäen ennakkoon, jos oli niin hyvä niin. Jos ei, niin hankala tuollaisia on juuri näistä käytäntöjen vaihteluista johtuen varmaksi tietää, kuinka toimia.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Jätti Haikkikin Hangossa auton radalle pari vuotta sitten ja palaute ei ollut positiivista.

Juu, että kiitos vaan vielä kerran.

Muuttuuko asenne paljonkin, jos on oma auto, tai vuokrapaska?

Itse keskeytin Kaanaassa viime vuonna ja aivan varmasti vedin auton sivuun. Vai mitä, Sue, Jate?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kuinka keskelle rataa se DSQ sen autonsa jätti?

Myllypurossahan ei autosta saa edes nousta, saatika käännellä sitä. Muuten tulee sakkoja ja poliisit! :D

Vittu että ne jätkät vituttaa vielä tänäkin päivänä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
No niin, selvä. Te olette oikeassa ja minä olen väärässä. Ei muuta kuin hei hei.
Mahtaa olla asiat mallillaan jos KKWCS-autotuurista vetää kunnon kilarit. Motivaatiota tuo varmasti rassaa, mutta turha noista hermoja on menettää.

Elämässä muutenkin on toisinaan vastoinkäymisiä, ei kaikki aina mene kuin Strömsöössä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
kerrasta toiseen sysipaskoilla autoilla, joilla edes Kerpenin rehtori ei voittaisi
Tuntuu jokseenkin älyttömältä tämä valituksen määrä kun huomioidaan, että viestin kirjoittaja oli toiseksi viimeisessä kilpailussa huonosta autotuuristaan huolimatta, kolmas.

Veikkaan, että seuraavana perässä ajaneelle, myös autotuurista kärsineelle, Cmoneylle se kolmospaikka olisi maistunut.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Ei pidä paikkaansa. Mitäpä jos alkaisit aukoa päätäsi vasta sitten, kun tiedät asioista edes sen vähän alkua.
Pointti oli tossa se epäurheilijamainen ja jopa vaarallinen käytös, kun jätit auton keskelle rataa. Jos ei auton sammuminen ollut sun virheesi, niin tuo nyt ainakin oli.
Et sä ole mikään supertähti vaikka nyt helvetin nopea oletkin tässä porukassa. Voisit opetella käyttäytymään.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Kuinka keskelle rataa se DSQ sen autonsa jätti?

Myllypurossahan ei autosta saa edes nousta, saatika käännellä sitä. Muuten tulee sakkoja ja poliisit! :D

Vittu että ne jätkät vituttaa vielä tänäkin päivänä.
Niin keskellä, että järjestäjä huutaa radiopuhelimella aikalailla suhteellisen kuuluvasti.. Ja kaverin tuntien, ei ihan pienistä älähdä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ennakko:

Ajokamoissa paino huitelee 97kg nurkilla joten reenit ovat jääneet tarpeettomina vähiin. Enemmän tulosta tulisi painamalla 15-20kg vähemmän.

Odotuksia ei ollut muuten kuin mielenkiintoa kehuttua rataa kohtaan joka oli itselle uusi tuttavuus.


Harkat: #11

Liukasta oli, mutta niin oli hauskaakin ratin takana. Hieno ratahan tämä oli aivan oikeastikin. Kanttareistakin pystyi hieman ottamaan nojaa ja reisinkitunnelmaa.

Spinnasin ekaa kertaa vuosiin(?) karting-autolla. Ekassa neulansilmässä luistokulma vaan kasvoi kunnes raja ylittyi.


Aika-ajot: #52

Auto vaihtui ja niin vaihtui ajettavuuskin. Auto puutui alussa varikkosuoran päähän, eikä tahtonut muutenkaan pysyä käynnissä lukkojarrutuksissa, mutta muuten meni kuin kiskoilla ja ihan ok vauhtia. Korkeimman kohdan "shikaani" meni aika lujaa tuolla autolla verrattuna harkka-autoon.


C-finaali: #11

Harkka-auto alle ja osin jo tästäkin johtuen odotukset eivät olleet kovin korkealla kisan suhteen.

Starttihämminkiäkin järjestyi 4:neljän lämppärikierroksen muodossa odotellessa sammuneitten autojen uudelleenstarttaus -yrityksiä. No, lopulta päästiin matkaan vaikkei kärki uskonut kisan olleen jo käynnissä lipun heilahdettua. Itsekin nukuin startissa koska luulin vielä yhden lämppärin olevan käynnistymässä.

Jatenski puhalsi jo alussa ohi, mutta loput jäivät taakse. Yksinajelua liki koko kisa, mutta onneksi rata tarjoaa siihenkin mukavan haasteen. Sain maalisuoralle johtavan shikaaninkin lopulta onnistumaan Jacquesin vinkkien kautta.


Sanaset:

Kiitokset Team 107:lle kilpailujärjestäjän avustamisesta käytännön töissä ja Cmoneylle muusta järkästä. Onnittelut kärkikolmikolle, DW teki vakuuttavan paluun ainakin hetkeksi.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Kisa:

Lämppäri spinnilla tutustuin #270:n jarruihin. Yllättävät ovat:doubtful:

Huippunopeus oli parempi kuin edellä ajavalla PP:llä ja tämä mahdollisti ohituspaikkojen metsästyksen 1. mutkaan. Pitkään sai odotella, mutta 6.03 aukesi, mutta luulin tilan loppuvan kesken, mutta oishan sitä ollut. Jacques ohitti mun omasta jarruvirheestä (6.17) ja neljä sekuntia myöhemmin oma ohitusyritys ja 8.16 toinen ja maalisuoralle kolmas 8.54. Jacques sai juuri suoran alussa estettyä pienellä peippauksella, muuten olisin päässyt ohi.

http://youtu.be/EanommWxCWk
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
KISARAPO

Harkat: #60

Rata tuntui olevan melkoisen liukas (tai autot) eikä ajaminen ollut ihan niin hauskaa kuin täällä aiemmin.
Alla oli kuitenkin ylivoimaisesti paras auto ja sillä kärkeeen mutta oli aika hakemista.

Aika-ajo #11.
Sama auto kuin Wopelle aika-ajoon ja näytti ettei se välttis paras tykki ole..
Radalle ja täähän oli ihan p**ka kun vertas harkka autoon. Ois pitäny saada parempi painojakauma tälle autolle mutta
samas se, näillä mentiin. Hirvee riski päälle ja ratissa roikkuen tais viimeinen kierros onnistua jotenkuten ja olinkin hämmästynyt että sillä pääsi jopa A-finaaliin.
ja jopa eturiviin. Painavampana Wope jäi sillä B-finaaliin mutta sitten näytti muille mihin #60:llä pystyy.

A-finaali. #270

Tuloksia katsellessa kävi selväksi että nyt on #60:in jälkeen ehkä se nopein auto mulle kisaan. Silti tottakai odotin että DSQ vie kisan ihan suvereenisti #60:llä. Mutta hällä paska tuuri sen kuin vain jatkui;
Harmi, itsekin odotin taistelua häntä vastaan heikommalla autollani mutta minkäs teet. Ekaan mutkaan lähdin haastamaan Nastyä kärkeen, ei ihan onnistunu, Cmoney pääsi edelle, lyhyen suoran jälkeen yritin ohittaa takaisin shikaaniin
mutta heti kuin painoin jarrulle pyörähdin, ihan noin herkkiä jarruja en odottanut.:mad_old: Paska nakki sikäli että DSQ jotui hidastamaan sen verran että autonsa sammui. ( Jotain häikkää siinä oli mullakin se sammui varikkosuoralla mistä mainitsin) Sitten jollain ilveellä nousin toiseksi ( muuta en muista kuin että Nastyn auto ei menny mihinkään, siksi vahingossa annoin vauhtia...) Wope oli noussut kärkeen ja mulla oli nopeampi auto + ei mitään menetettävää pisteissä...
Monta kierrosta siinä väännettiin ja tuntui jo ettei sieltä mistään ohi pääse kunnes lopulta vasurialamäkeen riskillä tuikkasin tosi pieneen väliin, kiitos paremman kiihtyvyyden ja pääsinkin kärkeen ja voittoon. Pakkovoitto oli vaikka autotuurilla tuli ja silti ei taida riittää. Kiusataan silti muita finaalissa minkä pystyy.. :)
Kiitos Järjestäjille ja ratayrittäjille ja muille podiumisteille.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Ottiko DSQ nyt niin kovat pultit, että tiimissä ei ole enää yhtään aktiivikuskia :(
Aika näyttää. Lady Luck on kyllä antanut hälle kovaa opetusta tämän kauden. Mutta Lassi ja Leevi -sarjiksen isän sanoin: "Se kasvattaa luonnetta".
Mä en ainakaan toivottaisi hetkeen enää kellekään muulle onnea, kuin DSQlle :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Sietäisikin ottaa opiksi. Ei tollaista primadonnaa jaksa kattella.. Ittelläni tais viime vuonna osua lähes joka kisaan ihan hirveä ruoska, mutta eipä sitä paljoa kukaan noteerannut vaikka pari kertaa siitä mainitsin.
Nyt sitten yksi räkänokka on kisasta toiseen kärkitaistelussa ja on mukamas niin surkea tuuri että.. Ei ole huonoa tuuria DSQ nähnytkään.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Ei ole huonoa tuuria DSQ nähnytkään.
Ehkä vähän vanhempana ottaisi asian vähän rennommin. Mutta on kyllä ollut huonoa kisa-autotuuria kerrasta toiseen. Kuten kieltämättä sullakin aiemmin ainakin. Nautitaan kisoista :)
 
Ylös