TumBero
Well-known member
- Liittynyt
- 26.3.2012
- Viestit
- 184
Kuvittele tilanne, että sensori menee sekaisin ja antaa punaisen valon kuljettajalle, vaikka autossa ei olisi mitään vikaaIhan hullu idea tuo on eikä tule koskaan onnistumaan. On täysin mahdotonta kehittää sellaiset säännöt, ettei niitä voisi mitenkään kiertää. Lajista tulisi vain entistäkin naurettavampaa sekoilua, jos tiimiradioissa ei kuultaisi muuta kuin koodikieltä. Tiimiradio pitäisi kieltää kokonaan. Tallit saisivat korkeintaan asentaa autoon alkeelliset merkkivalot, joilla voitaisiin esimerkiksi ilmoittaa tarpeesta tulla varikolle (keltainen valo) tai pysähtyä välittömästi (punainen valo). Mitään muutahan noilla ei pitäisi olla tarvettakaan tehdä radion välityksellä. Samalla saataisiin lisää säpinää varikolle, kun mahdollinen siiven vaihto tai kulmien säätö voitaisiin päättää vasta auton pysähtyessä ruutuun.
MotoGP:ssäkään ei mitään tiimiradiota ole ja kaikki on siellä erinomaisesti. Mistään helvetin tiimimääräyksistä ei ole koskaan tarvinnut keskustellakaan.
Mielestäni radioliikenteen voisi kieltää kokonaan, ainoastaan varikkotaulu ja sitten rattiin juurikin ilmoitus että varikolle seuraavaksi tms. Tosin sitten pitäisi tekniikkaa yksinkertaistaa, kun siellä on muutenkin nappuloita melko paljon...