Tai siirrytään langalliseen.Miten autot ennen telemetriaa pysyi nipussa?
Digitaaliset näytöt pois, langaton tulemetria pois...
Tai siirrytään langalliseen.Miten autot ennen telemetriaa pysyi nipussa?
Digitaaliset näytöt pois, langaton tulemetria pois...
Ja sitten vähän jotain substanssiakin, kiitos. Mistä on kyse, mihin viittaat?"The sun is shining" ja "The sky is clear". Toto naureskeli 'uusille' radioviesteille.
Viittaan tuttuun ja Oskari Saaren haastatteluun Toto Wolfin kanssa.Ja sitten vähän jotain substanssiakin, kiitos. Mistä on kyse, mihin viittaat?
Etkö lukenut postaustani?Miten autot ennen telemetriaa pysyi nipussa?
Digitaaliset näytöt pois, langaton tulemetria pois...
Huonosti. Teknisiä keskeytyksiä tuli paljon enemmän kuin nykyisin.Miten autot ennen telemetriaa pysyi nipussa?
Kyllä ne nyt "nipussa" pysyisi nykyäänkin ilman varikon ohjeita. Jatkuva neuvominen on tuloksen maksimointia. Ilmankin pärjää, muttei yhtä hyvin. Kun ei voitaisi reagoida autosta saatavaan dataan, niin vedettäisiin vähän enemmän varman päälle moottorisäätöjen ym. suhteen.Autot on suunniteltu siten, että niitä voi säätää vaikka miten varikon ohjeiden mukaan (kun sinne on radioteitse välitetty autosta dataa). Ennnen ei varikolle lähetetty telemetriaa = autot suunniteltiin, siten ,että ne pysyy niillä säädöillä nipussa, kun kisaan mennään.
Aika huono koodi.Odotetaan jotain huikeaa kisaan vielä. "The sky is clearer in turn 8 20m before".
Se on "kojelaudassa". Red Bullilla on ainakin aiemmin ollut sama juttu.TV-kuvan perusteella eihän Williamsilla ole ratissa mitään näyttöä... Voiko oikeasti pitää paikkansa vai onko se jossain kameralta piilossa muualla ohjaamossa?
Radioliikenteen rajoittaminen ei tietääkseni koske kolaritilanteita. Eiköhän Bianchi itse tiennyt ennen kolarin sattumista, että radalla on tuplakeltaiset liput. Bianchi ei vaan ajanut tarpeeksi hiljaa, vaan menetti auton hallinnan kohtalokkain seurauksin.Onko tätä radioliikennettä rajoitettu mahdollisten kolaritilanteiden suhteen? Tuli vain mieleen, että olisiko Jules Bianchin kolari voitu välttää, jos Marussialta olisi ilmoitettu radion välityksellä Bianchille, että Sutil ajoi ulos ja että ulosajopaikalla on tuplakeltaiset liput.
Ok, kyllä Bianchi varmasti näkikin nuo keltaiset liput ja tottakai niitä tulee aina noudattaa, mutta mietin vain että olisiko Bianchin tilannenopeus ollut asianmukaisempi siinä tapauksessa jos kisainsinööri olisi saanut pyytää Bianchia hidastamaan.Radioliikenteen rajoittaminen ei tietääkseni koske kolaritilanteita. Eiköhän Bianchi itse tiennyt ennen kolarin sattumista, että radalla on tuplakeltaiset liput. Bianchi ei vaan ajanut tarpeeksi hiljaa, vaan menetti auton hallinnan kohtalokkain seurauksin.