Ymmärrän ajatuksen tässä radioviestikiellossa (kuskien roolin korottaminen), muta käytännössä se ei tule toimimaan... ennen kuin autot suunnitellaan uusiksi.
Ties kuinka monennen kerran: radalla kulkee prototyyppejä, joskus jopa kaksi kpl suhteellisen identtisiä. Koko härveli on suunniteltu niin, että se lähettää tietoa varikolle ja sen mukaan miten ajetaan, datasta päätellän miten sitä pitää säätää kisan aikana, että se pysyy nipussa. Jos tuota viesintää aletaan yhtäkkiä rajoittamaan, autot voi alkaa paukkua ihan miten sattuu. Niitä ei ole suunniteltukaan "itsestään" ajettaviksi, vaaan yhdessä insinöörien ja kuljettajan.
Jos radioliikennettä aletaan oikeasti rajoittaa, autoihin aletaan rakentaa huomattavasti enemmän automatiikkaa eri tilanteita varten. Eli, lisää taas kustannuksia, siis juuri päinvastoin kuin on tarkoitus.