Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kyllä minä veikkaan että Kimiäkin vituttaa melkoisesti tämä touhu. On tämä Ferrarin touhu kyllä surkuhupaisaa jos nämä väitteet pitävät paikkansa.. Ei kai tässä voi kuin nauraa :D
Revolt vohkaa turhaan Alonson menosta ja väärin menee tämäkin Knoxin oletus Kimin suhteen.

– Mattiacci teki hyvää työtä siihen nähden, kun muistaa, että hän tuli F1:n ulkopuolelta tuohon virkaan. Arrivabenen tunnen pitkältä aikaväliltä ja olen varma, että hän on oikea mies tähän tehtävään, Räikkönen puntaroi.

© Turun Sanomat verkko
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
– Mattiacci teki hyvää työtä siihen nähden, kun muistaa, että hän tuli F1:n ulkopuolelta tuohon virkaan. Arrivabenen tunnen pitkältä aikaväliltä ja olen varma, että hän on oikea mies tähän tehtävään, Räikkönen puntaroi.
© Turun Sanomat verkko

Oho, milloinkas Kimistä on tullut organisaation/esimiehen unelma duunari :)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Onhan se nyt kumma jos Marlboro-miehet ei tule keskenään toimeen.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Pakko olla tallin satuiluja koska Kimihän on itseriittoinen motivaatio puutteineen kusipää jolle kelpaa raha ja viina. Kysykää vaikka tämän palstan "viisailta"... :p
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Pakko olla tallin satuiluja koska Kimihän on itseriittoinen motivaatio puutteineen kusipää jolle kelpaa raha ja viina. Kysykää vaikka tämän palstan "viisailta"... :p
Kimistä tuli Heikki. Ajaa kuin Heikki ja kommentit on luokkaa Heikki. Lääkärillä kävisin Kiminä testauttaa testotasoja.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Joo. Vaikea kausi voi tosiaan tulla. Ferrarin henkilöstöpuolen asiat ovat myös melkoisella tolalla. Tosin jo Domenicalinkin osalta näki, että mies olisi ollut ideaali apulaistallipäällikkö ja siitä lähtien myöskään Mattiacci tai Arrivabene eivät ole olleet mitään erikoisia tallipäälliköitä. Mattiaccillakin vain minimaallinen määrä kokemusta tallissa ennen nykypäivää silloin Domenicalin talousmanageriajoilta ja Arrivabenellä ei taas näyttöä lukuunottamatta myöskään ole kokemusta tallin johtajuuspuolella.

Domenicalia, Mattiaccia ja Arrivabeneä kuitenkin yhdistää hyvä taloustietämys ja kulissien takaisten asioiden taitava johtajuus. Mattiaccin osalta tietysti harmi on, että mies alkoi juuri ja juuri saada hommasta kiinni. Toisaalta myös Domenicalinkin potkujen aikaan mies oli alkanut saada juuri ja juuri omaakin itseluottamusta ja omaa johtajuuden uraa ilman hapuilua tai Jean Todtiin vertailua. Toisaalta Mattiaccin poistuminen on kuin analgrammi Todtin tuolloin oletetusta poispotkaisusta syöksykierteen loppuvuosina kun Ferrarilla oli käynnissä enemmän tai vähemmän täysimittainen sisällissota Todtin ja Lombardin välillä. Tuolloin Todtin joutuessa ulos tallista Ferraria olisi todennäköisesti kohdannut melkoinen kaaoksen jatkuminen 1990-luvulla kun siellä olisi ollut melkoinen diktaattori pomona...

Helvetti. Välillä oli jopa Jean Alesikin alakynnessä kun riehuminen alkoi varikkopilttuussa..:eek:

Joka tapauksessa Arrivabene on lisäksi ollut Marlboron Italian haaran riveissä jo vuodesta 1977 ja yleensäkin siitä lähtien enemmän tai vähemmän aktiivisesti mukana lajissa jopa merkittävänäkin sponsorien edustajana etenkin Paddy McNallyn maineen perijän piirissä ja siten muun muassa Kimin tunnettavuus hänen kanssaan ei ole itselleni ainakaan yllätys. Suurin kysymys on tietenkin kaiken tämän jälkeen vielä yleinen selviäminen tallipäällikkönä.

PS. Mitä vielä tulee Alonson kritisointiin niin kyllä löytyy kriittistä sanaa Alonsoa kohtaan näiden vuosien aikana niin Luca Corderosta, Domenicalista ja Mattiaccilta aina itse Il Piccolo Commendatoreen asti. Tosin Il Piccolo Commendatore esitti kyllä Valenciassa 2010 melkoisen takapuoleen ammuttua karhua kun silloin oli muun muassa Kimi Räikkösen mainetta kritisoitu ja samoin mies tasapuolisesti puolusti myös Alonsoa.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Mitä vielä tulee Alonson kritisointiin niin kyllä löytyy kriittistä sanaa Alonsoa kohtaan näiden vuosien aikana niin Luca Corderosta, Domenicalista ja Mattiaccilta aina itse Il Piccolo Commendatoreen asti. Tosin Il Piccolo Commendatore esitti kyllä Valenciassa 2010 melkoisen takapuoleen ammuttua karhua kun silloin oli muun muassa Kimi Räikkösen mainetta kritisoitu ja samoin mies tasapuolisesti puolusti myös Alonsoa.
Olet ilmeisesti petrannut ulosantiasi aiemmasta, koska alan vähitellen saada näistä kirjoituksistasi jotain irti. Propsit siis siitä :thumbup: Mutta voisitko vielä lopettaa näiden mystisten lempinimien käytön koska suurin osa, usko tai älä, eivät niitä tunnista. Esim. itse olen seurannut formuloita varsin aktiviisesti vuodesta 1995 lähtien, eikä minulla ole harmainta aavistusta siitä kuka on Il Piccolo Commendatore. Eikä sitä tiennyt Googlekaan, joten jospa jatkaisit ihan oikeilla nimillä. Thanks.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Huoh. No mikäs siinä.

Piero Ferrari on kyseessä ja olenhan tätä lempinimeä käyttänyt jo pitkän aikaa muutenkin ja jonkun aikaa tällä palstalla erityisesti noiden kausikoosteiden yhteydessä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ilmeisesti sitä on luettu (googlekääntäjällä) Leo Turrinin blogia jossa noita lempinimiä syntyy ja julkistetaan tasaiseen tahtiin.

Leo lisää hieman huumoria nimittelemällä hyväntahtoisesti tai ironisesti. Ja niitä käyttäen sitten toiset antaa kuvan kuin sisäpiiritiedosta, syvästä valistuneisuudesta ja informoidusta.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Ei ole tarvinnut Google-kääntäjää tai mitään muutakaan vastaavaa.:frank: Sen verran paljon osaan italiaa itsekin ja lisäksi kyseinen lempinimi oli käytössä ensi kertaa jo todella kauan aikaa sitten tosin Piero Ferrari oli tuolloin usein vielä Piero Lardi lähinnä nimellisistä syistä. Sittemmin kun hän alkoi olla näkyvästikin Piero Ferrari niin siitä eteenpäin ja jo vuoden 1992 jälkeen toimiessaan eräänlaisena kulissien takaisena johtajana hän ansaitsi nimensä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Sorry, se oli provoa mutta peukut italiantaidoille. Sittenhän voisit kääntää tänne Turrinin erinomaisia kirjoituksia.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Voisihan sitäkin joskus tehdä kunhan vain ehtisi.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Uusi päivä ja uudet juorut Matiaccin potkujen syistä. Eilen F1-toimittajat sanoivat, että syynä oli Alonson lähtö ja siitä aiheutuneet kustannukset. Allen taisi arvella, että Matiacci on loukannut Marchionea tai ollut yhteydessä muiden automerkkien rata-autopuoleen.

Tänään Noble väittää, että syynä on huonot politikointikyvyt ja huonot välit Bernien kanssa.

Huomenna jotain muuta? Ihan saa itse valita mihin uskoo...:eek:
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Jos muuten jostain syystä Marchionne olisi myös ongelmissa johdon kanssa ja korvattaisiin jollakin niin kukahan helkkari sitten voisi olla toimitusjohtaja? Tietysti tämä varsin usein julkisuudessa oleva nuori Agnelli voisi olla toimitusjohtaja jos jaksaisi ja muutoin vaikka itse Piero Ferrari, mutta sitten alkaa tulla jo tätä nuorempaa ja itsellenikin melko tuntematonta porukkaa johtoehdokkaaksi. Kun Marchionnekin on enemmän näitä liikemiespuolen miehiä niin Ferrarilla saattaa olla melkoinen johtajuuskriisi huonoimmassa tapauksessa odotettavissa.

Toki Marchionne saattaa säilyä toimitusjohtajana jolloin ongelma on lähinnä tallipäällikötasolla, mutta jos molemmat tämän hetken nimet korvattaisiin tai olisivat ongelmissa niin siinäkin riittäisi sitten ongelmia kun ei siellä ole mitään kovin merkittävän tasoista johtohenkilöä johtamaan. Toista tosiaan oli Jean Todtin aikaan kun Todt itse alkoi enemmän tai vähemmän Lombardin lopullisen ulosheiton jälkeen ja niitä seuranneina välivuosina aktiivisesti tekemään Domenicalista seuraajaansa.

Tai vuodesta 1994 eteenpäin myös Ron Dennis aloitti itse aktiivisesti tekemään Martin Whitmarshista seuraajaansa. Tosin tuolloin myös ns. Suljettujen Ovien Johtajan eli herra Ferrarin ja Luca Corderon sanakin yhtä merkittävine hyväksyntöineen painoi varsin paljon vaakakupissa siinä, että Domenicali pystyi ennen pitkää nousemaan vain vakituisesta talousjohtajasta aina apulaistallipäälliköksi ja sittemmin tallipäälliköksi.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
IS
Italialainen Autosprint kertoi jo lokakuun lopussa, että ensimmäisten pienoismallin tuulitunnelitestien ja simulaatioiden perusteella Ferrarin ensi vuoden F1-kilpurista on tulossa floppi. Lehti kertoi, että tallin - silloisia ja nykyisiä - kuljettajia olisi jo varoitettu tulevan auton heikosta suorituskyvystä.

Ei savua ilman tulta, sanotaan.

Nyt samoja tietoja Ferrarin uutukaisen ongelmista on myös F1-toimittaja Leo Turrinilla.

- Valitettavasti uutiset vuoden 2015 auton suorituskyvystä ovat huonoja. (Sebastian) Vettelille on kerrottu asiasta, (Kimi) Räikkönen tiesi jo aiemmin, kokenut formulajournalisti kirjoittaa blogissaan.
Alonso haistoi ja lähti kreivin aikaan. Kusessa ollaan Ferrarilla, ei muutaku ikkunat auki ja tuuletetaan lisää, kenkää kenkää kenkää niin saadaan vieläkin enemmän sekasortoo :D Saatana vaan Kimin puolesta :(
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Alonso haistoi ja lähti kreivin aikaan.
No, katsotaan nyt ensin, miltä McLarenin meno alkaa näyttämään ja miten yhteiselo Dennisin kanssa sujuu. Huonoimmassa skenaariossa hypättiin ns. ojasta allikkoon.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
No, katsotaan nyt ensin, miltä McLarenin meno alkaa näyttämään ja miten yhteiselo Dennisin kanssa sujuu. Huonoimmassa skenaariossa hypättiin ns. ojasta allikkoon.
Tuohan on jopa melko todennäköistä, jos McLarenin tämän kauden suorituskykyä katsoo. Hankala uskoa, että ensi kaudella olisi kärkiauto, vaikka Honda onnistuisikin hyvän koneen tekemään.

Toisaalta, jos Alonso tiesi/aavisti, että ainakaan Ferrarilla ei tulla voitoista ajamaan, niin periaatteessa ihan fiksuahan se on lähteä riskillä kokeilemaan muualle, missä nyt edes teoreettinen mahdollisuus parempaan olisi. Ei siinä ainakaan kovin korkealta putoa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
IS


Alonso haistoi ja lähti kreivin aikaan. Kusessa ollaan Ferrarilla, ei muutaku ikkunat auki ja tuuletetaan lisää, kenkää kenkää kenkää niin saadaan vieläkin enemmän sekasortoo :D Saatana vaan Kimin puolesta :(
Miksi Ferrarilla on kova tarve vuotaa negatiivista tietoa ensi kauden autosta? Yritetäänkö tällä vaikuttaa moottoreiden kehitystyön sallimiseen?

Miksei Ferrari tule uutena moottorivalmistajana Fiatin nimellä? Saisivat tehdä kokonaan uuden padan ja vielä kehittääkin sitä.

Miksei Ferrarilla laiteta kova kovaa vastaan ja kehitetä konetta muista välittämättä. Jos hylkäävät Australiassa niin sittenpähän hylkäävät. Ei tuolla 10. sijan tuntumassa laillisella autolla sen mukavampaa ole.
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Ferrari kun ei näköjään nykyvuosina tiedä minkälainen hyvä auto pitää olla niin sehän voikin olla loistava auto, mutta luulevat sitä vaan paskaksi :ahem: Päinvastoin jos kertoilisivat, että ensikauden auto näyttää loistavalta tuulitunnelitesteissä niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä se olisi yhtä luokaton kuin f14t.

E: Itse uskon, että jos mersu lähtisi ensikauteenkin tämän kauden autolla ilman pienintäkään muutosta niin se olisi ensikauden ferraria nopeampi. Tuskin ne Ferrarilla saa autoaan 2 sekuntia nopeammaksi talven aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös