Sebi voittaa siinä, että voi sijoitella lisäpainot paremmin.Eiköhän Kimillä ole vastaavasti 8 kg kevyempi auto...
F1:sten minimipaino lasketaan kuskin kanssa. Joten ainoa asia mitä tässä hävitään on korkeampi painopiste. Mitä se vaikuttaa kierrosaikoihin, ei mitään käsitystä.Sellannen juttu tuli mieleen että Kimi 70kg vs Seb 62kg. Paljonko Kimi kärsii kisamatkalla "ylimääräsen" painon kuskaamisesta. Kymppä tai pari nyt ihan varmasti tulee takiiin / kierros.
Kyllä ja varsinainen ongelma alkaa siinä vaiheessa kun auto on ylipainoinen kuten Sauber viimekaudella. Ei siellä Gutierrezin autoon lisäpainoja laitettu vaan tasoittaakseen tallkikaverusten eroja kun koko roska on muutenkin liian painava.F1:sten minimipaino lasketaan kuskin kanssa. Joten ainoa asia mitä tässä hävitään on korkeampi painopiste. Mitä se vaikuttaa kierrosaikoihin, ei mitään käsitystä.
;D Hah joo. Pitäisi melkein Kimin ja Vettelin kummankin mennä sinne kiikkulaudan toiseen päähän jotta pysyisi tasapainossa meikäläisen kanssa.Sebi voittaa siinä, että voi sijoitella lisäpainot paremmin.
Aina välillä unohtuu kuinka pieniä noi kuskit on. 62 kiloa.
Ehkä ottivat juttukaveriksi kimille?"Räikkösen kanssa Lotuksella yhteistyötä tehnyt ja Fernando Alonson kanssa vuodet 2008-2009 Renault'lla ahertanut espanjalainen kisastrategisti Inaki Rueda on Ferrarin uusin kaappaus"
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015032519416635_fo.shtml
Millähän perusteella toi kyseinen taktikko on huippu kaappaus, oma muistini mukaan Lotuksella oltiin aina väärään aikaan aika-ajoissa ulkona ja väärillä kumeilla ja kisassa joka stintti oli muutaman kierroksen liian pitkä.
Osaa ajattaa toisen auton oikeaan aikaan seinään?"Räikkösen kanssa Lotuksella yhteistyötä tehnyt ja Fernando Alonson kanssa vuodet 2008-2009 Renault'lla ahertanut espanjalainen kisastrategisti Inaki Rueda on Ferrarin uusin kaappaus"
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015032519416635_fo.shtml
Millähän perusteella toi kyseinen taktikko on huippu kaappaus, oma muistini mukaan Lotuksella oltiin aina väärään aikaan aika-ajoissa ulkona ja väärillä kumeilla ja kisassa joka stintti oli muutaman kierroksen liian pitkä.
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/driver/1247.html Height 1.76 mSebi voittaa siinä, että voi sijoitella lisäpainot paremmin.
Aina välillä unohtuu kuinka pieniä noi kuskit on. 62 kiloa.
Mikähän lie lähde kun Ferrarin omat sivut kertovat että:http://en.espnf1.com/f1/motorsport/driver/1247.html Height 1.76 m
Weight 58 kg Vettel on siis lähes alipainoinen? Eihän tuo voi pitää paikkaansa.Tuo pituus&paino kuulostaa ihan järjettömältä.Mäkihyppymeininkiä. :frown:
Räikkönen http://en.espnf1.com/f1/motorsport/driver/1208.html 62 kiloa,ööö...okei.Itse luulen että paino on lähemmäs 70 kiloa,kuin 60kg. :doubtful:
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/lehti-ferrarin-uusi-moottori-hatyyttelee-mersun-lukemia/4940342Mites kun oli ennen Australiaa puhetta että Ferrari ajaa "alitehoisella" koneella tuon kisan. Ollaankohan uutta voimanlähdettä tuomassa jo Malesiaan, vai vieläkö kruisaillaan tuolla vähemmän tehokkaalla versiolla?
No kun niillä koneilla on säännöistä johtuen ajettava noin viisi kilpailua jokaisella, niin kyllähän he sillä jatkavat vielä pitkään.Mites kun oli ennen Australiaa puhetta että Ferrari ajaa "alitehoisella" koneella tuon kisan. Ollaankohan uutta voimanlähdettä tuomassa jo Malesiaan, vai vieläkö kruisaillaan tuolla vähemmän tehokkaalla versiolla?
Nuo kuulostaa oikeilta. Kevyt on Vettel jokatapauksessa. Lihas"massa" kärsii.Mikähän lie lähde kun Ferrarin omat sivut kertovat että:
Vettel: WEIGHT 62 HEIGHT 1,75 M
http://formula1.ferrari.com/en/main-drivers/sebastian-vettel/
Kimi: WEIGHT 70 HEIGHT 175
http://formula1.ferrari.com/en/main-drivers/kimi-raikkonen/
Voi sitä moottoria myöhemminkin käyttää, jos loput koneet kestä kautta. Esim jossain monacossa voisivat käyttää heikompaa moottoria.No kun niillä koneilla on säännöistä johtuen ajettava noin viisi kilpailua jokaisella, niin kyllähän he sillä jatkavat vielä pitkään.
Ferrarihan kielsi sen väitteen paikkaansa pitävyyden, ajoivat Australiassa samalla moottorilla mitä Barcelonassakin.Mites kun oli ennen Australiaa puhetta että Ferrari ajaa "alitehoisella" koneella tuon kisan. Ollaankohan uutta voimanlähdettä tuomassa jo Malesiaan, vai vieläkö kruisaillaan tuolla vähemmän tehokkaalla versiolla?
Toisaalla väitetään että sillä tehokkaammalla ajoi Sauber kahtena viimeisenä testipäivänä.Ferrarihan kielsi sen väitteen paikkaansa pitävyyden, ajoivat Australiassa samalla moottorilla mitä Barcelonassakin.