Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Voisit jo lopettaa ton turhan itkemisen aiheesta, älä tee omasta ongelmastasi muiden ongelmaa. Termiä käytetään, jos sitä halutaan käyttää.
Lähinnä ihmetyttää miksi ihmiset, joilla on hirveä tarve 'keskustella' ATK:ssa ei keksi mitään muuta synonyymia valittamiselle kuin itkemisen. Antaa aika heikon kuvan keskustelutaidosta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Lähinnä ihmetyttää miksi ihmiset, joilla on hirveä tarve 'keskustella' ATK:ssa ei keksi mitään muuta synonyymia valittamiselle kuin itkemisen. Antaa aika heikon kuvan keskustelutaidosta.
Itkeminen tossakin kohtaa mielestäni erittäin kuvaava termi. Se antaa mielikuvan valittamisesta ja kuinka omaa tahtoa halutaan "itkun" avulla saada läpi vrt. lapsi itkee karkkikaupassa.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ei taida olla ratin pala, kun tästä Miikhailin aiemmin pistämästä linkistä näkee sen ratin keulan päällä vähän kauempana ohjaamosta:
Eipä koko rattia näy tuossakaan kuvassa, mutta ehjältä näyttää näkyvä osuus. Tuo pala näyttää vaan niin epäilyttävästi ratin kahvaosalta.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Nyt, kun tuota kuvaa katsoo ja turvakaari on kokonaan hävinnyt voipi sanoa, että kuomu olis ihan päreinä. Joku Tractorpulling tyyppinen teräskehikko päänympärilla vois olla riittävä, mutta onko näkyvyys sen jälkeen kovin hyvä ja miten autosta pääsee nopeasti ulos.
Sellainen tractorpulling-kehikko olisi todennäköisesti tuollaisessa törmäyksessä solmussa kuljettajan pään ympärillä. Ei kyllä oikein tule mieleen mitään sellaista kuomuratkaisua millä voitaisiin estää kuljettajan loukkaantuminen tuollaisessa osumassa, kun kyseessä on noin matala auto. Koppiautot on ihan eri juttu koska koko auton korirakenne on niin erilainen kuin tuollaisessa yksipaikkaisessa formulassa.

Helvetin ikävä tapaus mutta toivottavasti tässä pidettäisiin nyt järki päässä eikä lähdettäisi ylireagoimaan ja keksimään jotain älyttömyyksiä. Moottoriurheilusta ei koskaan saada 100% turvallista, vaan aina jää se "shit happens" -mahdollisuus. Jos tuollaista täysin vaaratonta moottoriurheilua halutaan niin sitten pitäisi siirtyä ajamaan simulaattoriin. Pitää vaan pyrkiä minimoimaan niitä riskejä niin paljon kuin mahdollista ilman että kuohitaan laji ihan täydellisesti, mutta hyväksyä se että kaikesta ei voida tehdä täysin vaaratonta ja aina jää se mahdollisuus että käy vaan todella paska tuuri ja osuu pahasti. Toivottavasti tästä otetaan sen verran kuitenkin opiksi että mietitään miten noita autoja saataisiin poimittua radan varresta tehokkaasti ja turvallisesti siten että ratahenkilöstön ja kuljettajien turvallisuus säilyy, ja toisaalta kisa ei häiriinny. Bernie vaatii kisapaikoilta komeita lasipalatseja ja fasiliteetteja niin voisiko mieluummin edes osan noihin sijoitettavista rahoista sijoittaa jonkinlaisiin tehokkaisiin ja helposti siirrettäviin nostureihin joilla autot saataisiin nostettua turva-aidan yli?
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Monilta puuttuu realismi tällaisissa odottamattomissa kamalissa onnettomuuksissa kokonaan. Sen jälkeen kun tuli tietoon, että Bianchi on törmännyt yli 200 km/h traktoriin ja ei ole tajuissaan.

Aina on kiva toivoa kaikkea, mutta on aivan selvää, että Bianchi ei tule olemaan elämässään enää kuin korkeintaan letkuruokinnassa. Pitäisin ihmeenä, mikäli olisi vielä elävien kirjoissa ensi viikolla.

Juuri kun muistelin kaverilleni, että F1:n mustasta viikonlopusta taisi tulla tänä vuonna 20 vuotta.
Ensinnäkään noita live timingin ratakartan tapahtumia ei voi pitää totuudenmukaisina nopeuksien, tai edes ratasijainnin suhteen. Ja vaikka sitä vauhtia olisi 200 ollutkin kun auto lähti hanskasta, niin se ei tarkoita, että törmäyshetkellä sitä olisi ollut läheskään noin paljoa. Sutilin kolarin nopeudesta törmäyshetkellä voi vetää johtopäätöksiä siitä, minkä verran se vauhti on mahdollisesti hidastunut. Noi toisen kappaleen kaltaiset aivan selvät johtopäätöksetkin kannattaisi vielä tässä vaiheessa pitää omana tietonaan.
 

Tiedemies

Well-known member
Liittynyt
22.11.2009
Viestit
164
Itkeminen tossakin kohtaa mielestäni erittäin kuvaava termi. Se antaa mielikuvan valittamisesta ja kuinka omaa tahtoa halutaan "itkun" avulla saada läpi vrt. lapsi itkee karkkikaupassa.
Voi olla että kuulin/muistan väärin, mutta kyllä tuo minun mielestäni melko neutraalilla äänensävyllä totesi mielipiteensä. Kaikki aina itkevät kun puhuvat radioon paitsi suomalaiset?
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
1128
Sijainti
Brave New World
Toivottava vaan, ettei isku ole kohdistunut ihan suoraan "vastapalloon" vaan traktorin puskuri on viistänyt vaan kypäränlakea, jolloin törmäysvoima on voinut ehkä olla pienempi ja esim. ohjaamoreunat omalta osaltaan imeneet tuota energiaa. Tuota kuvaa kun Bianchin autosta katsoo, niin se vähän viittaisi tähän, koska kypärä on säilynyt ehjänä. Tosin, kuten täällä on jo todettukin, ei se ole välttämättä tae mistään.

Mitä tulee joihinkin täällä esitettyihin ehdotuksiin Tractorpulling-kehikosta kuljettajien ympärille, niin siinä on se vissi ero, että ne on siinäkin lajissa sitä varten, että jos traktori kippaa ympäri - ei sitä varten, että ajetaan 200 km/h päin jotain suurimassaista objektia. Joten sikäli sellaisessa kehikossa on juurikin se vaara, että se takertuu kuskin ympärille tai huonolla tuurilla lävistää esim. visiirin.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Noita kuvia kun katsoo niin auto näyttää olevan ihan levynä mutta silti kypärä näyttää ehjältä eikä siinä ole ainakaan päälaella tai visiirin tietämillä mitään isoja osumajälkiä. Tuntuisi että jos on aivan pahki mennyt tuohon murikkaan tai sukeltanut kokonaan sen alta niin kypärä (ja pää) olisi aivan päreinä, joten olisiko tuo alapinnan vino muoto sen verran sysännyt autoa sivuun että törmäysenergia on pienentynyt ja osuma ei ole ollut ihan niin raju kuin mitä se pahimmillaan voisi tuollaisessa törmäyksessä olla?
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
olisiko tuo alapinnan vino muoto sen verran sysännyt autoa sivuun että törmäysenergia on pienentynyt ja osuma ei ole ollut ihan niin raju kuin mitä se pahimmillaan voisi tuollaisessa törmäyksessä olla?
Itse keksin lähinnä sellaiset vaihtoehdot, että auto on tullut kylki edellä, jolloin ensimmäinen ja pahin isku olisi tullut mahdollisesti vain auton takaosaan ja siitä pyöräntänyt tai sitten, että autoi olisi ollut hieman kyljellään, eli ottanut jostain pomppua ja toinen puoli on noussut hieman ilmaan ja auton yläosa olisi osunut koneen perään. Auton oikeassa kyljessäkin on muuten selvästi osumaa, enkä oikeen keksi miten ne ovat siihen ilmestyneet.

Mites muuten hiilikuitu hajoaa? jos auton yläosa on vain osunut perään, niin hajoaako se siitä osuneesta kohdasta vai voiko se taipua jostain alempaa ja napsahtaa sieltä poikki?
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Uusi kuva missä näkyy koko auto, voihan perke** ku on menny lyttyy (Ne kattoo jotka haluaa kuva ei ole mikään kovin mukava :/ )
Koitaha selvitä ja sitten räikkösen jälkee ferkulle ;)


http://gyazo.com/63ec764fc28c9fc1c3e83fd0409c289e

Edit: näköjään on jo täällä pahoittelut!
Tuossa näkyy muuten ainakin erittäin selvästi, että ratista puuttuu palanen. Toivottavasti ei ollut sormet välissä.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1035
Lommo? Emmää kyllä havaitse?
Itsekin näen vain tuon kohdan, joka on ottanut mustaa väriä jostain. Periaatteessa maali on voinut lähteä kypärästä tai sitten kypärä on ottanut jostain väriä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös