Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Eli kuinka paljon olisi pitänyt esim. tämänpäiväisessä mutkassa nostaa? Vastaus on ettei yhtään. Muuallakin kerkeää hidastaa.
Niin, tuo kai pätisi jos laskettaisiin että radalla on kolme sektoria, joissa yhdellä on keltainen lippu ja tuon sektorin aikana pitää hidastaa, mutta: "Rather than the circuit being split up in to its previous three timing sectors, the governing body has been able to divide each track up in to 20 individual sectors for this season."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/113153
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ihan tuossa samaa ihmettelin, että eihän 0.2sec, tai 0.5sec / sektori ole käytännössä mitään.
Varsinkin, kun verrataan sektorin parhaaseen aikaan ja onnettomuudet tapahtuivat kovemman sateen aikana, jolloin mitään sektoriennätyksiä ei ajeta vaikka vedettäisiin niin lujaa kuin kykenee.
 

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Autosportin foorumeilta luin, että sektorilla ei näissä keltaisiin hidastamisessa tarkoiteta näitä ajanottosektoreita, vaan rata on jaettu useaan lyhyeeseen sektoriin.

EDIT: niinkuin tuossa yllä sanotaan
Sitä minä yritän kanssa täällä selittää..
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mustis85

Well-known member
Liittynyt
19.10.2009
Viestit
162
Onhan näitä hidastamisia ja keltaisia lippuja tutkittu ennenkin, esim. 1997 Villeneuven aika-ajosuoritus hylättiin Suzukassa, kun Jacques painoi suoralla hidastamatta ohi keltaisista lipuista.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
No ei niitä sitten kovin usein ole tutkittu. :D
Ehkä ei ole ollut tarvetta (eli kuskit ovat hidastaneet FIA:n sääntöjen mukaan tarpeeksi)? Muistaakseni Barcelonassa kyllä vähän aikaa sitten jotain sanktioita tuosta jaettiin.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Aika järkyttävä tapaus ja kaikki sormet/varpaat/silmät ristissä Julesin puolesta tässä kohtaa.

Mutta tuo, kun porukka ihmettelee, että miksei hidastanut enemmän. Faktoja tiedetään:

1) Bianchi oli Sutilin edellä, kun Sutil ajoi pihalle (näin ainakin luin päivällä jostain suomalaisesta F1-mediasta). Tästä 5sek ja tuli keltaiset ja oliko 10sek, kun tuli tuplakeltaiset. Jules ei siis välttämättä tiennyt, että joku on pihalle mennyt
2) Sää oli huononemassa, eli vettä satoi taas ainakin jonkin verran
3) Päivä oli jo alkanut hämärtymään, esim. lätäköitä ei tuossa kohtaa enää erottanut

Eli, mahdollinen skenaario on, että Jules ei huonon näkyvyyden tms. takia ole havainnut/tajunnut, että onkin tuplakeltaiset. Tai on ajatellut hdastavansa kyseiseen mutkaan (ennen sitä siinä ei kai oikein "ulosajopaikkoja" olekaan?), mutta hiukan ennen tätä on kuskista tullut matkustaja. Toivottavasti saamme kuulla joskus selityksen tähän itse asianosaiselta, mutta sekään ei ole pääasia. Kunhan kaveri toipuisi edes muuten takaisin elämään.

Ja katselin itsekin sitä kypärän lommoa, kun joku siitä mainitsi, ja myös mun mielestä siinä kypärän päällä olis lommo. Saattaa tosin olla "keskipakoputki". Siinä sivussa on vaan likaa.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
En muista nähneeni Mildthin mielipidettä otsikoissa, varmaan nyrkkiä puitu Esson baarissa..

edelleen, helppoa se on nyt jälkeen päin huudella.
---

Kekehän arvosteli kärkkäästi muinoin varikkosuorien nopeuksia ja siihenhän muutos saatiin ehkä osin myös Keken ansiosta?
Otsikoissa? Jukka Mildh ei ole tai ole ollut F1-kuljettaja, tallipäällikkö tai erityisen merkittävä taustavaikuttaja.

Ja kyllä, Kekehän toki kirjoitti vuonna 1992 (tai 1993?) kirjeen FIA:lle (taisipa olla henk. koht kirje suoraan Balestrelle tai Mosleylle), jossa vaatimalla vaati nopeusrajoitusta varikkosuoralle. Noh, tapahtuiko mitään? Ei tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7206
Näkemieni kuvien perusteella auto on vahingoittunut sen verran pahasti, että on suoranainen ihme, että Bianchi ei ole vielä kuollut ja toivottavasti hän myös selviää hengissä.

Katsoessani kisaa luulin lääkäriauton lähtiessä radalle Sutilin ulosajon olleen syy siihen, koska Bianchin autoa ei näkynyt kauhakuormaajan takaa eikä hänen ulosajoaan näkynyt, mutta kun alettiin näyttää Marussian varikkohenkilökuntaa ja Bianchi oli kuvan alareunassa pyörineen kisan tilanteen mukaan keskeyttänyt kävi selväksi se, että lääkäriauton ja ambulanssin tulon radalle täytyi johtua Bianchin ulosajosta mistä se valitettavasti johtuikin.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Aika järkyttävä tapaus ja kaikki sormet/varpaat/silmät ristissä Julesin puolesta tässä kohtaa.

Mutta tuo, kun porukka ihmettelee, että miksei hidastanut enemmän. Faktoja tiedetään:

1) Bianchi oli Sutilin edellä, kun Sutil ajoi pihalle (näin ainakin luin päivällä jostain suomalaisesta F1-mediasta). Tästä 5sek ja tuli keltaiset ja oliko 10sek, kun tuli tuplakeltaiset. Jules ei siis välttämättä tiennyt, että joku on pihalle mennyt
2) Sää oli huononemassa, eli vettä satoi taas ainakin jonkin verran
3) Päivä oli jo alkanut hämärtymään, esim. lätäköitä ei tuossa kohtaa enää erottanut

Eli, mahdollinen skenaario on, että Jules ei huonon näkyvyyden tms. takia ole havainnut/tajunnut, että onkin tuplakeltaiset. Tai on ajatellut hdastavansa kyseiseen mutkaan (ennen sitä siinä ei kai oikein "ulosajopaikkoja" olekaan?), mutta hiukan ennen tätä on kuskista tullut matkustaja. Toivottavasti saamme kuulla joskus selityksen tähän itse asianosaiselta, mutta sekään ei ole pääasia. Kunhan kaveri toipuisi edes muuten takaisin elämään.

Ja katselin itsekin sitä kypärän lommoa, kun joku siitä mainitsi, ja myös mun mielestä siinä kypärän päällä olis lommo. Saattaa tosin olla "keskipakoputki". Siinä sivussa on vaan likaa.
Juleshan ajoi tuosta kerran jo ohi, kun Sutil oli jo lipsauttanut ulos. Vasta seuraavalla kierroksella ajoi itse ulos. Kai tallit saavat vielä vaaratilanteista ja tuplakeltaisista kuljettajille tiimiradiossa kertoa?
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Täytyy kyllä ihmetellä noiden kypärien kestoa. Vaikka tässä kävikin pahasti, niin esim kauden 2009 kypärällä ois voinu olla selvä peli heti. Eiks Massan jousiepistolan jälkeen menny noiden kypärien luokitukset uusiksi.
Ja kun muistaa miltä Luciano Burtin kypärä näytti vaikka osui vain niinkin pehmeään esteeseen kuin rengaspinoon (verrattuna siihen että osuu kauhakuormaajan umpirautaiseen vastapainoon). Harmi vaan että kuljettajan päät eivät ole vuosien saatossa tainneet muuttua yhtään kovemmaksi vaikka kypärät ovat kehittyneet, eli isku päähän on edelleen kova vaikka kypärä kestäisikin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös