Kuvittelenko vain, mutta minusta tuntuu, että tämä jatkuva downforcen vähentäminen autoista on tehnyt niistä käytännössä mahdottomia ajaa kunnon sadekelillä, vaikka
alla olisi täyden sadekelin renkaat? Jos taivaalta tulee kunnolla vettä, siis ei mitään monsuunisadetta, tavallinen reipas vesisade, keskeytetään kisa yleensä. Nykyään saadaan
todellakin jännittää ajetaanko koko kisaa, kun taivaalta tulee vain tihkusadettakin enemmän vettä.
Toista se oli "kunnon" Formuloiden aikana, sieltä 90-luvulla ja vielä viime vuosikymmenen puoleen väliin asti, kunnes FIA alkoi vähentämään autoista downforce tehden niistä yhä
hankalempia ajettavia sateella. Häkkisen aikoina tämän päivän sade ei olisi ollut mikään ongelma kisan ajamiselle. Tässä(kin) suhteessa on menty pahasti metsään sääntöjen
kanssa. Kisat keskeytetään tai aika-tauluja muutetaan aivan liian usein nykyään vesisateen takia, koska nyky-autoilla ei voi yksinkertaisesti ajaa edes tavallisessa sateessa.
Tämä on mielestäni tosi hanurista. :thumbfh:
alla olisi täyden sadekelin renkaat? Jos taivaalta tulee kunnolla vettä, siis ei mitään monsuunisadetta, tavallinen reipas vesisade, keskeytetään kisa yleensä. Nykyään saadaan
todellakin jännittää ajetaanko koko kisaa, kun taivaalta tulee vain tihkusadettakin enemmän vettä.
Toista se oli "kunnon" Formuloiden aikana, sieltä 90-luvulla ja vielä viime vuosikymmenen puoleen väliin asti, kunnes FIA alkoi vähentämään autoista downforce tehden niistä yhä
hankalempia ajettavia sateella. Häkkisen aikoina tämän päivän sade ei olisi ollut mikään ongelma kisan ajamiselle. Tässä(kin) suhteessa on menty pahasti metsään sääntöjen
kanssa. Kisat keskeytetään tai aika-tauluja muutetaan aivan liian usein nykyään vesisateen takia, koska nyky-autoilla ei voi yksinkertaisesti ajaa edes tavallisessa sateessa.
Tämä on mielestäni tosi hanurista. :thumbfh: