Vapaan F1-liveseurantatoikki vol. 2.0

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Eli joko ajetaan radalla vaan fykkösillä kilpaa kerran vuodessa tai heivataan rata kalenterista. Siinä vaihoehdot.
Ei ne muut kisat sen tapahtumarikkaampia ole. Nytkin tuolla nähtiin heti kärkikaksikon kunnon kolari, siinä oli jo enemmän viihdettä kuin monessa muussa kisassa.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Ei ne muut kisat sen tapahtumarikkaampia ole. Nytkin tuolla nähtiin heti kärkikaksikon kunnon kolari, siinä oli jo enemmän viihdettä kuin monessa muussa kisassa.
Noi tapahtuu ihan radasta huolimatta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Verstappenilla sensaatiomainen voitto, suomalaiset 2. ja 5., silti vain urputetaan radasta.
Niinpä. Joillakin on valmiit viestipohjat Espanjan ja Monacon geepeitä varten. Valitetaan vaikka millainen kisa olisi. Span kisaa kehutaan jo lämppärikierroksen jälkeen.

Verstappenista voi tulla ihan Panisin veroinen rattiniekka.
 

ProjectMaster

Well-known member
Liittynyt
17.12.2013
Viestit
1649
Espanjan profiili on yksi surkeimmista, nyt vain Mersut sattuivat kolaroimaan startissa ja se teki kisasta hyvän.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Toi paikka on vaan niin hajuton ja mauton että se ei siitä muuksi muutu vaikka Maldot ja Verstappenit sielä välillä voittaisikin. Ei vaan riitä.

Nyt riitti avautuminen! Painu Nurtsi helvettiin siitä!
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Toi paikka on vaan niin hajuton ja mauton
Ei tuo sarja voi kovin persoonallisilla radoilla ajaa. Ihme, että vielä ajetaan Melbournessa ja Montrealissa. Jotkut koppiautosarjat voi vaihdella ratoja mielinmäärin kausittain, ajaa brandshatchit, nordschleifet sun muut. Bakun rata on kyllä mielenkiintoinen uutuus.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Radan tunteminen, sen paremmin kuin myytitkään ei mahda liittyä erityisen paljon siihen jos radan suorat on liian lyhyitä F1:llä ohittamiseen.
Catalunyan pääsuora on tosin yli kilometrin mittainen ja oli koko sarjan pisin ennen kuin Tilke laittoi suorapituusstandardit uuteen muottiin.
Surkee määrä noin pitkissä kisoissa.
Ja silti selkeä parannus aikaan ennen DRS:ää. Catalunyassa on käyty nollan ohituksen kisakin. Minusta tuo hieman enemmän kuin yksi ohitus / ajettu kierros on F1:lle ihan mukavasti. Jos ne tuosta selvästi lisääntyy, niiden arvo vähenee samassa suhteessa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kyllähän tuolla voisi ohittaa jos olisi hitaampi ensimmäinen ja viimeinen mutka.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Jos ne tuosta selvästi lisääntyy, niiden arvo vähenee samassa suhteessa.
Niin viihdearvoa toki lisää enemmän epäonnistuneet selvät ohitusyritykset kuin onnistunut ohitus jonkun helkutin pitkän suoran varrella, niitä näkee moottoritielläkin.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Tollasta se on kun renkaat on liian kestäviä.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Seuraava kisa onkin mun 'suosikkiradalla' mitä tulee ohituksiin.:thumbfh:
Paitsi 2005 GP:stä tuli varsin viihdyttävä kun kisan lopussa tietyillä kärkikuskeilla suli renkaat.

1. https://www.youtube.com/watch?v=U4ATz6D7o4k S
2. https://www.youtube.com/watch?v=X3xpgXDewHY
3. https://www.youtube.com/watch?v=4QFAFH2xMlI
4. https://www.youtube.com/watch?v=QM21etsxANg
5. http://www.youtube.com/watch?v=2iko-f0aKVc&t=1m40s

:p

Sitten muistan että 2011 voittotaistelusta oli tulossa helvetin jänskä kunnes joku turva-auto tilanne pilasi kisan kun kärkimies sai "Ilmaiseksi" vaihtaa tuoreet renkaat. Pitäis tarkistaa mutta joo se oli Vettel joka siinä ainakin voitti mutta en muista ketä vastaan nyt.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sikaanista pitäis tulla kovempaa ja sivuttain ulos viimeiseen mutkaan lievää puskemista oli havaittavissa..
Catalunyan viimeisen mutkan ongelma ohittamisen kannalta on se, että se on liian nopea = vaatii hyvän aeropidon. Ja takaatulijalla se on väkisin huonompi kuin edelläolijalla. Asiaa korjaamaan tehty shikaani ei korjannut asiaa käytännössä lainkaan.

Kimin tapauksessa lisäksi Red Bull nyt vain on aeropidoltaan parempi kuin Ferrari.
 

Dallaran urkuri

Well-known member
Liittynyt
7.4.2016
Viestit
1460
Catalunyan viimeisen mutkan ongelma ohittamisen kannalta on se, että se on liian nopea = vaatii hyvän aeropidon. Ja takaatulijalla se on väkisin huonompi kuin edelläolijalla. Asiaa korjaamaan tehty shikaani ei korjannut asiaa käytännössä lainkaan.
Sikaani oikeastaan huononsi asiaa, koska sikaanissa ajetaan hitaasti peräkkäin, ja vauhtiin kiihdyttäessä pienikin ero kasvaa suureksi, eikä asiaa auta se, että kiihdytys tapahtuu mutkassa. Vanhassa mallissa tuli sentään näyttäviä virheitä toisinaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sikaani oikeastaan huononsi asiaa, koska sikaanissa ajetaan hitaasti peräkkäin, ja vauhtiin kiihdyttäessä pienikin ero kasvaa suureksi, eikä asiaa auta se, että kiihdytys tapahtuu mutkassa. Vanhassa mallissa tuli sentään näyttäviä virheitä toisinaan.
Niin no, shikaania ei kyllä tehty pelkästään ohitusmahdollisuuksien lisäämiseksi. Aiempi viimeistä edellinen mutka haluttiin muuttaa turva-alueen pienuuden takia. Turva-aluetta ei ollut mahdollisuutta kasvattaa kuin purkamalla katsomo, mitä ei haluttu tehdä (koska ainakin MotoGP vetää täysiä tupia).
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös