Tulokset ja lehdistötilaisuus: KKWCS 2014, 10. kisa VM Vantaa

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Voidaanhan sitä määrätä jokaiselle Forumistille yksi pakollinen kisa per kaksi vuotta, tai kirjoitusoikeudet lähtee.
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Kylmä totuushan se on, että pitkälle on menty niistä ajoista, kun mun tasaisella suorittamisella oltiin läpi kauden a-finaalissa. En usko, enkä varsinkaan toivo, että vauhti olisi tässä vuosien saatossa hiipunut.

Vuosien saatossa on monia uusia ja mukavia hahmoja tullut mukaan ja suurin osa heistä on jostain syystä myös allekirjoittanutta nopeampia. Kun nyt itsekin kisailee siitä, pääseekö b-finaaliin vai ei, on motivaatio selkeästi ollut laskussa sarjan suhteen. Kun kisatapahtumatkin vedetään nykyään usein läpi hirveällä vauhdilla, ei ajojen välissä hirveästi ehdi kuulumisia vaihtamaan. Vähäinen osallistujamäärä ruokkii nopeaa kisaformaattia, ja päinvastoin.

En ihmettele, että aiemmin b-finaalissa kamppaileet forum-aktiivit eivät koe intoa tulla ajamaan c-finaalin peräpäässä, kun tuttujakaan ei hirveästi enää mukana ole.

Mitään ratkaisujahan minullakaan ei tähän ole, mitään täysin avointa sarjaa en kyllä missään nimessä kannata. Kuka tahansa voi sellaisen sarjan pistää pystyyn, mutta KKWCS:llä on kuitenkin hyvä maine ratayrittäjien keskuudessa, ja sitä ei sovi riskeerata päästämällä kisoihin ihanketävaan.

Uutuudenviehätys sarjasta on karissut kuin pitkästä parisuhteesta, mutta ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Pohja on tehty hyvin, ja sen päälle on hyvää rakentaa, mentiin sitten mihin suuntaan tahansa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Mitäs jos muuttaisi cup-tyyppisen systeemin ihan päälaelleen? Ajettaisiin toki samaan tyyliin sarja kisoja, mutta yhteespisteet eivät ratkaisisikaan mestaruutta vaan niiden perusteella määräytyisi kauden päätteeksi KKWCS- maailmanmestaruuskilpailussa, jossa ei ajettaisi aika-ajoja vaan pitkä kisa, tai useaosainen kisa. Tällöin koko kausi pelattaisiin yhden supertapahtuman eteen. Osakisoihin ei tarvita extroja, eikä avata sarjaa ulkopuolisille. Jos ei ole kiinnostunut ajamaan koko sarjaa, niin voi ajaa just niin monta kisaa kuin ehtii ja haluaa, lähtöruudukko päätöskisaan toki voi silloin olla vähän heikompi.

Tietty jos tämä kuulostaa liian radikaalilta niin voisi ajatella, että sarjapisteiden mukaan jaetaan mestaruus, mutta päätöskisasta saisi nelinkertaiset pisteet.. Tai sitten niin, että päätöskisa on tiimikisa, josta tiimin jokainen jäsen saa tiimin saavuttamat pisteet omaan pistesaldoonsa.

Tai ehkä tarkemmin jalostettuna voisi olla sekin, että erilaisten kisafomaattien mukaan tuominen voisi aktivoida vanhoja aktiiveja. Tiimikisa on yksi, vaikka tosin se ei suurta suosiota taannoisen kokeilun perusteella osoittanutkaan.

Tiimeinä voisi ajaa myös siten, että ei olisi perinteistä A, B, C finaalijaottelua, vaan ajoerät olisi tiimeittäin jaettu siten, että yhdessä ajoerässä olisi aina yksi tiimin kuljettaja. Aika-ajot ja kisat käytäisiin samoilla porukoilla. Pisteet jaettaisiin tiimien yhteissijoitusten perusteella siten, että tiimin kaikki kuljettajat saavat samat pisteet plakkariinsa. Joka kisassa olisi eri tiimit ja tiimien koot riippuisivat erien määrästä. Tiimit voisi jakaa jollain systeemillä esim. sen hetkisen tai edelliskauden pistelistan perusteella (siis olisi jonkinlainen ranking lista kuljettajista). Esim. kahden ajoerän kisassa samassa tiimissä rankingin ensimmäinen ja viimeinen, toinen ja toiseksi viimeinen jne..
Tällä systeemillä saattaisi tulla paremmin tutustuttua eri kuskeihin ja monipuolisempaa tiimihenkeä vaihtelevien tiimikaverien ansiosta..

Ehkä ihan paskoja ehdotuksia, mutta tulipa nyt möläytettyä. :)
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Voisin itsekin kommentoida tähän toiseen aiheeseen, joka ei varsinaisesti tähän kisaan liity: Se on sama tässä ku monessa muussakin hommassa että kun on alkuun X määrä innokkaita niin siitä ajan saatossa pikkuhiljaa putoaa porukkaa. Syystä tai toisesta. Normisti hommaa paikataan sillä että otetaan koko ajan tuoretta verta tilalle. Tässä sarjassa potentiaalisia uusia tulokkaita ei nyt hirveästi ole. Aktiiviset f1-forumilaiset ovat todennäköisesti olleet jo sarjassa mukana jos kiinnostusta löytyy.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
^juuri näin. Jos uusia ei tule, niin on luonnollista että porukka pienenee. Tulisikohan kovin monikaan takaisin vaikka sääntöjä miten rukkaisi nykyporukalla? Välillä on vain saatava myös uusia kuskeja lähteneiden tilalle.

Jos osallistumisoikeus olisi helpompi ansaita, niin uskon kyllä sanan kovatasoisesta sarjasta kiertävän. Uusille kuskeille vaatimuksena näytöt siististä kilvanajosta esim. Alkuun c/d finaaleihin osallistumalla 3.kisan ajan. Foorumille rekisteröityminen pakollista ja postaaminen suotavaa tms.

Uudet kuskit 1. Kaudella erityistarkkailun alla ajotyylin osalta. Jos osallistujista on tunkua kisoihin liikaa, niin enemmän kuin >=1 kauden ajaneet kuskit etusijalla.

Kaikki ei voi olla 3. Parhaan joukossa muuta kuin kolmen osallistujan sarjalla. Erikoinen -ehkä jopa Kimimäinen lähtökohta- jos muista sijoista kisaaminen ei innosta. KKWCS sarjassa en ole koskaan voittanut, mutta samalla innolla ajan kuin toista sarjaa, jossa on nyt 4/4 voittoa. Hyvät kisat tulee luonnostaan kun osallistujia on tarpeeksi ja mielellään samaan aikaan radalla...vmkc, kic
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Samoilla linjoilla abc:n kanssa. Yleensä kaikessa se jengi käy häviämään sieltä häntäpäästä. En tiedä kuinka lähelle rataennätyksiä KKWCS kärki vetää kisoissa, mutta sanoisin että taso on kova sellaisille tulokkaille joilla ei motorsport taustaa ole ja tämän takia varmaan harva kokeilijoista jäisi vakiokisaajaksi. Yksi lisäaspekti on se, että noin mutu tuntumalla keskustelufoorumien suosio ja aktiivisuus on ollut laskusuhdanteessa jo muutamia vuosia ja varmaan f1-forumillakin se valitettavasti alkaa väkisin jossain vaiheessa näkyä. Parannusehdotuksia ei itselläni ole mielessä juuri nyt.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Tulisikohan kovin monikaan takaisin vaikka sääntöjä miten rukkaisi nykyporukalla?
Tuskin

Välillä on vain saatava myös uusia kuskeja lähteneiden tilalle.
Miksi? Jos sen 8-10 kuljettajaa kiertää kisoja jokatapauksessa, niin en näe, että tämä olisi mikään pakko tilanne. Kuten vähän ylempänä totesin, niin en nyt ihan täysin ole tätä vastaankaan, mutta en nyt sanoisi, että "on vain saatava". Nykysysteemilläkin varmaan pärjätään. Kyse on enemmän siitä mikä koetaan mielekkääksi ja siitä mikä tämän sarjan perusidea halutaan olevan.
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Tuskin


Miksi? Jos sen 8-10 kuljettajaa kiertää kisoja jokatapauksessa, niin en näe, että tämä olisi mikään pakko tilanne. Kuten vähän ylempänä totesin, niin en nyt ihan täysin ole tätä vastaankaan, mutta en nyt sanoisi, että "on vain saatava". Nykysysteemilläkin varmaan pärjätään. Kyse on enemmän siitä mikä koetaan mielekkääksi ja siitä mikä tämän sarjan perusidea halutaan olevan.

8:lla kuskilla b-finaali muodostuu tylsäksi:) Toiseksi kesäviikonloppuisin 8:sta 4-6 pääsee osallistumaan kisaan. Voihan sitä kilpaa ajaa pienelläkin porukalla, mutta itse kannatan suurempaa määrää--> enemmän kisailtavaa jokaiselle.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Mennäänkö tässä Slugista vai 4strokesta ohi?
Hyvä muistuttaa varmaan sitten uuden kauden alkaessa taas siisteistä ohitusyrityksistä...

Itsekin jo kallistuisin enempi extrojen mukaantuloon ihan sarjakuskinakin. Siisteys ajamisessa edellä silti.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Mennäänkö tässä Slugista vai 4strokesta ohi?
Hyvä muistuttaa varmaan sitten uuden kauden alkaessa taas siisteistä ohitusyrityksistä...

Itsekin jo kallistuisin enempi extrojen mukaantuloon ihan sarjakuskinakin. Siisteys ajamisessa edellä silti.
Itse pysyin autossa, eikä kukaan lyönyt polomailalla päähän. Kyse on siis 4stroken tilanteesta :eek:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
8:lla kuskilla b-finaali muodostuu tylsäksi:)
Mulla paremmat tsäänssit voittaa se. :D

Toiseksi kesäviikonloppuisin 8:sta 4-6 pääsee osallistumaan kisaan. Voihan sitä kilpaa ajaa pienelläkin porukalla, mutta itse kannatan suurempaa määrää--> enemmän kisailtavaa jokaiselle.
Onhan tämä sinänsä ihan hyvä pointti. Se tarkoittaa tosiaan sitten sarjan ideologian uudelleenmiettimistä..

Mennäänkö tässä Slugista vai 4strokesta ohi?
Hyvä muistuttaa varmaan sitten uuden kauden alkaessa taas siisteistä ohitusyrityksistä...

Itsekin jo kallistuisin enempi extrojen mukaantuloon ihan sarjakuskinakin. Siisteys ajamisessa edellä silti.
Oisko koeaika uusille kuskeille? Tosin moni kokenut fosari (tms.) -suhari tms. ei välttämättä sisäistä tuota siisteyttä ajamisessa kuten me. Esim. väitän, ettei tuo raportissani vähän parjaamani xtra-Tony tehnyt omasta mielestään mitään väärää puskiessaan minut rengasvalliin.

Edit: Kun on kerran saanut lohjalaispellen selkäänsä, niin on vähän kokoajan varauksellinen näiden suhteen..
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13812
Itse ajanut Tonyn kanssa KiCllä kilpaa, ja sieltä vaan tuttu että ajoi siististi sen mitä itse näin.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Mennäänkö tässä Slugista vai 4strokesta ohi?
Tuohan on wanha, niinkuin kuvasta näkyy. Se on selkeesti vuoden 2008 VMKC-kisasta. Siinä valmistellaan naruneliöä kun RacerX ei ollut varma oliko se minä vai Follo joka tämän kilkkasi hiekoille.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Itse ajanut Tonyn kanssa KiCllä kilpaa, ja sieltä vaan tuttu että ajoi siististi sen mitä itse näin.
Ok, sitten voi olla, että kyseessä oli pieni lipsahdus. Satuin vaan muodostamaan mielikuvani tuon yhden ratatilanteen perusteella.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ok, sitten voi olla, että kyseessä oli pieni lipsahdus. Satuin vaan muodostamaan mielikuvani tuon yhden ratatilanteen perusteella.
Minut ohitti osumatta missään vaiheessa ja vielä pienestä raosta. Siistiltä vaikutti ajo ainakin omalle kohdalle.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1293
Sijainti
Tuusula
Harkat #2
Ekaa kertaa näillä CRG:n autoilla radalle ja 15 kiloa painoja kyytiin. Ei tuntunu oikein menevän ja puskikin. sija 10.

Aika-ajo #6
Puskemista tuntui myös tässä ja saman tyyppinen muutenkin. Piti kesken setin siirtää painopistettä edemmäksi että jos sais jotenkin kääntymään paremmin. Viimeinen nopea veto nosti sijoitusta, ruutuun 6.

A-finaali #12
Ihan ok lähtö ja BMW:n perään. Auto tuntui pirteämmältä kuin edelliset. Parin kierroksen jälkeen BMW menee Slug:sta ohi, kun ei auto hänellä oikein kulkenu, päästi myös mut ohi takasuoralla, kiitos siitä. Koko kisa BMW:n perässä, eikä päässy tarpeeksi lähelle, siinähän se. Maaliin sijalla 5. Onnittelut kärkikolmikolle WoPe, Jatenski ja Cmoney.
Mestaruushaaveet oli ajettu karille jo aiemmin, joten pronssista ajettiin ja saavutettiin.
Onnittelut WoPelle mestaruudesta ja Haikille hopeasta. Tiimimestaruus tuli kuitenkin omien taskuun, kiitos Williams- & Slug.:ahem:
Kiitos järjestäjille kisasta ja koko kaudesta.

http://youtu.be/h_Spbe5KgAU?list=UU3kfkdrWup3Up1sjrSvKt3g
kiitos ja anteeksi.:cool:
 
Ylös